23 juli 2025, 01:18:46

De valkjes van Marianne deel 2

Gestart door Marianne, 16 mei 2004, 16:40:29

« vorige - volgende »

Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

18 augustus 2004, 00:08:20 #136 Last Edit: 18 augustus 2004, 00:09:41 by Marianne
De tweede foto.

Links zit Pino en rechts zit Yuko. Hij is donkerder dan Pino.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Wat leuk dat Yuko met Pino meegegaan is. Leuke foto's ook. En dat zal wel goed komen met die 2  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoihoi,

Al een hele poos niets meer geschreven.
Het is ook moeilijker om iets te schrijven als er niet zoveel gebeurd.
Met mijn kwintet gaat alles heel goed. Ik heb nu nog een kooi naar beneden gehaald en daaraan een blok gehangen. Als er dan weer gekweekt gaat worden dan gaan de koppeltjes apart.
Ik geef Dobey ook nog een kans, vorige keer mocht hij wel met Jewel wipwappen maar Jewel legde haar eitjes bij Bassie en Zazou dus kon Dobey niet zijn broedkunsten laten zien.
We zien het wel.
Als het zover is dan hou ik jullie weer op de hoogte.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Ben benieuwd hoor, hoe dat gaat met Dobey. Ik blijf je dagboek volgen  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi,

Gisteren weer een berichtje gehad, het gaat geweldig met Yuko en zijn vriendinnetje Pino.

Ik heb gisterenavond Dobey en Jewel in de andere kooi gedaan waar het broedblok al aanhing. Meteen inspectie uitgevoerd door Dobey en vandaag was Jewel het zaagsel aan het rangschikken.
Ook aan de voliere hangt nu weer een broedblok, die is voor Bassie en Zazou. Ook Dory zit daar nog bij.
Bassie zat meteen in het blok en begon weer het hoogste lied te fluiten, die werd gevolgd door Dobey dus het was weer een duetje.
Bassie en Zazou hebben ook meteen gewipwapt, spannend spannend....

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Leuk dat ze weer zijn begonnen. Spannend iedere keer weer he.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi  Suzanne,

Ja het is zeker spannend iedere keer.
Op het moment wordt er heel wat gewipwapt (of ze spelen ruitenwissertje zoals jij altijd schrijft  ;)). Soms wel 4 keer per dag. Ze worden nu niet gestoord door een andere en dat geeft volgens mij wel wat rust hoor.
Eitjes heb ik nog niet gezien maar het blok is al een paar keer opnieuw ingericht. Ze lopen flink met de stukjes zaagsel heen en weer te wandelen. Grappig gezicht, dat wel.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hihi, daar kunnen wij mensen jaloers op raken, 4 keer op een dag (alhoewel, ik weet niet of ik daarna nog zou kunnen lopen, hihi. Foei, wat ben ik weer schunnig).

Ben benieuwd wanneer ze weer eitjes leggen.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Ik geloof inderdaad dat 4 keer op een dag ons de nodige probleempjes kunnen geven. :o
Voor mij niet weg gelegd maar misschien zijn er die daar hun hand niet voor omdraaien.... :D

Groetjes Marianne

Mandy

Hahhaaha welke kant gaat dit op dames?! :D

Maarre leuk om te horen dat er in de kooien in ieder geval wat bedrijvigheid plaats vindt Marianne! ;D
Hopelijk krijgt Jewel weer mooie jongen en gaat ze wat beter moederen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Grinnik, gaat niet echt de goeie kant op. Ik hou maar netjes mijn mond  ;D :P.

Groetjes

Suzanne

Marianne

CitaatHopelijk krijgt Jewel weer mooie jongen en gaat ze wat beter moederen. :)

Hoi Mandy,

Hierboven had ik het over Jewel.
Zij is op het moment erg bedreven in het spelen van ruitenwissertje.
Als er eitjes komen en er komen kleintjes uit ben ik ook heel benieuwd hoe ze gaat moederen.
Het zal, hoop ik, beter gaan als van te voren. Ze zit nu immers alleen met Dobey in een voliere en hoeft geen strijd aan te gaan met Zazou net als eerst.
Wie weet..........

Groetjes Marianne

Marianne

CitaatHahhaaha welke kant gaat dit op dames?! :D

Ik zal ook ophouden voordat het uit de hand gaat lopen. :-X
Nu is het al laat maar morgen wordt dit misschien gelezen door mensen jonger dan 18+ en dat kunnen we niet maken.
Dan is het gedaan met onze goede reputatie...

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi,

Gisteren had Jewel haar eerste eitje weer gelegd.
Ze zat weer de hele dag in het blok en merkte aan haar manier van doen dat ze er eentje had gelegd.

Vanmorgen kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb even in het blok gekeken.
Wat schept nu mijn verbazing..... het eitje was aangepikt en niet zo'n klein beetje ook.
Ik heb het eitje (zonder een foto er van te maken (helaas)) meteen weggegooid.
Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen  :-/ volgens mij heb ik hier nog nooit over gelezen.
We zien het wel....

Groetjes Marianne

ps: als iemand weet wat de oorzaak hiervan is dan hoor ik het graag.