28 april 2024, 20:18:30

plukken van moeders

Gestart door marianca., 19 mei 2004, 20:53:59

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo Paul en Mandy,

Ben ik blij dat ik geen ravenoma ben :D :D.Van 2 experts de zelfde mening...dan zit het wel goed :D.
Is zo spannend he je eerste(nouja,2de he..sita en kokkie natuurlijk)maar je bent dan zo onzeker.
Dat met op dat zaagsel knagen heb ik ook al gezien,echt leuk :D :D.Ben sowieso helemaal verliefd op die mormelkes :D.Trosgierst pulken ze ook al aan,ik heb toen aan paul nog gevraagd of het niet gevaarlijk was,oma was bang dat ze erin zouden stikken :D :D erg he.Maar Paul zei al dathet geen kwaad kon.
Tja,het eitje is richting vuilnisemmer gegaan,gohhhhhh zit me nog niet echt lekker :(.Een beginnend leventje wat ik daar ingooi...zo ben ik normaal echt niet).Maar ik was boos omdat ze zo geplukt had en reageerde eigenlijk in een opwelling.Maar ze is vandaag best lief tegen me dus ik denk dat ze het mij niet kwalijk neemt :).Ik wil dat ze nu uitrust en fatsoenlijk de jonkies nog groot brengt.Een volgend nestje is heel verleidelijk maar ik weet niet waar ik met al die jongen heen moet :-/.Als we nu volgendjaar aan de buitenvoiliere starten mag ze weer broeden,dan heb ik plaats ;).

Trouwens,die voiliere van jou is echt een pronkstuk zeg.Zou ik ook wel willen hebben :D :D.

groetjes
marianca

marianca.

Hallo paul en de rest,

De grote verhuizing is gebeurd ;).Alles is naar wens verlopen en Papa Sammie is een schat :).Hij loopt elk jong na om te checken of ze eten moeten,echt mooi om te zien.In het blok had je daar niet zo een kijk op.Peppie voert niet maar plukt liever >:(.Ze had een jong bij het kropje(terwijl ik erbij stond en het in de gaten hield)en het was meteen een bloedplekje :(.Ze knabbelt ook nog op het veertje.De 2 oudste zitten nu helemaal boven op een touw te slapen :D :D Ik had ze ff na 21.00 uur op de bodem gezet...maar ik had de kooi nog niet dicht of de 2 oudste waren alweer boven :D :D.De 2 jongste bleven wel lekker onder en zitten er nu nog.De handdoek liggen ze niet op...maar ik heb wel op de bodem eerst een kussensloop gelegd en toen pas een flinke laag beukensnippers ;D.Ik vond het anders zo glad voor ze.Ze eten ook alle 4 van de trosgierst en kuifje zelfs van een snoepstengel :D :D.
Ohhh wat zijn het heerlijke mormelkes :D.

groetjes
marianca

marianca.

hallo,

hier zijn wat foto s van de jonkies

marianca.


marianca.


marianca.


En de laatste :).Zoals jullie zien zitten ze graag hoog en droog :D.Ik wist niet dat valkjes die zo jong zijn al zo kunnen klimmen :D :D.Ik heb natuurlijk heel wat foto s gemaakt vandaag van ze ;) maar ik zal ze maar niet allemaal erop zetten :D

groetjes
marianca

marianca.


De laatste foto is trouwens Belle.Ik ben super verliefd op haar :D.Zij(ik denk dat het een zij is,weet niet waarom...gevoel van mij)is bijzonder lief en heel graag bij me.Als ik haar dan over het rugje aai geniet ze gewoon :).

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Ze zitten er lekker bij zo hoor :-)
De kale kopjes zullen met een paar weekjes wel helemaal begroeid zijn als de jongen ouder zijn plukken de ouders ze minder omdat ze dan meer laten merken dat ze het niet willen.
De foto's neerzetten lukt nu ook lekker merk ik he :-)
Ook fijn dat het vrhuizen naar de andere kooi zo goed is gegaan maar dat had ik wel verwacht omdat de jongen al wat ouder zijn he :-)
Zolang ze echt heel jong zijn kan je het beter niet doen maar deze jongen zeuren zo hard om eten dat de ouders er niet meer omheen kunnen  :D
Succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Bedankt voor je reactie :).Ja,alles verloopt naar wens.Sammie voert ze goed maar Peppie plukt >:(.Ik heb haar sinds gister niet eens zien voeren,stouterd.Maar Sammie doet alles dus ik ben gerust :).Peppie is sinds gister wel heel onrustig,ik denk dat ze het broedblok zoekt,best zielig.Ze maakt constant het zelfde geluid,een gepiep...maar dan wel eentonig en best hard.De andere valken merken je aan dat ze daardoor ook onrustig worden...is mee een herrie sinds vanmorgen kwart over vijf >:(.Ik kan goed tegen valken hoor,stoort me niet,is hun taal als ze morgens aan het vertellen zijn :).Maar Peppie,pfffffffff,dat eentonige geluid,niet echt leuk..en dan uit boosheid gaat ze naar een kleintje en plukt >:(.Viel me ook op dat ze geen wangetjes meer hebben.Het oranje kwam echt al mooi door maar nu is er niks meer te zien.Maar,is wat jij zegt,als ze ouder zijn pikken ze wel van zich af ;).
Ik heb vannacht op de bank geslapen :D :D.Moest ff opletten of geen van de 2 oudste,die helemaal boven zaten,naar onder zoucen kieperen,maar alles was rustig bij hun.Nu zitten ze alle vier lekker boven en klimmen goed en eten van trosgierst gaat ook prima :).Moet er niet aan denken dat er binnenkort een uitgezocht moet worden voor mijn colaga :(.Ik zou niet weten welke,zullen wel tranen vloeien.Mijn man zei vanmorgen dat hij dat verwacht had van mij en hij had er ook geen enkel probleem mee als ik ze zou houden 8).Maar dan zit ik natuurlijk met het probleem...hoe vertel ik het Mohammed :-/.Heb wel een oplossing,eentje voor hem kopen in Belgie,zijn ze sowieso niet zo duur :D :D.Erg he,ben er eentje...moet dit nog ff goed overdenken :).

Even nog een vraagje;mag je de jonkies wat nat gemaakt eivoer neerzetten :-/.Ik heb Cede,de kast staat er vol mee,alle valken eten het graag en de ouders sowieso erg veel nu.Maar alleen nat gemaakt eten de valken het hier niet,verwende mormels :D :D.

Nou,ik hoor het wel

groetjes
marianca

marianca.

Hallo,

Was daarstraks.Peppie was Belle aan het plukken en ik dacht haal dat stumpke er even uit.Ze was al druk in mijn hand omdat ze terug wilde naar het groepje en ineens....begon ze te vliegen :D :D.Ik paniek want de rolles van de ramen waren helemaal opgetrokken :o.Uiteindelijk belande ze op de schoorsteenmantel,zacht en niet gewond :D :D.Heb haar maar terug gezet waar ze eigenlijk ook meteen invloog :D.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Wat leuk dat er al eentje vliegt :-)
Ze kunnen dat vaak al eerder dan je denkt hoor voor je het weet nemen ze de benen :-)
Je kan rustig eivoer neerhangen dat is juist goed als de kleintjes daar zelf van gaan eten want het zal niet lang meer duren voor ze echt zelf kunnen eten :-)
Ze zeuren dan soms nog wel maanden bij de ouders maar dat is omdat ze het makkelijk vinden denk ik en ze krijgen nog steeds belangrijke stoffen van de ouders.
Ze zullen ook wel snel aan de zaadjes gaan beginnen denk ik je kan ook een bakje op de bodem neerzetten maar de voerbak vinden ze ook best snel hoor :-)

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Bakje op de bodem heb ik..maar de mormelkes zitten ja constant boven :D :D.Ik heb nu verschillende bakjes hangen,keus volop,lijkt net een restaurant :D :D.
Ben bezig met Infra..gedownd,kreeg zwart scherm,moet nu ff zoeken voor nederlandse taal ::)

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Dat zwarte scherm is normaal hoor dan is er nog geen foto geladen dus dat zal wel kloppen.
Als je de nederlandse taal heb geinstalleer kan je naar options gaan boven in en dan language aanklikken dan kan je daar de taal wijzigen :-)

Groetjes, Paul