27 april 2024, 12:38:59

Wie heeft er een jong te koop?

Gestart door Speedy, 5 januari 2003, 17:07:44

« vorige - volgende »

Speedy

Goedenmiddag allen,

Wie heeft er momenteel een jong valkparkiet te koop?
Het liefst een grijze, en het zou mooi zijn als je ook nog wist of het een pop was, is natuurlijk heel moeilijk te zien. Maar is dat echt belangrijk als ik al een man heb?
Of kan een jong mannetje ook bij een man van 7 maanden?
Hopelijk woon je niet te ver van Almere af.
Evt. ouder mag ook, als ie maar handtam is.
Misschien een hoop eisen wat ik stel, maar ik wil Speedy niet achteruit stellen en ook niet dat ie tegen de nieuwkomer is.
Dus als ik de nieuwe aan het voeren ben, dat ie er gewoon bij kan komen zitten, lijkt me geweldig.
Laat je me het weten??
Evt. suggesties ook welkom hoor, of ik er wel goed aan doe bijvoorbeeld.

Groetjes,
Trudie



Paul

Hoi Trudie,
Jouw Speedy is nog erg jong dus het zal  meestal geen probleem opleveren dat je er een andere jonge valk bij zet :-)
Op het moment zijn er al wel jongen te koop maar in het voorjaar worden er veel meer aangeboden.
Het maakt op zicht niet uit of je er een mannetje of een vrouwtje bij zet als het alleen voor het gezelschap is.
Ik heb hier ook mannetjes bij elkaar zitten en ze zijn de beste maatjes.
Alleen als je wilt kweken moet je wel een vrouwtje nemen.
Ik weet momenteel alleen iemand die Lutino jongen heeft en geen grijze maar als je even geduld hebt worden die vanzelf wel aangeboden.
Je kan er ook eentje bij een kweker halen alleen zijn er niet die ik ken in de buurt van Almere die tamme aanbieden.
In Apeldoorn zit kwekerij de Valk die tame jonge valkjes aanbied en in Papendrecht zit kwekerij Lutino die ook tamme valkjes aanbied.
Voordeel is wel dat je bij die twee weet dat je een goeie gezonde valk krijgt en dat ie al handtam is.

Groetjes,  Paul

Speedy

Bedankt voor de reakties.
Een veiling op internet vind ik voor dieren zo zielig hoor, ja en die kwekers zitten niet naast de deur.
Misschien nog even geduld hebben en het voorjaar afwachten.
Ja ik denk dat een maatje voor Speedy wel leuker is.
Ik hou het in de gaten.

Groetjes,
Trudie


Paul

Hoi Trudie,
Als je inderdaad nog even geduld heb, ik hoop zelf binnenkort ook jongen te krijgen en woon in de buurt van Amsterdam dus niet zo ver van Almere.
Ik kan je wel een seintje geven als het zo ver is als je dan nog geen valkje hebt.
Ik denk dat ik binnen 2 weken een broedhok ga neerhangen en heb er wel vertrouwen is dat een koppel gaat broeden.

Groetjes,  Paul

Speedy

Ok Paul,

Hou me maar op de hoogte, dan doe ik dat ook bij jou, voor als ik wel eerder geslaagd ben.
En dan ga jij ze zelf  ook handtam maken?
Heb je al eens een nestje gehad?
Speedy is wel een gezellig beestje hoor, maar hij zit toch alleen in die grote villa fladderhof.
Hij heeft ook al rijneigingen op zijn touw.
Dat is geen gezicht.
Maarja.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
Als ik jongen krijg zullen ze zeker al redelijk tam worden omdat ze binnen geboren worden en vanaf de geboorte dus al veel aandacht krijgen van mensen.
Zelf voeren doe ik niet want dat is zonder meer beter voor de jongen en de ouders dat de ouders dat zelf doen.
Ik heb zelf nog geen jongen gehad maar al wel een paar keer eieren die helaas onbevrucht waren omdat het geen goed koppel was (twee popjes bij elkaar)
Als het bij dat touw blijft valt het nog wel mee maar die van mij doet dat regelmatig bij mijn vriendin op haar hoofd  :D
Als ik jongen heb hoor je het zeker want ik ga er ook een stukje over bijhoeden bij dagboek of verhalen denk ik.


Groetjes,  Paul

Speedy

Hoi Paul,

Ik heb gisteren een kweker gemaild en deze heeft mij netjes een paar kleur variaties gemaild, maar ik kom daar niet uit.
Heb dit ook al bij overige vragen gezet, in de hoop dat ik een foto kan zien.
Alleen de twijfel nu he, of ik het juiste doe om er een 2e bij te nemen, de kweker zei mij ook, dat ze naar elkaar toe gaan trekken en dus niet meer zoveel met de mens bemoeien.
Het zijn kolonievogels zei hij al.
Wel waar natuurlijk.
ik heb nog bedenktijd natuurlijk, maar wil wel graag de kleuren weten.
Ik zet ze er hier ook nog even op voor jou, misschien dat jij het weet.

1.Cinnamon of grijs wildkleur of bonte versies hiervan.
2.Gepareld grijs of gepareld cinnamon of bonte versies hiervan.
3.Cinnamon witmaskers of geparelde cinnamon witmaskers.

Groetjes,
Trudie