9 mei 2025, 23:32:17

slaapplaats vor een jonkie

Gestart door Sarah, 16 mei 2004, 17:05:33

« vorige - volgende »

Sarah

Hallo! Ik heb een jong valkparkiet die nog met de hand opgevoed moet worden. Hij zoekt heel erg naar warmte en houdt van en nestje. Hebben jullie tipps, uit wat ik het nest kan maken? Op het moment bestaat het uit een oud t- shirt en dat vindt hij vrij lekker...
Hij poept wel altijd in zijn nestje, wardoor ik het eigenlijk iedere dag schoon moet maken.. Is dat normal of kan ik dat voorkomen???? Alvast bedankt!

Coco en Chantal

16 mei 2004, 18:17:49 #1 Last Edit: 16 mei 2004, 18:25:04 by Coco__en_Chantal
hallo
Wat je doet is heel goed hoor
ik deed de kooi in 2 delen verdelen, de ene kant een theedoek of wat jij doet en oude thirt en het andere deel houtsnippers.
Ik legde er wel een warme kruik bij met een oude sok erom heen op de theedoek (die verschoonde ik ook elke dag), daar kroop onze nemo dan lekker tegen aan.
Of later gingen nemo op zijn kruik zitten kreeg hij lekkere warme pootjes  :D.
En dat hij zijn nestje vuil maakt is heel normaal hoor, dat doen ze hier ook.
Succes

groetjes chantal doeiii
Groetjes Chantal en de valkjes

Sarah

Badankt voor je reactie!!! Ik ben er gewoon onzeker van, ik wil namelijk niks fout doen. Met het kruikje had ik ook al gehoord, dus dat zal ik vandaag doen, dan voelt hij zich mischien ook prettiger als die alleen is.... Groetjes!

Paul

Hoi Sarah,

Zorg wel dat het jong niet met de kruik in aanraking kan komen dus altijd een sok eromheen bijvoorbeeld en een handdoek over de kruik.
Een jong heeft ongeveer 30 graden nodig dus als het te warm is moet ie ook aan de kant kunnen dus zoals Chantal het deed is perfect omdat ie de andere koelere helft op kan zoeken als ie het te warm heeft.
Vaak word een handdoek gebruikt dat is ook lekker zacht en warm voor ze en ze vervuilen dat best wel dus inderdaad elke dag veschonen.
Je kan een klein knuffeltje bij de handdoek in de hoek leggen hij ziet dat als maatje dan en gaat er tegenaan liggen als het zacht is.
Wel veel aandacht aan het jong geven in verband met het tammaken.

Groetjes, Paul