16 mei 2024, 01:04:10

Sjira is bij Suus'thuis

Gestart door Rika, 22 mei 2004, 19:44:34

« vorige - volgende »

Rika

Hallo iedereeen ,

pffff ik traan nu . ja ik moet sterk zijn .
ik vertel :

Toen Suus en haar man Ivar gisteravond bij ons om gelijk lique'kooi brengen .
het was geweldig die KOOI ! wauw!

en toen even gelijk kijken naar onze vogels.
Suus heeft HEEL goed ogen , waarom?
omdat Suus betrapt die Sjira niet goed ogen ( onstoken en vereren uitsteken ) zoals Anita ook al zegt.
en toen paar weekjes later veel minder ( zegt hulp)
Maar juist niet zo .
Dus gelijk gebeld door Suus .
Hoorde dat volgende ochtend moet komen bij Dokter Fled om laten zien die Sjira.
ik had niet verwacht dat zo snel van Dokter Feld.
echt geweldig !!!

En toen bij dokter Feld , Sjira onderzoek
dokter Feld heeft ondekt door Allergie van bodem ( ik gebruik al 30 jaren die katterkorrel van HOUT grof ) juist voor sjira NIET goed omdat Sjira liep veel op grond ( speels)
vandoor stof in zijn ogen , pfffffffffffffffff
en toen kreeg sjira : prik in zijn buik ( arme Sjira ) maar Suus heeft goed gedaan , ze bleef met volle liefde voor Sjira , echt wel . ze is goede verpleegster zegt dokter Feld , hahahaha
en kreeg sjira ook : Zalf voor ogen .

IK voel me echt machtloos , waarom ? omdat ik slechtziende die kan ik ECHT niet zelf met zalf in zijn ogen . ( ik baal dat ik slechtziende )
en toen zegt Suus , ik verzorg wel Sjira en gelijk mee naar huis .
ojee wat is geweldig die Suus en Ivar !!!
ik had nooit verwacht van zo,n geweldig /behulpzaam / liefde volle voor sjira .
ik moest steeds traan, ja ik mis vreselijk sjira toen ze wegreed. pfffffffff maar gelukkig suus en ik houden goede kontakt via msn .
pff wat een opgelucht

En voor Suus en Ivar .
HEEL erg bedankt voor je alles die vandaag !!
En kusjes aan Sjira van ons. ...
ZWaaai uit Ede
Groetjes Rika en vleugel van Tommy !!!!!!!

Speedy

Hoi Rika,

Heel veel sterkte dan he, jammer dat je zo een handicap moet hebben meid, maar kop op, jij kan er niks aan doen.
Gelukkig dat iemand anders het toch nog op tijd gezien heeft.
Je kan ook niet weten dat het de bodembedekking kan zijn.
Hopelijk dat nu alles weer goed komt en dat je ff geen tegenslagen meer krijgt.

Doeigie,
   Trudie

Anita1

 :o ooow wat erg rika.ben blij dat suus heeft gekeken weer.ooow ik schrik echt van.ik heb beukenzaagsel op de bodem liggen voor mijn valkjes.kan dat oogonstekingen veroorzaken? want mijn vakljes vinden het leuk om met dat beukenhout te spelen.ik hoor het wel van jullie.rika heel veel sterkte.knuffie je zussie,en bedankt hoor suusje

suus

Hallo,
Even een aanvulling op het antwoord van dokter Feld. Rika heeft van het samengepeste houtsnippers voor de kattenbak op de bodem liggen. Dit absorbeert water(zet zich dus uit in de buik) Er zit ook een stof in waar een valk allergisch voor kan zijn. Dit was dus bij Sjira aan de hand. Haar 3e ooglid was helemaal opgezwollen, en kwam zodoende onder het andere ooglid vandaan. Je ziet het ook zitten, een soort bultje zelfs. Haar slijmvliezen waren dus opgezwollen. Maar met de injectie en de zalf moet het helemaal goedkomen, en moeten haar ogen met 3 dagen er al weer beter uitizien. Zalf moet 1 week.
Maar die soort staafjes die Rika dus gebruikt is nooit goed voor vogels ook niet als ze er niet in lopen te wroeten. Het kan alleen gebruikt worden als er een rooster boven zit. Als een vogel er iets van binnenkrijgt is het al fout.
We hebben gelijk maar een 70 liter zak beukensnippers gekocht ;) ;D :D
Sjira zit nu al meer fitter op zijn stokje, vanmiddag was hij wat stilletjes, na het hele gebeuren maar nu kijkt hij al weer opgewekt om zich heen
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Rika

ja dat klopt wat je zegt .
pff die ogen  is wel best erg .

ben erg blij met je suus die kan sjira opvangen . en dan zorg mijn dochter zal EXTRA kijken naar dieren op mijn verzoek .

valt niet mee met slechtziende die kleine diertjes kijken met zo,n wazig . voel me echt machtloos.

nogmaals BEDANKT SUUS !!
kusjes aan Sjira van tommy ;)
hihi
Liefs Rika / Tommy

Anita1

 ;D oow gelukkig ik heb hier ook een 10 kilozak beukensnippers.ja die gebruik ik ook.vinden ze heerlijk hoor.ook lekker knagen.nou hopelijk is ie snel weer beter hoor rika kussss anita.knuff en kuss ook jij suus

Paul

Hoi Rika,

Ik zou juistdenken dat die rolletjes goed zijn voor op de bodem omdat het van hout is  :-/
Ik heb ze ook in een dierenwinkel wel eens op de bodem van kooien met vogels zien liggen.
Ik heb ze zelf nooit gebruikt maar ik weet nu ook dat ik ze nooit ga gebruiken.
Heel veel sterkte met Sjira maar maak je geen zorgen het komt wel goed het is gelukkig niet levensbedrijgend voor Sjira.
Ik hoop dat je hem snel weer thuis hebt.

Groetjes, Paul

Rika

Bedankt iedereen !!!
die maakt mij lekkerder vel .
en heb vol vertrouwen aan Suus . ze is heel goed bij Sjira .
ben blij om !!
ik moet wel zuinig met Suus ;)
hihi
en bij dierenwinkel die ook gebrukt o dat wist ik niet
pffffffffffff
misschien Suus heeft gezien die bij  '' guppy'' die ook zo,n korrels ( rond ) bij vogels bodem???????? he suus ?

Groetjes Rika

suus

Hallo,
Toen we bij Guppy (grote dierenzaak) waren heb ik geen vogels gezien :D. Maar om nog even op die korrels terug te komen, het lijkt erop of het samengeperst zaagsel is met iets er doorheen, want het is iets donkerder. Eigenlijk is het ook wel logisch, want als het in de kattenbak hoort, dan moet het absorberend zijn......
De allergie die Sjira heeft, zag je in dezelfde vorm als vogels die een allergische reactie hebben op schelpenzand. Alleen dat mogen ze wel binnen krijgen en dit absorberende goedje niet.
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Suus,

In elk geval goed om te weten dat het niet goed is ik ken iemand die het gebruikt dus die zal ik ook meteen waarschuwen nu ik dit weet.
Zo leren we weer elke keer meer van elkaar dat is juist zo goed op dit forum :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Jeetje wat een toestanden zeg! :o
Maar wat fijn dat Sjira goed bij Suus thuis verzorgd wordt. ;)
Ik hoop dat ie snel opknapt en je weer vergezellen kan. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rika

Hallo iedereen
ja met Sjira iets beter met ogen ,
dus dan wordt in Pinkersteren Sjira en suus bij ons komen brengen .
o heerlijk nieuws die Zalf is uitstekent goed werkt .
pffff
toch bedankt voor meeleven .
Groetjes Rika

Paul

Hoi Rika,

Wat fijn dat Sjira weer een stuk beter gaat nu :-)
Je weet in elk geval waar het aan gelegen heeft dus het zal niet snel meer gebeuren als Sjira weer terug komt.
Gelukkig is het nu niet levensbedrijgend alleen heel lastig voor Sjira want die oogjes zullen best pijn doen als ze zo ontstoken zijn :-(
Maar met de hulp van Suus komt het zeker allemaal weer goed hoor.
Ik hoop dat Sjira weer snel gezellig bij jullie terug komt.

Groetjes, Paul

Rika

hallo paul ,
ja klopt , want die onstoken is HEEL erg rot voor sjira.
daarom vond ik ECHT geweldig van Suus en Ivar om opvangen die Ondeugend Sjira ( ik heb gehoort van suus ) hahaha die ondeugend , ja zo.n 8 maanden is soort puber  ;D

als sjira weer terug dan zal sjira wel merken die ''andere'' bodembedekking in zijn kooi.

En die tommy heeft gister ''versrpeide vleugesl tegen spiegel '' . ik heb gelijk foto's gemaakt het is heel mooi om te zien .ik weet niet waarom doet tommy dat ?
iets temaken van blijheid omdat tommy nu weer alleen is ?
of anders ? wat denkt jij paul ?

Rika

o ik zie geen foto van Tommy , maar wel bijlage die boven , daar kun je klik op die ....
sorry voor ongemak .
Groetjes Rika