valkparkiet van 1 jaar oud dood

Gestart door riko, 2 januari 2003, 15:52:04

« vorige - volgende »

riko

Hallo

Voor mijn verjaardag anderhalve maand geleden heb ik een valkparkiet gekregen. Hij mocht heel regelmatig uit zijn kooi en kreeg iedere dag proper drinken en ander eten. Maar eens hij uit zijn kooi was wou hij er terug in. Ik had vanalles geprobeerd om hem tam te krijgen maar het lukte niet echt. Hij kwam wel op mijn hand zitten maar dat is ook alles. Eens hierop probeerde hij trouwens direct weg te vliegen en kwam daarom regelmatig op de grond terecht. (vleugeltjes waren geknipt). Als hij sliep was dit ook altijd op de bodem van de kooi en niet op zijn stokje. Sinds gisteren had hij ook iets hards rond zijn bek zitten en deze morgend lag hij op zijn zij in zijn kooi maar ademde nog en bewoog soms nog. Maar toen we naar de dierenarts wilden vertrekken was het te laat.
Nu omdat ik maar alleen ben en moeilijk tegen de eenzaamheid kan heb ik twee vogeltjes gekocht. Ook valkparkietjes. Heb je misschien enkele tips om een vogel tam te maken en voor de verzorging.
En als je misschien de reden weet waarom mijn vorige vogeltje gestorven is mag je me dat ook altijd zeggen
bedankt

Timmety

Je moet ze allereerst een paar dagen aan de kooi laten wenne, dan kun je proberen iers lekkers te geven door de tralies, als dat goed lukt ga je met je hand er in en geef je wat lekkers als je zijn vertouwen hebt gewonnen kun je hem proberen te aaien enzo.
En wat ook helpt is zachtjes praten, zijn naam of iets anders (rustig maar of zo iets dergelijks)
Veel succes
Tim
p.s. Waarom je anderer vogel overleden is weet ik niet.