6 mei 2025, 13:40:49

valkje

Gestart door hannes, 12 mei 2004, 20:57:36

« vorige - volgende »

hannes

hallo,

ik heb een valkje van ongeveer 9 maanden! ik wil hem tam krijgen!! probleem: ik weet niet hoe :-[!
geef het aub in duidelijke stappen

bedankt op voorhand

Tara

Hoi Hannes,

ik heb het al duidelijk gezegd in een ander topic, je kan dat gewoon niet in stappen opgeven namens mij, misschien kan je het topic die hier wat onder staat ff lezen: oudere valk tam maken.

Daar zul je wel wat mee kunnen denk ik :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Hannes,

Je moet in elk geval proberen het vertrouwen van je valkje te winnen maar dat kost weken en misschien wel maanden maar het kan zeker lukken hoor.
Probeer eerst of ie trosgierst uit je hand gaat eten dat kan je lang vastpakken zodat je hand ver van je valkje af is.
Je kan het eerst door de tralies doen en later door het deurtje.
Als dat eenmaal lukt de trosgierst steeds korter vastpakken tot ie uit je hand eet.
Daar na kan je voorzichtig proberen of ie op je vinger gaat zitten terwijl je hem lekkers geeft.

Groetjes, Paul

hannes

danku,
ik ga proberen zijn vertrouwen te winnen.
wanneer ik wat trosgierst tussen duim en wijsvinger steek (in de kooi) eet hij ervan, maar wanneer ik het trosgierst op mijn platte hand leg niet :s dat vind ik toch eigenaardig!!

Paul

Hoi Hannes,

Als ie al uit je hand eet is dat zeker een begin dan steeds het trosgierst korter vastpakken tot ie uit je vingers eet en dan pas vanaf je hand proberen.
Maar het begin is er in elk geval al.
Hij is gewoon nog wat bang van je hand maar dat komt met veel proberen wel goed ze zijn met lekker voer heel ver te krijgen :-)

Groetjes, Paul

Marije

Probeer 'm anders eerst op een stokje te laten stappen, en maak dan het stokje steeds korter totdat ie op je hand zit....
Veel suc6!,
VP