28 april 2024, 20:00:09

Pino en een rietje

Gestart door Joyce28, 15 mei 2004, 15:06:48

« vorige - volgende »

Joyce28

Pino had de grootste lol vanmorgen.Ik stak een rietje in een plant die aan de muur hangt,hij land er elke keer op,en gaat van de plant eten,ik weet niet of de plant giftig is,dus haal hem er elke keer weer uit.Maar Pino presteert het elke keer weer om naar die plant (kleine blaadjes met een witrandje)te gaan,dus stak ik er een rietje in,ik dacht dat schrikt wel af,haha

Nou had ik dat ff verkeerd gedacht,hij land weer rustig op die plant,en valt het rietje aan,leuk spelen!!
Ik pak het rietje af,en wat kan een valkje mopperen zeg :D
en legde het rietje op de tafel,Pino vloog me gelijk achteraan,omdat ie dat rietje wilde
heb maar even foto's gemaakt,en voor de goede orde,ik zorg natuurlijk dat ie er wat aan knabbelt maar niks afbijt ;)


heeee,daar hebben we dat gekke ding weer


smaakt ie nog net zo?


even kijken of ik erop kan staan


heeeeee,wat doe je nou?pak je hem af???

Tara

Hoi Joyce

hahahah wat een lieve foto's :D,

zo zie je maar wat voor speelse beestjes het zijn, en de nieuwsgierigheid laat juist de emmer overvloeden :D.

Lief hoor!!

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Joyce,

Leuke foto reportage van Pino met het rietje.
Valkjes zijn echt speels en ondernemend.
Een van de leuke eigenschappen van deze beestjes.
Geniet maar lekker van dit valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

17 mei 2004, 08:11:31 #3 Last Edit: 17 mei 2004, 08:11:47 by Paul
Hoi joyce,

Valkjes zijn echt net kinderen he als ze hun zin niet krijgen gaan ze mopperen hahaha.
Ook al bijten ze aan een rietje ze zullen er normaal niks van opeten.
We hebben wel eens eerder een rietjesreportage gehad van een valkje wat de rietjes van een koelkast of gooide :D
Dus dat ze gek zijn op rietjes dat wist ik al wel.
Maar wilgentakjes van de dikte van dat rietje daar zijn ze nog veel wilder van hoor dan zie je ze zich echt uitleven op dat takje :D

Groetjes, Paul

Joyce28

oja,das een goeie Paul,die zie ik wel eens gebundeld in een dierenwinkel liggen,die kan ik ook wel halen :)

Paul

Hoi Joyce,

De takjes uit de dierenwinkel zijn vaak 1 cm dik en daar doen mijn valkjes helemaal niks mee.
Of ze nou te dik zijn of niet vers genoeg naar hun zin weet ik niet maar ze laten die gewoon liggen.
Ik heb zelf verse takken en de hele dunne takjes daar zijn ze echt helemaal wild van :-)
Maar de dikte van een rietje ook daar slepen ze mee en kangen het helemaal op je vind er niks van terug.
Het is nog goed voor ze ook :-)
Ik ben nu bezig zelf te kweken op balkon in een paar weken zijn de takken in omvang verdubbeld en ik heb ze nu alleen nog maar in een emmer water staan.
Ik ga een grote tak in een grote pot met aarde planten en kijken of ik daar elke keer verse takken af kan halen :-)
Ook takjes van fruitbomen kan je gewoon gebruiken.
Wel altijd even goed schoonwassen voor je ze geeft.

Groetjes, Paul

Joyce28

17 mei 2004, 15:24:11 #6 Last Edit: 17 mei 2004, 15:25:17 by Joyce28
Hoi Paul,

Nee,ik heb ze gezien gebundeld en die zijn net zo dun als het rietje op de foto(niet de allerdunste rietjes hoor)
Ik ga het gewoon eens proberen,doen ze er niks mee,dan zal ik eens even kijken of ik buiten wat kan vinden :)
ook wel een idee ja,om er 1 zelf te kweken :D

Paul

Hoi Joyce,

Die dunne heb ik nog niet zien liggen maar als ze die hebben zou ik het zeker proberen daar zijn ze helemaal gek van en beleven er een hoop lol mee.
Ik ben benieuwd of die van jou er net zoveel schik in heeft als de valkjes hier :-)

Groetjes, Paul