9 mei 2025, 01:26:56

schreeuwende valk

Gestart door jeffrey, 24 mei 2004, 16:45:24

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo jef,

Ik sluit me aan bij de dames en heren.Ik heb een hele tijd geleden ook een valk weg willen doen omdat ie zo schreeuwde(charly een witmasker).Ik denk dat ie toen zijn popje aan het zoeken en roepen was :(.Ik werd er echt gek van maar meer vond ik het zo zielig voor hem.Hij zat toen samen met 6 andere valken(waaronder sammie en peppie die nu kindjes hebben ;D).Dus van alleen zijn was geen sprake.Uiteindelijk heb ik toch besloten om charly te houden(ik kan sowieso geen vogel weg doen,tenminste niet terug dierenwinkel...natuurlijk wel bij mensen op dit forum als het echt nodig zou moeten zijn)en het gaat uitstekend met die knapperd :).Schreeuwt nog weleens mijn haren van het hoofd maar ik besteed er dan geen aandacht aan.Tis zoals ze zeggen hier,geef jij hem steeds die aandacht dan weet ie wat ie bereikt met schreeuwen.Oke,ik ga weleens naar hem toe en zeg dan...zeg jonge man,gaat het?...kijkt ie me drollig aan en gaat dan op de versiertoer verder :D :D.Hij wil graag close worden met Rosie maar de dame is verliefd op Coco en mijn alleraller liefste heeft 2 dames,Isa ook nog,jaja,hij weet het wel :D :D.Dus blijft nog over Nina.een witmasker popje..maar ook deze dame wil niet en probeert ook in de smaak te vallen bij Coco maar hij wil niet :D :D.Het kereltje krijgt wel een dame uit het nestje van Sita en Kokkie :D :D.
Dus jef...als je je valkje niet altijd tijd kunt geven...een 2de valkje is toch zo leuk ;) ;).Ook voor het kereltje,toch 8).

Enne,ik heb Coco tam gekocht uit de dierenwinkel en hij blijft ondanks de minder tamme valken gewoon lekker tam bij mijn man en mij.Gewoon de aandacht blijven geven wat je ook aan een valkje zou geven ;).

groetjes
marianca

Suzanne

Hoi,

Jij weet het anders ook leuk uit te drukken hoor Marianca  :D.

Maar daar wil ik me ook nog even bij aansluiten. Mijn Plukkepluk zit nu tussen 11 niet tamme valkjes, en een half tam jong valkje, en ze is nog even tam als dat ze was. Sterker nog, de anderen worden juist brutaler omdat zij vaak op mijn schouder zit als ik in de voliere ben.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Vicky_1

Hoi!

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn oudste valk Birdy.  Hij is de tamste van drie en ze zitten allemaal in dezelfde kooi dus dit helpt niet echt!  ???  Ik ben wel bang want ik ben net verhuisd en de huisbaas heeft uitdrukkelijk gezegd dat ik valkjes mocht houden op voorwaarde dat de onderburen er geen hinder van zouden ondervinden.  Maar als ik er soms al gek van word, wat moeten de buren er dan wel niet van vinden???  Ben bang dat ze op een dag naar de huisbaas gaan stappen en dat ik m'n valkjes zal moeten wegdoen en dat wil ik helemaal niet.  Ik heb al geprobeerd om een doek over de kooi te hangen maar dat helpt niet, integendeel: Birdy is gek op "stofkes" en dan begint ie nog harder te roepen.  Is er dan echt geen andere oplossing?  Ikzelf kan het nog wel verdragen dat hij schreeuwt omdat het tenslotte maar een beestje is dat (te veel!) aandacht wil maar ben bang voor de reacties van de buren en voor een verdict van de huisbaas...

Groetjes,

Vicky

Mirjam-Moniek

Hoi allemaal

Wat helpt bij schreeuwen van valkparkieten, hangt af waarom je vogel het doet.

Bij mij schreeuwden de valkjes omdat ze uit de kooi wilden. Door ze stug te negeren en de kooi niet open te doen, hebben ze dit af geleerd. Zelfs naar ze kijken deed ik niet, want dan begonnen ze opnieuw. Ik geef toe, het vergt tijd en consequentie, maar het werkt wel. Als ze voor het deurtje gingen zitten, liet ik ze er wel uit. Nu gaan ze voor het deurtje zitten als ze eruit willen en als ik ze er dan niet uitlaat, klimmen ze weer omhoog om op een stok te gaan zitten. Heel af en toe proberen ze het schreeuwen weer, maar laat ze er dan niet uit. Ik de laatste tijd de valkparkieten er wel weer uitgelaten toen ze schreeuwden omdat ze eruit wilden en nou ben ik het weer aan het afleren. Het gaat nu wel sneller trouwens.

Datzelfde kan je ook doen als je vogel schreeuwt om aandacht. De vogel negeren als hij schreeuwt en de vogel aandacht geven als hij iets doet wat je leuk of gewoon niet storend vindt.

Het schreeuwen omdat je de kamer verlaat, is wel de moeilijkste. Ik heb er zelf nooit echt last van gehad, maar ik heb gelezen dat het werkt als je nooit de kamer binnenkomt wanneer je valkparkiet schreeuwt. Dan bezorgt zijn schreeuwen hem wat hij wil en blijft hij het doen. Ik geef toe, dit kost veel tijd, maar als het werkt ben je wel van alle ellende af. In het begin kan je bijv. bij de deur wachten tot de valkparkiet even stopt en dan gelijk binnen komen voor hij weer begint. Die tijd kan je dan wat uitbreiden en als je dit consequent volhoudt, heb je grote kans dat het werkt. Ik denk dat je er dan wel een paar weken zoet mee bent, het lijkt me een beter alternatief dan zelf gillend gek worden of je valkparkiet weg moeten doen.  

Veel succes allemaal!  ;)

Kolkkie

Hoi Inger,

Bij mij schreeuwd Coco ook altijd als ik wegloop, ondanks dat hij nog 4 vogelvriendjes heeft.
Ik denk dat hij teveel aan mij gehecht is want van zijn soortgenootjes moet hij weinig hebben.
Ik ervaar het niet als een probleem, maar mijn vader kan er wel eens gek van worden als ik wegloop als Coco beneden zit.

Ik kan er zoveel vogels bijnemen, maar hij zal dan blijven schreeuwen om mij.

Wel moet ik je zeggen dat Coco eerst een heele poos alleen heeft gezeten voordat er een ander valkje bijkwam.
Mss dat het daar aan ligt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006