17 mei 2024, 10:48:51

zaadjes

Gestart door BoBCHIC, 29 mei 2004, 21:18:39

« vorige - volgende »

BoBCHIC

hallo.
ik heb buitenzaadjes in bakken gezaaid van hun voer.
dat kunnen ze toch gewoon eten.
het leek mij wel gezond voor ze vers gras en bloemetjes of wat er allemaal uit komt? :Dwie weet er meer over?????? ::)

Inger m

Hoi,
Dat hangt ervanaf wat voor zaad het is, ze mogen iig niet giftig zijn. Je kunt ook gewoon valkparkietenzaad zaaien, dat gaat dan kiemen en de plantjes die eruit komen, zijn ze helemaal gek op (mag niet beschimmeld zijn).

Ik geef zelf speciaal kiemzaad voor vogels, dat ik in een kiembak laat ontkiemen, das heel gezond en eten ze erg graag.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

BoBCHIC

Hoi Inger,

Ik heb nu ook wat van hun eigen voer in water gedaan om te ontkiemen (proberen :)) En buiten is van hun eigen zaad gezaaid! Maar dat zijn bloemetjes en gewoon stengel met blad geworden, dus misschien is dat dan wel giftig!?

Groetjes Dennis

Paul

Hoi Dennis,

Als je hun eigen voer zaait kan je ze hetbste dat alleen maar geven als dat net gekiemd is en niet als de plantjes groter zijn.
Daar kan je beter dat bio green voor nemen van Vitakraft dat is daar speciaal voor of anders graszaadjes kopen bij een tuincentrum dat mogen ze zeker hebben en ze zijn vaak echt dol op gras.
Ik heb wel eens gehoord dat de plantjes uit het gewone zaad niet goed is voor ze dus neem gewoon geen risico.
Je kan ook trosgierst zaaien en ze die plantjes geven dat is ook een grasoort.

Groetjes, Paul

BoBCHIC

Hey Paul,

Oke, dan weet ik dat ze daar niet mogen komen.
Ik probeer nu hun eigen zaad te ontkiemen, dan zal ik van de week wel eens graszaad halen.
Oja, dat filmpje kan onze hotmail niet versturen! Is te groot.
Er is iets met onze outlook van wannadoo.... >:(
Dus dat moet ik nog regelen, dan stuur ik m later wel naar je toe!

Groetjes Dennis