25 juli 2025, 05:52:57

De valkjes van Marianne deel 2

Gestart door Marianne, 16 mei 2004, 16:40:29

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi,

Vanmorgen is bij Zazou en Bassie nr 3 uit het eitje gekomen.
Dit keer geen lutino, een geel donsje met donkere ogen.

Ik hoor de hele tijd voederpiepjes, maar ze hebben nu dan ook 3 kleintjes.
Wel spannend hoor, nu ik mezelf moet in houden om niet steeds in het blok te kijken.
Ik denk dat het bij deze 3 blijft. Er ligt nu nog 1 eitje maar dat was wel het eitje met nummer 1 erop. Die zal dus niet uitkomen en zal het verdachte eitje wel geweest zijn (zie elders in mijn dagboek)

Volgens mij is er bij Jewel en Dobey nog steeds maar 1. In dit blok kan ik helemaal moeilijk kijken want dan moet ik eerst de kamervoliere opzij rijden. Dus als de gelegenheid zich voordoet zal ik eens een kijkje nemen in het blok en dan weet ik of ze intussen meer kleintjes hebben.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Wat leuk dat je er nu 3 hebt (4 eigenlijk)! Gaat goed daar. Ben benieuwd of de lutino's straks weer gepareld zijn of is dat al 100% zeker?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,
Dit komt er uit de berekening:

Moeder:bont gepareld
Vader:gepareld split voor witmasker {X1:  lutino}

man afkomst:
25% gepareld split voor bont witmasker {X1:  lutino}
25% gepareld split voor bont witmasker
25% gepareld split voor bont {X1:  lutino}
25% gepareld split voor bont

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor bont witmasker
25% gepareld split voor bont witmasker
25% lutino gepareld split voor bont
25% gepareld split voor bont

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Dus altijd geparelde lutino's! Als ik wat meer ruimte in mijn voliere heb wil ik die ook wel  ;D. Maar je zult ongetwijfeld nog wel meer nestjes krijgen  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

CitaatHoi,

Dus altijd geparelde lutino's! Als ik wat meer ruimte in mijn voliere heb wil ik die ook wel  ;D. Maar je zult ongetwijfeld nog wel meer nestjes krijgen  ;).

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Dit jaar niet meer ;)
Maar volgend jaar vast en zeker weer wel.
Kan je rustig je voliere groter maken.
Ik hou je in gedachten hoor....

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik had ook niet verwacht dat je dit jaar nog een nestje zou kweken  :D. Maar wie weet volgend jaar  ;D.

Groetjes

Suzanne

Marianne

8 oktober 2004, 11:58:53 #186 Last Edit: 8 oktober 2004, 11:59:24 by Marianne
Hoi, hier ben ik weer...

Nou de laatste stand van zaken is het volgende:
Zazou en Bassie hebben 3 kleintjes, 2 lutino's en een ? ?? ??.
Geen eitjes dus hier blijft het bij. Gaat alles goed mee, en de kleintjes groeien goed.

Jewel en Dobey hebben nu 1 kleintje, nog 1 eitje maar ik verwacht niet dat die nog uit zal komen en er was nog een geel donsje geboren maar die had de nacht niet gehaald. Deze ene heeft het erg goed en groeit dan ook als kool.

Van het weekend zal ik mijzelf er eens aan wagen om foto's te nemen.
Tot nu gaat alles top!

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Ben wel benieuwd naar de foto's hoor. Jammer van dat jong wat de nacht niet gehaald heeft. Helaas gebeurd dat best vaak dat jongen het niet halen. Daarom leggen ze ook zo veel eitjes denk ik  :-/.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoihoi,

Ik had beloofd dit weekend wat foto's te maken van de kleintjes die ik op het moment bij mij valkjes heb.
Nu heb ik vandaag het kleintje van Jewel en Dobey al gekiekt. Die is vandaag 1 week oud.
Je kan op de foto wel zien dat het een enigst valkje is want het is een echte 'holle bolle gijs'.

Van de 3 van Bassie en Zazou, waar dus die lutino's bij zijn, heb ik nog niet op een foto gezet. Ik probeer dat morgen te doen. Ze groeien goed maar zijn wel een stukje kleiner dan het valkje hierboven. Zij moeten dan ook alles delen met zijn 3e  ;).

Groetjes Marianne

Suzanne

Hahaha, wat een dikkertje zeg  ;D! Hij ziet er goed uit hoor. Ben benieuwd naar de lutino's.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Goedemorgen,

En hier is dan de beloofde foto van de kleintjes van Bassie en Zazou.

De linkse lutino is vandaag 1 week oud, de middelste morgen en die met de donkere ogen is de jongste van het stel.

Deze foto is vanmorgen gemaakt, dus de kroppies zijn nog niet zo heel erg gevuld. 's Avonds zijn het hele ballen. Leuk om te zien hoe ze lekker in elkaar verstrengeld zijn.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Deze zijn ook leuk  :).

Groetjes

Suzanne

Lique

Hoi Marianne,

Wat een plaatjes zeg, de kleintjes van Bassie en Zazou.
Heel veel succes met ze, hopelijk worden het mooie gezonde valkjes.

groetjes lique

John en Anita

11 oktober 2004, 03:07:37 #193 Last Edit: 11 oktober 2004, 11:55:17 by Marianne
Hallo Marianne,

He he hier zijn we dan eindelijk weer eens een keertje
het heeft lang geduurd maar eindelijk weer een internet aansluiting zodat we gelijk kunnen beginnen met de felicitaties

GEFELICITEERD MET DE 4 JONGE PARKIETJES

:P

Het blijft toch elke keer weer spannend he
of het goed gaat, ze willen eten, goed groeien en hoe de papa en mama vogel erop reageren.

Zijn Timo en Renzo al druk bezig met namen verzinnen?
Nou dat horen we dan wel, tot morgen.

Groetjes, liefs
John en Anita 

Marianne

Weer nieuwe foto's.

Hier het trio van Bassie en Zazou.