29 april 2024, 19:16:21

Croky

Gestart door Suzanne, 23 mei 2004, 20:20:30

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Stijn,

ok, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Je zegt dat als hij split is voor bont, en jongen krijgt met een bonte pop, je het zo weet dat hij split is voor bont. Maar het kan ook zijn dat hij bont is, of zij, nou ff anders. Als je die nou koppelt met een andere bonte, of een split voor bont, kun je toch niet oordelen dat hij/zij split is voor bont of bont is?

Suzanne

Hoi Stijn,

Als je interesse hebt in zo'n valkje: Leon heeft er nog een stel zitten. Ik heb ook eventueel zijn mobiele telefoon nummer voor je, en zijn adres.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

@tara,  ik snap het nog altijd niet hoor, mss nog anders uitleggen

@ suzanne, dankje wel, maar ik heb momenteel geen plaats. Mss later, maar ik denk dat ie toch te ver van mij af woont. ik heb ook geen interessante mannetjes voor deze mutatie.

SDC:D

Suzanne

Ah, ok. Ik snap het.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

bedoel je dat ik er momenteel geen bij kan? Of wat? :)
Toch lief dat je het wou geven hoor. Maar ik zit momenteel even vol. Daar ben ik nogal prinicipieel in :)

SDC:D

Suzanne

Citaathoi

bedoel je dat ik er momenteel geen bij kan? Of wat? :)
Toch lief dat je het wou geven hoor. Maar ik zit momenteel even vol. Daar ben ik nogal prinicipieel in :)

SDC:D

Haha, ik volg het niet meer helemaal (ben blonT, hihi). Maar het is al goed. Ik vind het niet erg hoor  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

laat maar hoor :)
het is niet zo belangrijk, het gaat er gewoon om dat ik geen valkjes meer kan huisvesten :D
mer niet. Ik ben nieD blomD :)

SDC:D

Mandy

24 mei 2004, 10:08:50 #37 Last Edit: 24 mei 2004, 10:34:47 by Mandy
Nou ik meng me ook nog ff in de discussie en volgens mij is hij of zij wel bont! ;D
Een cinnamon witmasker heeft gewoon geen witte kop met witte kuif en ik heb zelf ook zo'n jong gekweekt dit jaar; Grietje van Kuifje&Bobbie.
En bij de foto van Paul denk ik wel dat het een cinnamon geparelde witmasker is, maar dat het een man is omdat de kop wat witter aan het worden is. Je kan wel cinnamon bij de kuifveren zien.
Bij een bonte zie je ook vaak een grijze wangvlek.
Zitten er helemaal geen witte slagpennen tussen? ::)

Maar je hebt dit niet bij mutaties geplaatst maar bij aanschaf en je hebt in ieder geval een mooi valkje aangeschaft hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi,

Ja, het is ondertussen een mutatie onderwerp geworden he  :D. Het is wel leuk zo'n discussie die gelijk op gang komt  ;D.

Ik zal haar nog eens goed bestuderen, maar volgens mij heeft ze geen witte slagpennen  ::). Misschien heb ik wel een nieuwe mutatie: semie-bont  :P.

Ik weet wel dat er nog 2 valkjes zaten bij Leon (waarvan hij er van overtuigd was dat het om mannetjes ging), en dat waren volgens mij dan ook bont geparelde cinnamon witmaskers.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Mandy,

Het valkje van de foto van mij is inderdaad een man maar toen ik hem kocht was de kop al helemaal wit zelfs witter dan nu en er zat zondermeer heel veel wit in.
Hij was toen amper 6 weken ik heb hem zelfs nog wat bij moeten voeren omdat ie niet genoeg at.
Ans nam er toen ook een mee bij Leon die had nog veel meer wit alleen die heeft het helaas niet gehaald :-(
Ik denk dat ze van dezelfde kweker komen het waren echt hele apparte valkjes allemaal hij had er toen een stuk of 10 zitten.
Het leek meer dan alleen gepareld echt heel appart maar of het bont was betwijfel ik.
Maar misschien is dit valkje wel bont hoor.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

Wat me trouwens wel opvalt aan mijn nieuwe valkje is dat hij een vrij klein kuifje heeft. In eerste instantie dacht ik dat dat was omdat hij nog jong is. Maar de staart is wel al zo lang als die van een volwassen valkje. Als ik dan naar mijn eigen 2 jonge valkjes kijk, dan zie ik dat hun staart korter is, maar hun kuifje langer. Dus nu vraag ik me af of Croky misschien geplukt is geweest en de kuif dus opnieuw moest groeien  ::).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

De lengte van de kuif scheelt gewoon per valkje.
Ik heb ze hier ook met korte kuifjes en ook met hele lange kuifjes.
Dus het hoeft niet aan het plukken te liggen hoor het kan gewoon nog wel langer worden maar ook korter blijven dan de andere valkjes.

Groetjes, Paul

Suzanne

Oh, ok. Maar dit is wel een heel kort kuifje hoor  :D. Ik denk nog geen 2 cm lang.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

ik heb ook enkele valkjes met kortere kuifjes, Samoerai had toen ik 'm kocht echt een kort kuifje, maar nou lijkt die al veel langer, dus het kan nog groeien, maar ik vind dat die wel lief staan zo'n kleine koddige kuifjes :D

Suzanne

Hoi,

Heb net nog even de vleugels en staart goed bestudeerd, maar helemaal geen witte slagpennen. Maar het koppie vind ik zelf toch overduidelijk bont. En de rest van het lichaam niet, hihi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.