15 mei 2025, 10:55:49

hier is hij

Gestart door luukluuk, 14 mei 2004, 02:58:04

« vorige - volgende »

luukluuk

hier is dan ons nieuwe vogeltje snoopy
hij is 10 weken ,maar we vinden hem al erg groot voor 10 weken ,zijn ze dan al zo groot ,hij of zij heeft best lange staart veren al !
verder nog wat geks ,de man waar we hem vandaan hebben zei ze hebben van dit jaar alle een gouden ringetje om ,maar toen hij deze had gevangen en in het kooitje van ons had gedaan ,en we thuis kwamen ,had snoopy dus helemaal geen ring om ,kunnen ze hem kwijt raken ?
of heb ik gewoon het verkeerde vogeltje
mischien wel de mama of papa ?
volgens mij is ze echt nog wel jong ,dat zie ik aan het kuifje volgens mij en haar bekje ,
ik heb hem al een mail verzonden dat hij geen ring om had ,

luukluuk

hier is nog een foto van snoopy
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Hij ziet er wel mooi uit hoor daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Een valkje van 10 weken kan al de normale lengte staartveren hebben dus dat zou wel kunnen.
Een ringetje kan er soms afvallen als ze te vroeg geringd zijn en als de kweker is er dan niet op tijd bij om hem opnieuw om te doen hebben ze geen ring.
Als je een oudere vogel uit een volliere hebt zal je dat zeker aan het gedrag merken die krijg je dan echt heel moeilijk tam en die zullen meestal heel schuw zijn.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Margot,

wat een lief schatje zeg! Gefeliciteerd! Hij ziet er super uit!

Groetjes, Tara

Sander

Hello

Prachtige vogel heb je erbij! VEel plezier ermee!

groetjes
sander

luukluuk

Hoi Paul
hij is niet echt heel schuw in zijn hok ,maar hij wil wel bijten ,
hij zit al bij koppie en dat gaat prima  :)
we moeten hem nu gewoon een poosje met rust laten ,denk ik ,
en dan aan hem gaan werken ,hij is wel super slank ,koppie is wel wat dikker ,we houden jullie op de hoogte hoor ,
gr Margot

luukluuk

hier een veel mooiere foto van snoopy
gr Margot

Tara

Hoi Margot,

die foto is inderdaad nog mooier, maar het is echt een schatje, hopelijk krijg je'm snel tam hoor, echt een prachtvalkje, geloof me ;-).

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

Hoi Margot

ik heb je al gezegt bij mijn berichtje dat je een mooi valkje erbij hebt, maar met deze foto zie je echt heel goed dat het een super mooi valkje is.
En dat tam maken dat zal je zeker wel lukken, ook omdat je andere valkje koppie al tam is zal snoopy  straks nieuwsgierig zijn en ook bij je komen zitten als hij ziet dat  koppie het ook doet.

Groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

luukluuk

hoi allemaal
het gaat goed met snoopy hoor  ;)
ik kan al in de kooi en hem een beetje aaien ,
en hij begint zich ook al te wassen ,en heeft wat gierst gegeten ,
alleen wil koppie ook even niet zo lang bij mij zitten als anders ,hij heeft nu iets wat ook wel super is he ,en dat is snoopy ,het gaat echt heel goed met die 2 samen  :D
als ik koppie er uit neem dan gaat hij een roepje doen ,naar snoopy en gaat meteen weer terug ,en snoopy is ook koppie de hele tijd in de gaten aan het houden ,
gr Margot

Tara

Hoi Margot,

wat leuk te horen dat het zo goed gaat dat je'r al kan aaien, goed hoor, ja da's normaal, nu Snoopy er is zal Koppie dat allemaal erg fascinerend vinden hahaha!

Veel plezier met je valkjes!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

Je hebt er eht een prachtvalkje bij. Hij straalt echt ondeugendheid uit vind ik. Hopelijk heb je er veel plezier mee.

SDC:D

luukluuk

heb ook een mailtje terug gekregen van de kweker
over dat hij geen ringetje om had en de ander wel ,een gouden ,we hadden het er nog over bij hem thuis ,
hij schreef
dat hij bij een van de valkjes te laat was met ringen ,dat die al te groot was !
maar dat als ik hem niet geloofde hem wel kon komen ruilen ,
maar dat doe ik niet hoor ,wel jammer dat hij geen ring om heeft ,als hij ontsnapt hebben ze meer kans denk ik ,
de kweker wil ook graag af en toe een mailtje en een foto van snoopy dat is ook leuk toch  :)
gr Margot

Tara

Hoi,

nou, dan moet je maar zorgen dat je'm nie kwijtspeelt he ;).

Het is wel jammer dat ie nie is geringd, maar ik heb ook enkele valkjes die niet geringd zijn .. Het is idd wel veel handiger als ze zijn geringd :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Margot,

Dat klinkt in elk geval eerlijk hoor dat gebeurd best vaker.
Het feit dat de kweker af en toe een foto wil zien betekend toch dat ie om zijn vogel geeft dus dat is ook een goed teken.
Een ring wil niet echt zeggen dat ie sneller word teruggevonden hoor het kan soms wel eens iets schelen maar vaak helpt het niet veel omdat sommige kwekers hun administratie niet goed bijhouden :-(
Ik zou hem ook niet ruilen hoor hij ziet er prima en lief uit :-)

Groetjes, Paul