10 mei 2025, 09:15:39

Is dit goed of niet?

Gestart door kristof, 1 juni 2004, 13:29:57

« vorige - volgende »

kristof

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds vorige week ook een valkparkiet die handtam is. Nu heben wij een paar speeltjes gekocht voor in zijn kooi, maar hij wil er niet gaan opzitten. Dit is zo een stuk hout met een paar koorden aan. Dit hout zou naar het schijnt goed zijn voor zijn/haar pootjes. Er hing ook een gewone stok in de kooi waar hij kan gaan opzitten. We hebben die er nu uitgehaald zodat hij wel op die houten blok zou gaan zitten, maar hij doet het niet.
Nu beweren mijn ouders dat ik beter die stok erin laat zitten dat hij dan ook wel op zijn speelgoedje gaat zitten.
Wat kan ik daar het beste mee doen??

Inger m

1 juni 2004, 14:30:44 #1 Last Edit: 1 juni 2004, 14:32:25 by Cinnamon_valk
Hoi,
Geef de vogel de tijd! Hij is pas een weekje bij jullie!

Ik denk dat je de vogel gewoon zelf moet laten kiezen waar hij op wil gaan zitten en niet proberen te dwingen door de zitstokken te verwijderen. Het hangt er nog niet zolang in, dus hij moet er ws nog aan wennen. Vogels hebben er de voorkeur aan op hoge plaatsen te zitten, zodat ze alles goed kunnen overzien.

Als hij er na een tijdje nog steeds niet op gaat zitten kun je het evt verplaatsen. Het kan ook zijn dat hij het niet prettig vindt, is de dikte van de zitstok (speeltje) voldoende? Hangt het op een prettige plaats voor de vogel?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marianne

Hoi Kristof,

Ik ben het helemaal eens met Inger.

Het valkje is pas een week bij jullie.
En heeft een heleboel nieuwe indrukken gemaakt, andere omgeving, andere kooi, andere stemmen om zich heel.
Dus hij moet ook nog even wennen aan het nieuwe speelgoed.
Valkjes zijn erg nieuwsgierig dus dat komt vast vanzelf wel goed.
Succes en veel plezier met je valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!