28 april 2024, 01:19:07

Valkparkieten op BCC

Gestart door Peter, 7 mei 2004, 02:33:09

« vorige - volgende »

giovanni

 :D k, daar heb je een punt :P

Lique


Tara

Hoi Lique,

heb je die foto's met je digi genomen op tv? Ze zijn in ieder geval erg goed gelukt, ikzelf dacht er eerst ook aan, maar dacht dit lukt toch niet :-).

Groetjes, Tara

Lique

9 mei 2004, 03:47:06 #18 Last Edit: 9 mei 2004, 03:47:48 by Angelique
Ik heb het stukje ook gezien.
Ik vond het op zich erg komisch, alleen vond ik de valk in bijzonder slechte conditie.
Op de laatste foto zie je, dat hij een ontzettend dikke tumor, ontsteking bij zijn oogje heeft.
Zijn oog zag er ontstoken, rood en dik uit, zijn verenpak was niet erg mooi en glad, zijn neusgaten waren wel erg groot en kapot, kortom, erg zielig voor het valkje.
Ook vond ik de kooi erg vies, op een foto kan je het wel zien...

Hij zal er ongetweifeld veel zin in hebben, om te naaien, alleen maak ik me zorgen over zijn medishce toestand

Lique

CitaatHoi Lique,

heb je die foto's met je digi genomen op tv? Ze zijn in ieder geval erg goed gelukt, ikzelf dacht er eerst ook aan, maar dacht dit lukt toch niet :-).

Groetjes, Tara
Hoi Tara,

Ja, ik was lekker aan de slag met de camera.
Ik wilde alleen filmpjes nemen, alleen krijg ik daar geen mooi beeld uit, en zou je het niet kunnen verstaan, want de valkjes hier waren ontzettend druk hihi.

groetjes Lique

Stijn dc

hoi

mooie foto's hor. Niet zo makkelijk om met een camera ee nfoto van de tv te nemen.

Dat vind ik toch zielig hoor, Kan dat valkje zo van alle trucs, maar dan is ie zo slecht in conditie. Ik vind dat echt niet kunnen.

SDC:D

Joyce28

Ik heb het gemist,maar wat een nare bult zeg :o :-[
en inderdaad wat zien die tralies eruit zeg,bah

Carla Vdb.

Nu heb ik het wel gemist, de eerste keer zat ik van uren ervoor met de tv aan om het zeker niet te vergeten en dan mis ik het achteraf nog.
Tof Lique, dat je foto's hebt kunnen maken.

            Groetjes Carla

giovanni

Had er allemaal nog niet op gelet ::)
Maar nu ik die foto's zie, jah, echt wel niet goed verzorgt zo te zien. Kunnen we geen mail sturen naar de zender ofzow?
Niet dat ze er zullen naar omkijken, maar proberen waard ::).
Op het einde toonden ze een webstite, maar weet niet meer welke, mss dat daar een mailadres op staat.

grtjs

Inger m

Hoi Lique,
Het valkje lijkt idd wat ontstoken oogjes te hebben en grote neusgaten. Dat kan idd wijzen op een infectie van de slijmvliezen/ luchtwegen. De verdikking hoeft niet perse een tumor te zijn, denk ik. (bv sinusinfectie samenhangend met luchtwegproblemen?)

Ik weet niet of er nog meer over de vogel is gezegd, maar mogelijk is de vogel al wat ouder en ouderdom komt met gebreken. Ik heb hier een drietal oude vogels zitten en op het oog zal iedereen die ook beoordelen als slecht verzorgd.

De kooi zag er ranzig uit, ik heb hier eens een valkparkiet gehad van een oudere vrouw de de vogel allemaal hapjes gaf van haar avondeten, die tralies waren echt te ranzig!
Sommige mensen vinden dat blijkbaar minder belangrijk.

Ik heb de aflevering niet gezien, maar is iig leuk dat ze aandacht hebben besteed aan de valkparkiet!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni


jah, maar ze hadden beter een gezonde vogel gekozen >:(
Nu hebben ze commentaar van dé site valkparkiet.com :D


Inger m

9 mei 2004, 15:14:37 #26 Last Edit: 9 mei 2004, 15:15:15 by Cinnamon_valk
Hoi Giovanni,
Ik weet niet of de vogel verder zo ongezond is.

Kijk anders even naar de onderstaande foto: Wat vind je hiervan? (en deze zou ik ook niet meer laten optreden hoor...)
Ben alleen benieuwd wat iemand ervan vindt en wat je eraan ziet :)?
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Carla Vdb.

 :o, die pootjes ,en die neus, erg zeg, ik ken er niet veel van en ik zou niet weten hoe hij zo geworden is maar gezond ziet hij er niet uit, en zijn veren staan zo raar, of is dat een gedacht.

Inger m

Hoi Carla,
Is allemaal idd goed gezien! Ik weet niet of ik dit nu helemaal op de goede plek heb gezet....

Ze heeft washuidhypertrofie, ofwel haar washuid (neus) vergroeit steeds helemaal en valt dan af. Van voren is het gewoon een groot gat op sommige momenten. Haar pootje kan ze nauwelijks nog gebruiken, het is wat gezwollen en ze leunt op de hak. Verder zit ze slecht in de veren en is grootste deel van het jaar in de rui.

Echter ze is behoorlijk oud, ik heb haar al zeker 12 jaar en ze heeft hiervoor nog minimaal twee eigenaren gehad, dus haar exacte leeftijd is niet bekend, maar is behoorlijk hoog en tja ook oudere mensen gaan vanalles mankeren...

Ik wil daar wel bij aanmerken dat het verder een vrolijke en gezonde vogel is!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

jah, dat die nog leeft zeg ::)

vreselijke neus, pootjes, afhangende vleugels, pluimen in slechte conditie

grtjs