29 maart 2024, 10:16:49

Croky

Gestart door Suzanne, 23 mei 2004, 20:20:30

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Ik heb weer een nieuw valkje. Ik hoop dat het een popje is. De handelaar was er in ieder geval van overtuigd dat het om een popje gaat. Ik noem haar Croky en ze is me verkocht als een geparelde cinnamon witmasker. Maar ik twijfel of ze ook niet bont is. Als ik haar kopje zo bekijk vind ik het nl. wel zo lijken. Wat vinden jullie? Oh ja, ze is in 2004 geboren.







Ze komt bij Leon uit Den Bosch en daar zaten nog 5 van die schoonheden. Allemaal cinnamon, behalve eentje, dat was een geparelde witmasker.

In ieder geval ben ik nu wel zo verstandig om dit nieuwe valkje een paar weekjes apart van de andere valkjes te houden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

leuk dat je er een nieuw valkje bij hebt. Hopelijk krijgt ze volgend jaar ook jonkies. veel succes ermee.

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ja, dat hoop ik ook. En ik moet ook goed in de gaten houden dat ze niet eerder begint, anders krijg ik straks problemen  :-/.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Joyce28

wat een mooiert,heel veel geluk met haar :)

Suzanne

Dank je wel Joyce  ;D :D

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

dat is idd een bont cinnamon geparelde witmasker, wat een lange naam he :D. Suzanne verdorie!! Je hebt er weeral een ;D. Ik word gelijk jaloers, zo'n prachtvalkjes dat je'r bijhebt de laatste tijd ;).

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Tara,

Ik had dat idee ook al dat ze bont is  ;D.

Maar je hebt zelf ook een paar mooie valkjes hoor  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

Waar zien jullie dat bont dan? Dat van het koppie kan schoonheidsfoutje zijn. Je kan het natuurlijk te weten komen als je weet wat de ouders zijn, mss kan je dat navragen. Of gewoon door zelf te kweken.

SDC;D

Tara

Als je goed kijkt naar de tweede foto zie je dat haar vleugel ook bont is, niet alles hoeven schoonheidsfoutjes te zijn, en bont kan in kleine dingen zitten.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Suzanne,

Leuk valkje heb je er weer bij.
Je kan het ook niet laten hé  ;D
Succes met Bondje en natuurlijk met je nieuwe aanwinst Croky.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hoi

ik zie dat dus echt neit op die tweede foto, waar zie je dat dan?

SDC:D

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik ben ontzettend besmet met het valkenvirus  ;D. Maar eigenlijk heb ik het vorige koppeltje (Falco en Spooky) gekocht omdat ik Gizmo en Kiki verkocht zijn. Zij waren dus plaatsvervangers. En deze heb ik er bij gekocht omdat ik te weinig popjes heb. Dus nu heb ik in totaal 11 valkjes in de voliere zitten, 1 in quarantaine en Bondje bij me op de kamer. Ik heb nog maar 2 catharinaparkieten, een mannetje en een vrouwtje, maar die zitten in een apart stuk in het binnenhok, wat mijn man pas geleden gemaakt heeft. En daar zit een paneeltje in wat ik weg kan halen na het broedseizoen. Dan vliegen de catharina's weer naar buiten. Maar ik had dus eerst 4 catharinaparkieten. Maar dat bleken 3 mannetjes en 1 vrouwtje te zijn, en die waren telkens aan het knokken (1 mannetje mist een nageltje kwam ik vandaag achter). Dus heb vandaag 2 mannetjes ingeruild voor Croky. Moest ik nog 5 euro bijbetalen voor haar.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Citaathoi

Waar zien jullie dat bont dan? Dat van het koppie kan schoonheidsfoutje zijn. Je kan het natuurlijk te weten komen als je weet wat de ouders zijn, mss kan je dat navragen. Of gewoon door zelf te kweken.

SDC;D

Ik denk het door dat koppie, maar ben er dus niet zeker van. Mijn valkje Falco heeft ook zo'n koppie, maar die zijn laatste slagpennen aan beide vleugels wit. Ik weet niks over de ouders. Maar als ze niet bont is, denk ik dat ze wel split voor bont is, denk je niet?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

neem maar van mij aan dat ze bont IS. Die nek is veel te bont dan een split, een split voor bont zijn allerlei kleine witte plekjes (bij witmaskers). Tysia (bont geparelde witkop man) heeft ook een witte nek, en volgens Lique is dat bont, want het is veel te wit voor een split, dus hij is bont de jouwe, zeker weten.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ja, mss, je kan het te weten komen als je er een bonte man tegenzet, of een man split voor bont denk ik.

SDC:D