10 mei 2025, 14:44:48

hoe leer je dingen

Gestart door sjeffrey, 12 december 2004, 05:00:16

« vorige - volgende »

sjeffrey

Een goededag,

Ik ben jeffrey en helemaal dol op mn parkiet. En mn parkiet is in ieder geval ook helemaal dol.; )

Mijn vraag is; hoe leer je je parkiet "dingen"?
En degene die zijn/haar parkiet iets heeft of wil leren hoe pak je dat aan?
Of misschien hoe leer je iets af...

Ben benieuwd,
groetjes Jeffrey

Carla_en_Yoshi

Hallo jeffrey.

Ik heb 2 valkjes.Yoshi en Breezer.
Ik wilde ze graag melodietjes leren fluiten.Ik heb dus ontzetttend veel zitten te fluiten en op een gegeven moment gingen ze het nadoen.Ben natuurlijk met iets simpels begonnen,zoals het bouwvakkersfluitje.
Niet alle vogels fluiten melodietjes na.
De mijne fluiten nu :het bouwvakkersfluitje,pappegaaitje leef je nog,the mexican hat dance (melodietje van Pino) en sinds kort fluiten ze ook daar komt de bruid.
Dat laatste zou heel leuk zijn als het een koppeltje is maar ik denk dat het allebei mannetjes zijn :D :D.
Ben benieuwd wat je je valkje wil gaan leren.
Groetjes van Carla.

Annouschka

Hoi,

bij ons dus ook fietfieuw, dat melodietje van Pino van hier bij Film en Geluid en ook don't touch that stereo van the marshall masters fluiten ze.
Ons Yabba is het natuurtalent hier in huis ook al is het wss een popje, ze geeft de mannen het nakijken.  Yoda is gestopt met fluiten sedert hij mag wipwappen met Chewy.
Als je een popje hebt, zal die meestal niet gaan fluiten, het kan wel maar dat zijn echt uitzonderingen, zoals ons Yabba, zij is nu ook Kortjakje aan het leren.  En natuurlijk nog een paar eigen composities.

Als ik meeeeuuuwww zeg op een hoge toon, dan gaan ze zitten meezeggen en meedoen met hun kopje van boven naar beneden en awel, awel kennen ze ook.  Smakgeluiden van zoentjes kunnen ze ook en Solo fluit als ie bij me zit door hem alleen maar wat op mijn vinger van boven naar beneden te laten gaan

Het is een kwestie van herhalen denk ik, de ene is er vlugger mee weg dan de ander.

groetjes

Paul

Hoi Jeffrey,

Hier fluiten er 5 het a-team melodietje en het aanvallen melodietje en dan het bouwvakkersfluitje.
Dan he ik er een geleerd en de andere hebben dat van hem overgenomen.
Ze leren eerder van elkaar dan van de mens in het algemeen.
Je kan linkt is de rij plaatjes kijzen bij geluid/film en daar kan je geluidjes beluisteren en die aan je valkjes regelmatig laten horen dan kunnen ze dat ook makkelijk na gaan doen :-)

Groetjes, Paul