8 mei 2025, 01:16:12

Witte rand om ogen

Gestart door Natalie, 3 januari 2003, 05:15:17

« vorige - volgende »

Natalie

Ik heb een hele rare vraag over iets wat me eigenlijk nog niet eerder is opgevallen. Ik zag gisteren bij mijn valkje Pino dat hij hele witte randen om beide ogen heeft. Betekent dit dat hij ziek is, of dat hij een tekort aan vitamines heeft, of is dit normaal?

Mandy

Hoi Natalie, :)

Ik heb nog nooit een witte rand om de ogen bij een valk gezien, mijn (volwassen) grasparkieten en mijn grijze roodstaart hebben dit wel.
Ik kan wel bij sommige van mijn valken de pupil (zwart) en de iris (bruin) van elkaar onderscheiden.
Heb je wel de indruk dat je valk alles nog goed kan zien?
Ik zou zo gauw niet weten wat dit kan zijn?  :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

nancy20

hoi      ,jou valkparkiet is gewoon enorm opgewonden , dat zie je ook vaak aan de ogen ,als ze willen paren dan hebben ze wit grijze randen om de ogen ,bij mannetje en vrouwtje.
ik hou ook grasparkieten en die hebben dat ook als ze gaan paren ,dus geen reden om zorgen te maken.

groetjes nancy

Timmety

Dan is mijn valk dat dus ok. hij heeft dat ok
Tim

Natalie

Ik heb ook niet echt het idee dat het met 'opgewonden' te maken heeft. Ik heb eens in de verschillende boekjes gekeken die ik heb over valkparkieten, en volgens mij is het gewoon normaal. Op foto's tonden wel meer valkjes die er ongeveer net zo uitzagen als mijn Pino. Niets aan de hand dus, maar het viel me gewoon op.