16 mei 2025, 02:52:07

niewschierige valkjes

Gestart door Frank_, 24 augustus 2002, 09:29:55

« vorige - volgende »

Frank_

mijn jongen zijn nu 6dagen uitgevlogen en de ouders hebben al trug een nest maar ik had net gezien toen mijn vrouwtje in de nest ging dat de jongen haar volgen en ze roepen altijd op haar.mijn vraag is zullen de jongen nu terug de nest in gaan?als de jongen er in gaan wat moet ik doen.
alvast bedankt,frank

Piet

Hoi Frank,
De jonge valken blijven net zo lang bedelen tot ze van de ouders worden gehaald. Je pop gaat weer beginnen aan een volgend legsel en zal het nest verdedigen, daardoor komen de jonge niet meer in het nest.Mochten ze toch proberen er in te komen zal de pop ze eruit werken. Dus gewoon afwachten, het probleem lost vanzelf op.
Groeten,
Piet

Frank_

ik heb nog een vraagje moeten de jongen 7weken bij de ouders blijven als ze geboren zijn of als ze uit de nest komen?
groetjes,frank

Lique

Hoi Frank,

7 weken nadat ze geboren zijn. Je kunt ze dan ook verkopen. De jongen hebben de ouders dan niet meer nodig.

Groetjes
Angelique

bobbien

hoi,
uihuim ::)
ik heb een vraagje, er is iemand die valkjes heeft die uitgekomen zijn, na zeven weken mag ik er eentje  gaan halen!
Ik hoop dat het echt waar zal zijn dat het een jongkie is, want ik ben een leek hoor(begin net met valkjes) ik weet niet of je het verschil ziet tussen eentje van 7weken of een van een maand of 6 of zelfs ouder???(ik zou ze tam willen maken? vandaar...
Ik heb nog een vraagje? Ik weet wel niet goed hoe ik de nachthokken moet maken?
lieve groetjes !!!!!