8 mei 2025, 06:47:15

Ringen

Gestart door Tara, 31 december 2002, 14:09:46

« vorige - volgende »

Tara

Hoi hoi, mijn 2 nieuwe valkjes hebben allebei ringen, op de 1 staat er veel geschreven en ook staat er 1996 bij, dus neem ik aan dat hij 7 jaar oud is, maar bij die andere, de lutino staat er 4? Weet iemand wat dat betekent??
Bedankt op voorhand, groetjes, Tara&Co

yentl

31 december 2002, 19:26:29 #1 Last Edit: 31 december 2002, 19:27:25 by yentl
Is dat geen andere ring die je nog uit kunt doen bij valkparkieten? Ik heb eens zo'n ringetjes gaan kopen in het dierenwinkeltje, en daar stonden de cijfers van 1-10 (10 verschillende ringetjes) op. Dit zijn ringetjes die je nog bij volgroeide valkparkieten aan kunt doen. Ik weet niet waarom deze cijfertjes erop staan. Ze zijn normaalgezien verkrijgbaar in verschillende kleuren. Maar deze ringen zijn veel zwaarder aan de poten van valken dan andere en als je ze verkeerd aandoet, kan het pootje van de valk gaan bloeden. Ik denk dat ze dat kleurringetjes noemen en die andere jaarringetjes.

groetjes van Yent'l

Timmety

Op degene waar de datum opstaat kan ok de plaats waar hij geboren is opstaat en hij is uit 1996 ja. Wat betreft die andere ring heeft yent'l gelijk.
en die zou ik als ik jouw was verwijderen als er niks nuttigs opstaat, dat heb ik ook gehad en daar krijg je aleen maar problemen mee, ze blijven haken, gevolg pootje gebroken en als hij blijft hangen en je bent er niet optijd bij dan kan dit de dood tot gevolgen hebben, ook kan hij in de poot groeyen en dit heeft ok een aantal nare gevolgen
Tim

Tara

Tjah, waarvoor dient zo'n ring dan...Nu weet ik niet hoe oud mijn lutinootje is :'(

yentl

1 januari 2003, 16:03:43 #4 Last Edit: 1 januari 2003, 16:09:14 by yentl
Kleurringetjes zijn gewoon voor de sier.  >:( Zeker niet kopen!

groetjes van Yent'l