10 mei 2025, 12:45:55

planten in voliere

Gestart door Jurgen Van Put, 13 mei 2004, 02:23:58

« vorige - volgende »

Jurgen Van Put

Hallo,

Ik heb een buitenvoliere van ong.2.5m breed , 1.5m diep en 1.90m hoog.Daar hier vroeger vinken in zaren staan er ook veel planten in zoals klimop en brem.Nu wil ik valkjes gaan houden,zijn deze planten giftig?

Groeten,

Jurgen

jurgen van put

jammer dat er niemand de moeite neemt om te reageren :

Paul

Hoi Jurgen,

Ik wil best wel even reageren hoor maar van vollierebeplanting weet ik helaas niet zo veel.
Klimop is in elk geval voor mensen giftig maar vogels schijnen er geen last van te hebben.
Nou zijn valkjes en andere kromsnavels wel verschrikkelijke slopers wat planten  beterft dus er zullen wel weinig planten een lang leven beschoren zijn :-(
Geschikte planten die in een volliere kunnen zijn vlier, cinifeer, liguster, siergrassen, den, klimop, spar,wilg, brem en jeneverbes deze zouden dus niet giftig zijn allemaal.

Groejes, Paul

Inger m

Hoi Jurgen,
Als er niet direct gereageerd wordt kan dat zijn, omdat niet iedereen hier veel vanaf weet...
Klimop werkt slijmvliesirriterend, het staat naast mn voliere en de vogels knagen er soms kleine beetjes vanaf, maar soms groeien er takken naar binnen die ze met rust laten.
Ik heb er geen negatieve effecten van ondervonden.

Persoonlijk zou ik de klimop wel uit de voliere verwijderen, want ik weet niet of grote hoeveelheden negatieve effecten kunnen hebben op de vogels.
De meeste planten in een voliere zullen worden opgegeten of gesloopt door de valkparkieten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

Beplanting in de voliere gaat niet veel zin hebben denk ik. Dat wordt zo kapot geknaagd. Je kan altijd een connifeer of een bamboe zetten, maar het zal het niet lang uithouden denk ik.

SDC:D