5 mei 2025, 18:52:54

de valkjes van henry

Gestart door Henry, 14 april 2004, 02:17:54

« vorige - volgende »

Speedy

Hoi Margot,

Henry is op vakantie, dus nog ff geduld. :D ;D

luukluuk

ooooo vandaar ,is hij weer naar florida ?
ik wacht af hoor !
gr Margot

Henry

beste mensen

nou ik zit lekkert inb de zon hoor en mis het forum nu al.maar ja ik kom pas volgrnde week vrijdag terug dus dan zie ik pas mijn valkjes weer.en paul hoe is het nu met mijn kanjers

henry en de valkjes

Paul

6 mei 2004, 08:50:02 #18 Last Edit: 6 mei 2004, 08:50:46 by Paul
Hoi Henry,

Het gaat prima met je kanjers hoor.
Ik ben vandaag naar de DA geweest en die heeft het valkje wat je wilde onderzocht en het is een man :-)
Hij is onder narcose gebracht, de veren aan een kant eruit getrokken  en daarna opengesneden en met een inwendig onderzoek is bepaald wat het is.
Ik mocht er bij blijven en schrok eerst wel even dat het mes erin ging maar het was zo gebeurd.
Ik heb er een certificaat voor je bij waar op staat dat het een man is.
Dus Mandy die geparelde van Henry is een mannetje :-)
Hij lag er wel zielig bij op de operatietafel met de pootjes helemaal stijf omdat ie onder narcose was.
Na de operatie kreeg ie zuurstof en was en een paar tellen weer bij.
Hij is nog wel een paar uur duf geweest maar we hebben hem bij ons genomen en steeds aangehaald dat vond ie wel prettig.
Na een paar uur was ie weer helemaal de oude :-)

Groetjes, Paul

Speedy

huh? een operatie voor een bepaling voor het geslacht? jeetje moet dit echt zo?
Nou ja zal wel, sorrie hoor, maar dit gaat mij toch iets te ver.
Arm beest, kon je dat niet gewoon afwachten tot ie een mannelijk gedrag gaat vertonen? ja wat gaat mij het aan, maar jeetje, nee ik vind dit een beetje erg zielig hoor.
Is dit serieus of een geintjuh Paul?
Als het echt is, blijf ik bij mijn mening.

Groetjes,
     Trudie

luukluuk

Hoi Paul
heb jij nu de valkjes van Henry !
hoe gaat het met een gepareld popje en een wildkleur mannetje ?die zijn van mij geweest !
of weet je niet welke dat zijn ,hij heeft er ook veel he ,
gr Margot

Paul

6 mei 2004, 17:52:39 #21 Last Edit: 6 mei 2004, 22:33:38 by Paul
Hoi Trudie,

Ik maak geen grapje het is echt zo maar het viel best mee hoor.
Ze maken een sneetje in de linkerkant en dan kunnen ze daar met een endoscoop naar binnen en dan kijken ze naar de geslachtsorganen.
Bij vogels zit dat inwendig en moet je dat zo bekijken als je het niet aan de kleur van de vogels kan zien.
Je kan ook veertjes opsturen voor dna onderzoek maar dan heb je geen tastbaar bewijs dat ze ook van de vogel zijn die je bijvoorbeeld wil verkopen.
Bij Endoscopisch onderzoek krijg je een certificaat mee waar het ringnummer van de vogel op staat en het geslacht.
De vogel heeft er totaal geen last van hoor hij is onder narcose.
Het staat een beetje beschreven op deze site hoe dat werkt met dat Enodoscopisch onderzoek.
http://www.pakara.nl/artikelen/gezondheid/endoscopisch_onderzoek_1.html

Hoi Margot,

Ik heb ze inderdaad hier zitten en het gaat goed met die twee hoor.
Ik weet alleen niet de verdere verhalen van wat ze allemaal uitspoken  dat kan Henry beter vertellen denk ik :-)
Maar ze hebben het best naar hun zin samne met die andere 4 die bij ze zitten en ze zien er heel goed uit :-)

Groetjes, Paul

Lique

Mandy

Citaathuh? een operatie voor een bepaling voor het geslacht? jeetje moet dit echt zo?
Nou ja zal wel, sorrie hoor, maar dit gaat mij toch iets te ver.
Arm beest, kon je dat niet gewoon afwachten tot ie een mannelijk gedrag gaat vertonen? ja wat gaat mij het aan, maar jeetje, nee ik vind dit een beetje erg zielig hoor.
Is dit serieus of een geintjuh Paul?
Als het echt is, blijf ik bij mijn mening.

Groetjes,
     Trudie

Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Ik schrok er eerst ook wel een beetje van, het gaat immers om een jonkie van mij, om Pareltje. ::)
Ik zou dit zelf ook nooit doen, hoogstens een veren DNA test als ik een "belangrijk kweekkoppel" wil samen stellen ofzo.
Als Henry een maandje had gewacht dan zou hij Pareltje vanzelf zijn gaan horen fluiten zoals ik nu met Hansje heb, ik weet nu nl. zeker zonder operatie dat het een man is... ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Het woord operatie is een beetje erg grof gezegd hoor.
Ze maken alleen een klein sneetje onder de vleugel en daar kan dan een dus buisje in met een soort lenzensysteem een een lampje zodat ie van binnen kan kijken.
Het heeft ook amper gebloed en Pareltje had er geen last van die was superlief daarna ook.
De narcose zoe het enige probleem kunnen zijn maar hij krijgt maar zo weinig binnen en het is zo kort dat dat niet echt kwaad kan lijkt me.
Het was zeker heel interresant om te zien ook hoe dat gaat.
Ik zou dr Feld zo mijn valkjes toevertrouwen als ze onder narcose moeten hoor dat ging heel erg proffecioneel vond ik.
En als het echt een groot risico was had ie dat echt niet zo gedaan en dat zeker gezegd van te voren.

Groetjes, Paul

luukluuk

hoi henry
hoe is het met de valkjes
kreeg je filmpje echt niet open hoor
wel jammer  :(
heb je al een digitale??
hoe is het met joppie en joeppie ?
gr Margot
en hoe gaat het met je laatste nieuwe kleine ?

Paul

Hoi Henry,

Het erste filmpje werkte niet maar de tweede wel :-)
Wat gingen ze tekeer zeg echt lachen  :D
Ik speel het hier nu weer even af midden in de nacht en gelijk alle valkjes wakker en gillen hier hahaha het maakt wel indruk op ze dus.
Echt een heel leuk filmpje om te kijken.
Je zal dus misschien snel eitjes hebben hang maar snel een broedhok neer zou ik zeggen :-)

Groetjes, Paul