Eerste ronde 2004==>roodruggen Nieuwe foto's!!!!

Gestart door Stijn dc, 17 mei 2004, 01:46:52

« vorige - volgende »

Stijn dc

17 mei 2004, 01:46:52 Last Edit: 20 juni 2004, 23:54:35 by stijn_05
hoi

om het wat overzichtelijk te houden start ik een apart topic op over mijn roodruggen.

Laten we beginnen bij koppel 1: Dit wildkleur koppel, man split voor lutino, is allebei geboren in 2002. VOrig jaar hebben ze twee jongen grootgebracht, nu hebben ze 6 eigen eieren, waarvan 5 bevrucht denk ik, en 1 valkparkietenei. DIt heb ik er bijgelegd als proef, maar vooral omdat hetneit door de valkjes bebroed werd.

Koppel 2 dan: Dit bestaat uit een wildkleur man van 2003 en een lutino popje. Het popje heeft een slechte vleugel. Ze kan dus neit meer vliegen. HOpelijk gaat dit nog over. Daarnet habben ze wel gepaard, dus morgen hang ik een blok op en mss komt het nog in orde dan.

SDC:D

Stijn dc

Koppel 1:

roodruggen: koppel 1:
vader: Wildkleur split lutino
moeder: wildkleur

jongen: mannetjes: wildkleur split lutino.
            popjes: wildkleur en lutino

1 ste EITJE: 23/04/04  ==>kapot
2 de EITJE: 25/04/04  ==>bevrucht
3de EITJE: 26/04/04  ]==>bevrucht
4 de EITJE: 28/04/4  ]==>bevrucht
5 de EITJE: 1/5/04  ]==>bevrucht
6 de EITJE: 3/05/04  ]==>bevrucht
7 de EITJE: 06/05/04  ==>bevrucht ???

Stijn dc

hoi

vandaag is het eerste ei bij de roodruggen uitgekomen. Het is wel eht bevruchte valkenei dat er onder ligt.

Paul

Hoi Stijn,

Wat leuk dat het eitje toch is uitgekomen.
Voeren ze het jong ook of heb je dat nog niet gehoord?
Nu nog hopen dat de roodrugeitjes ook uit gaan komen.

Groetjes, Paul

Sander

Hello

Leuk dat het valkparkietenei eerst uitgekomen is ;D Hopelijk voederen de roodruggen het jong net zoals hun eigen jongen!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

ik weet niet zeker of het gevoerd word, maar ik heb vanmorgen gekeken, na drie dagen amsterdam :), en het leeft nog steeds. Dus ik vermoed wel dat het gevoerd word.

Overigens zijn er al drie eieren uitgekomen. Ik weet nu al zeker dat er 1 lutino popje gaat bij zitten.

het is wel grappig, want roodruggen hebben altijd wit dons, en nu ligt daar 1 geel donsje tussen :)

Inger m

Hoi Stijn,
ws zal het wel gevoerd worden! Ben benieuwd hoe dat er straks uitziet een valk tussen de roodruggen... (foto's maken, he?)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ik maak zeker foto's. Maar het is echt een vaste broeder die pop, meestal komt  ze er 's avonds af, dus kan het wel eens lukken. Het kleine valkje krijgt zeker eten, want daarnet had het een barstensvolle krop, dus dat komt in orde.

Stijn dc

hoi

er is daarstraks weer een kleine roodrug geboren. Het is weer een lutino, nu liggen er twee lutino's, twee wildkleuren en een valkje.

Paul

Hoi Stijn,

Wat goed dat de roodruggen inderdaad het valkje voeren want anders word het echt niet ouder dan een dag hoor.
Het zijn dus echt goeie pleegouders zoals je al dacht :-)
Wat zullen die ouders raar kijken als de jongen groter worden dan zie je natuurlijk nog veel duidelijker verschil :-)
In elk geval weet je nu dat ze prima een valkje groot kunnen brengen in noodgevallen.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

dat is inderdaad handig ,als ik een noodgeval heb, heb ik prima vervangouders, en zal ik geen handopfok moeten doen.
Het valkje groeit nog steeds goed, en gaat sterk vooruit. De roodruggen krijgen zelfs al stoppels, dat gaat toch sneller als bij valkjes hoor. :)

Marije

hihi, wat grappig....
Ik zie het al voor me..... :D
Zo gaat ie een koppel vormen met een roodrug!, krijg je kruisinkjes! :D
Veel plezier met ze!
Groetjes,

daan

Hoi Stijn,

Mooi joh dat de roodruggen de zorg opnemen van het valkje. Meestal zijn valkjes heel makkelijk met ander soort vogels op te voeden, maar nu is het andersom. Mooi he de natuur.
Succes joh.

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

ik denk nie dat ze ooit zullen kruisen, zal wel een raar gezicht geven dan :)

en ja, ze zorgen er goed voor, het was wss een eenmaile actie, gewoon als test, en ook omdat dat bevrucht ei dan weggegooid zou worden.

Stijn dc

hoi

vandaag is het laatste ei door de roodruggen uit het nest gegooid. Het was een ei dat afgestorven is tijdens het broedproces denk ik, het jonkie was heel klein, en rondom zat allemaal groen ei, dus niet meer goed.
jammer, maar ze hebben nu vier eigen jongen.

Ik merk ook dat kleien roodruggen veel sneller groeien. De oudste is nog geen week en eheft de ogen al open, en krijgt zelfs al zwarte stoppels op de rug, dus dat gaat echt snel.