6 mei 2025, 16:25:09

Kenay

Gestart door DeesDoos, 29 mei 2004, 23:31:12

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal,

Een hele poos niks van me laten horen... druk druk druk maar nu tijd genoeg  ;)

Allereerst moet ik ff schreeuwen: IK KRIJG ER EEN VALKJE BIJ!!!!

Het is een lutino jonkie van 3 weken oud... me vader heeft hem net opgehaald dus ik verwacht hem rond half 11 hier thuis :) ik moet hem dus met de hand voeden spannendddd... ben enorm nieuwschierig naar um :) alles staat hier al klaar en hoop dat ie mooi groot wordt :)
Ik krijg hulp van paul dus moet helemaal goed komen!! ;D

kan nu zo weinig vertellen dus ik schrijf vanavond nog wel even een berichtje.. hier onder alvast een foto.. gemaakt op 26 mei ;)

Groetjes Desire

Paul

Hoi Desire,

Leuk dat je er een kleintje bij krijgt :-)
Het is best wel spannend het duurt nu niet lang meer voor je hem thuis hebt.
Het moet in elk geval prima lukken om hem groot te krijgen hoor daar helpen we wel mee met de nodige tips.
Veel plezier met de kleine.

Groetjes, Paul

Wendela

Hoi Desire,

Wij hebben 3 weken geleden ook een klein valkje aangeschaft. Die was 4 weken maar wel al redelijk fors (de beste uit het nest, want de andere waren kleiner). Mijn Snukkie moest ik eerst pap voeren, maar dat vond ze niet zo lekker. Toen heb ik het maar met zaadjes geprobeerd en dat ging als een speer. Ze begon gelijk te eten, dus daar had ik geluk mee. Ze is in 3 weken enorm gegroeid en kan al goed klimmen/vliegen/zitten/scharrelen.

Ik ben echt blij met mijn kleintje en Coco (ons andere valkje) ook. Ik hoop dat het bij jou ook zo goed gaat. Als je nog vragen hebt, dan moet je ze maar op het forum zetten, dan krijg je namelijk altijd snel antwoord. Of aan Paul vragen natuurlijk!

Groetjes, en succes met je valkje,

Wendela

giovanni

yo

proficiat met je nieuwe jong Kenay!  :)
Hopelijk krijg je hem goed en gezond groot
maar natuurlijk met de hulp van valkparkiet.com ;D

grtn

Marianne

Hoi Desire,

Gefeliciteerd met Kenay.
Dat het maar een hele grote lieve lutino mag gaan worden.
We zullen zijn avontuurtjes wel op de site lezen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Dees,

Hoe is het nu met Kenay?
Het is een dagboek hoor dus dat hoor je dagelijks te beschrijven  :D
Ik hoop dat het goed met hem gaat.

Groetjes, Paul

DeesDoos

hai allemaal,

ja sorry, ik ben enorm druk met hem bezig...
het gaat niet zo goed met Kenay.. vanmorgen voelde ie heel koud aan (nu al een stukje warmer) en gister heeft ie 1 keer zwart gepoept... hij eet ook niet goed meer.. z'n kropje gaat heel langzaam leeg en zit dus een beetje in de zenuwen (of hoe zeg je dat?) als het morgen nog niet goed is ga ik naar amersfoort naar dr feld... het is wel 4 uur rijden maar dat ken me niet bommen... ik heb als tip gekregen brandnetel thee dus dat ga ik zometeen halen zodra de winkels weer open zijn (half 3)
ik hoop zo dat ie het haalt anders dan ken ik mezelf wel voor me kop rammen...
ik ga nu even de kachel nog wat hoger zetten (het is hier op me kamer nu 25 graden) misschien dat het helpt als ik de kachel op 30 zet..

Groetjes Desire

Paul

Hoi Desire,

Voor je valkje zal 30 graden wel lekker zijn maar zelf stik je dan de moord  :D
Alhoewel een kachel hele droge lucht afgeeft dus dat is ook niet echt goed ik zou het in elk geval niet zo warm stoken.
Beter in een beetje druivesuiker voeren daar krijgen ze een extra opkikker van.
Ik zou beter eerst dokter Feld eerst bellen dan ik denk dat zo'n rit ook niet echt goed is en hij kan je altijd tips geven want hij kan wel inschatten wat er aan de hand is denk ik.
Sterkte met de kleine ik hoop echt dat ie het red.

Groetjes, Paul

Lique

hoi Dees,

Wat jammer dat het niet goed gaat met je nieuwe valkje.
Alleen 3 weken oud is natuurlijk ook veeel te jong.
Ik begrijp best dat mensen het erg leuk vinden om een valk met de hand te voeren, maar het loopt vaak verkeerd af.
Als iemand een valk toch zelf wil voeren, doe dit dan vanaf een leeftijd van 5 weken ofzo, zodat het niet meer zo kritiek is.
Ook vind ik dat je er erg veel ervaring voor nodig hebt, zodat je weet wat er kan gebeuren, en als er wat gebeurt, dat je weet hoe je moet handelen.

Het beste is nu, om Feld gelijk te bellen.

Donkere ontlasting is een heel slecht teken.
Als je lijnolie in huis hebt, kan je hem dit geven (klein beetje).
Ook veel druivensuiker, zo krijgt hij even veel energie.

Hou dje ons op de hoogte?

sterkte!!!

groetjes LIque

Wendela

Hoi desiree,

Jammer dat het niet goed gaat met Kenay. Echt zielig om zo'n kleintje zo te zien denk ik... Wat Paul zei over de meest geschikte leeftijd om een valkje aan te schaffen klopt op zich wel denk ik, maar wij hadden onze Snuk ook al met 4 weken. Op zich zag ze er goed uit en de kweker zei dat ze uit het nest kon. Dus... wat dat betreft ben jij niet de enige die een wat te jong valkje hebt genomen.

Maar waar het nu om gaat is dat Kenay weer beter wordt. Misschien is het een idee om een warmtelamp te kopen? (misschien weet Paul dat wel). Dan hoef je je huis niet tot 30 graden op te stoken. Maar wacht eerst maar even een reactie hierover af van een ervaringsdeskundige, want het is maar een idee van mij en misschien is het wel helemaal fout.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat kleine Kenay snel weer beter wordt!

Groetjes,

Wendela

Coco en Chantal

5 juni 2004, 19:10:38 #10 Last Edit: 5 juni 2004, 19:11:57 by Coco__en_Chantal
Hoi desiree

heb je er wel een warme kruik bij liggen tuurlijk met een sok erom heen?zodat hij er lekker tegen aan kan liggen.
Ik had bij nemo de ene helft van de kooi een theedoek liggen met een kruik en de andere helft van de kooi houtsnippers en een deel van de kooi een doek overheen gelegd, zodat hij zeker geen kou zou vatten.
ik hoop dat alles goed gaat met je kleintje, en hoeveel voedingen geef je nu per dag? en ben je al bij dr feld geweest?

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Paul

Hoi Desire,

Je moet ons wel even op de hoogte houden hier hoor we zijn er begaan met Kenay :-)
Ik hoop dat het nog goed met hem gaat want gisteren ging het toch ook nog goed met hem hoorde ik van je.
Sterkte met de kleine.

Groetjes, Paul

DeesDoos

hai allemaal....

Kenay kreeg aardige opknappers door de druivesuiker en paul vond hem er zelfs goed uitzien door de cam.. hij bewoog goed at goed maar helaas bleef ie niet warm genoeg... vanmorgen kwam me broertje binnen met een gevonden vogeltje (ik denk een pimpelmeesje) en toen ik had gekeken keek ik bij kenay en hij lag te stuip trekken :'( :'( :'( hij is nu dus dood. rond kwart over 12 haalde hij zijn laatste adem en we zullen hem enorm veel missen... ik heb een domme fout gezet om aan een hand op fokje te beginnen. ik doe dit ook niet meer en denk dat ik het hou bij Tailey..
ik weet verders niks te tikken en zit hier te janken als een klein kind... hij was nog maar zo klein en hulpeloos en IK moet um zo nodig met de hand voeden... Hij krijgt een mooi plaatsje in het bos waar veel andere vogeltjes zijn.

Rust zacht kleine Kenay en we zullen je missen, het spijt me :'(

Groetjes Desire :'(

Tara

Hoi Dees,

eerst en vooral veel sterkte met het verlies van Kenay, het is nooit leuk om een valkje te verliezen, maar Kenay had nog geen pluimen, maar pennen, dan is het logisch dat een warmwaterfles alleen niet volstaat :(. Met zulk valkje heb je een warmtelamp nodig :(. Maar je moet niet alles op jezelf steken hoor, jij kan het toch ook niet helpen dat Kenay het niet heeft gehaald :(. Heel veel sterkte toegewenst!

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Desire,

Ahh wat erg zeg, dat Kenay het niet overleefd heeft.
Maar hij was ook wel erg jong voor de handopfok.
Alleen ik hoop dat je straks toch overweegt om er een valkje bij te nemen voor Tailey. Misschien is het beter om een valk te nemen die al wel zelf eet.

Heeel veel sterkte.

groetjes Lique :-*