In de buiten voliere in de winter

Gestart door Wil, 31 mei 2004, 21:46:39

« vorige - volgende »

Wil

hoi allemaal,

Wij zijn een voliere buiten aan het maken en nu wil
ik  graag weten of je valken in de winter ook buiten in de voliere kan laten, ik dacht aan het binnenhok isoleren.
Of moeten ze in de winter in huis?

Groetjes Wil. :-/

Tara

Hoi Wil,

ze kunnen perfect buiten verblijven, zelfs in de winter, maar ze moeten de gelegenheid hebben om toch- en vorstvrij te zitten, dat geïsoleerd nachthok is perfect dus. Vaak maken ze er weinig gebruik van, maar het is wel vereist.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

dat gaat prima hoor, valkjes kunnen echt heel barre omstandigheden trotseren, vaak kiezen ze er zelfs nog voor om in de kou te gaa nzitten. Isoleren kan je doen, maar wij hebben het hier thuis niet gedaan.

SDC:D

Wil

Tara en Stijn jullie hebben ons enorm geholpen met jullie antwoord, we kunnen ze nu met een gerust hart in de winter in de buiten voliere laten zitten zodra hij klaar is zal ik een foto plaatsen. Bedankt,

Wil.

tommy

hoi,
Ik wil je wel waarschuwen voor de zon.
Het is namelijk zo dat vogels wel veel kou kunnen hebben maar dat te hoge temperaturen erg gevaarlijk zijn voor ze.
Ze hebben een plek nodig waar ze uit de zon kunnen zitten.
Je vogels moeten wel vroe in de zomer in een voliere geplaatst worden, dan kunnen ze aclimatiseren. Als je ze aan het eind van de zomer in de buitenvoliere zet kan dat wel kwaad.
Wat je ook de eerste zomer moet doen is ze voeren in het nachthok en niet daar buiten. Daardoor zullen ze meer in het nachthok of binnenvoliere zitten. Daardoor kunnen ze beter aclimatiseren. Als het echt bar koud wordt( langere tijd vorst) moet je ze goed in de gaten houden of de teentjes bedekt zijn als ze slapen. Ik doe het nachthok dicht 's avonds als ze er allemaal inzitten. Dan kunnen ze prima de eerste winter overleven.
Als het nou toch zo is dat je merkt dat er een valkje het niet red zet het dan niet gelijk vanuit de buitenvoliere binnen. De overgang van temperatuur is te hoog. Zet hem dan eerst een uurtje of zo in de schuur of in een koelere kamer. Je valkje wordt absoluut ziek als je ze ineens van uit de kou naar de warmte haalt.
Als je nog vragen hebt stuur maar een berichtje naar me im .

Groetjes Annemieke

Stijn dc

hoi

ja, dat waren we nog vergeten te vermelden.
Ze kunnen wel tegen hoge temperaturen, maar mogen nooit verplicht worden om in de stralende zon te zitten, lang zullen ze dan niet overleven.

SDC:D

Wil

:D bedankt voor deze tip, we zorgen ervoor dat ze ook in de schaduw kunnen zitten. als het goed is beginnen we dit weekend met de schutting en daarna de voliere.
als alles klaar is laten we wat foto's zien.

Groetjes Wil.