10 mei 2025, 09:08:32

valkjes gezien in australie

Gestart door Ciaran, 2 december 2004, 00:36:55

« vorige - volgende »

Ciaran

Ik heb een paar maanden in australie gezeten en heb daar veel valkparkieten gezien en gehoord was echt gaaf. Leuk om te zien hoe ze leven we waren met een vogelclubje zeg maar. Wat opvallend is, dat is dat ze veel samen te zien zijn met bourkeparkieten was echt typisch. Ook kaketoe,s heb ik gezien en hele zwermen grasparkietjes. Het is wel raar hoor om ze daar in het wild te zien.

Nu ik terug ben mis ik de valkjes erg. Voorheen had/heb ik alleen neophemas, grasjes en rosella,s gehad maar heb vandaag 4 valkparkieten gekocht bij een kweker en ze in een aparte voliere gezet met een paar bourkeparkieten en het gaat prima. Ik heb een witmaskerman een wildkleur pop een lutino man en een geparelde witmasker pop van 2 jaar dus ik ben benieuwd ik vind het echt toffe vogels ik ben verliefd.

ik wou dit even kwijt hier.

groetjes en ik kom snel weer langs.

bobbie

Hallo,

Ja hoor, je bent echt besmet.! ;D

Leuk zeg wat je schreef over Australie. Het lijkt mij inderdaad een hele aparte ervaring ze in het wild te zien.

Gezellig weer valkjes aangeschaft, nou je hebt gelijk hoor, ik zou ook niet zonder kunnen. Heb je ze al namen gegeven?
Dat is ook nog een opgave, 4 namen verzinnen.

Geniet van je vogels en leuk dat je even je verhaal kwam vertellen.

Doei, Nel :)

Paul

Hoi Ciaran,

Wat gaaf dat je ze in hun natuurlijke omgeving hebt kunnen zien dat zou ik ook wel een keer willen :-)
Met bourkeparkieten gaan ze prima samen alleen heb je kans dat de bourkes niet snel gaan broeden omdat die echt rust willen tijdens het broedseizoen.
Rosella's kunnen wel heel aggresief zijn tegen andere vogels dus pas zeker in het broedseizoen daar erg mee op.

Groetjes, Paul

danielletikarico

Hoi

In 2002 ben ik ook een jaar in Australie geweest. Prachtige natuur, zoveel verschillende vogels. Zelf was ik onder de indruk van de zwarte roodstaart kaketoe. Wat een prachtige vogels.

Mijn vader heeft altijd al valken in voliere gehad. Maar nu ik op mezelf woon heb ik er 2 in huis. Zulke scheten. Tika is een echte klets majoor, maar ook de grote draak. Geen stukje papier is veilig voor haar >:(

Rico is de rustige maar volgens mij heeft hij het wel naar zijn zin.

Groetjes Danielle