25 juni 2025, 20:48:23

Eerste jongen!

Gestart door Sander, 11 mei 2004, 22:04:47

« vorige - volgende »

Sander

Hello

Is idd wel vreemd van die ringen! Eerst heb je zelf een hoop moeite om die ring erop te krijgen, en dan ligt ie er na een uurtje al weer af...

groetjes
sander

Paul

Hoi Sander,

Fijn dat alles zo goed gaat met de jongen :-)
Ik had het ook met het ringen de oudste was 10 dagen dus het had moeten kunnen maar een uur later lag de ring er al weer vanaf.
Het is dan vaak toch een teken dat je iets aan de vroege kant bent met ringen.
Ik heb het twee dagen later opnieuw gedaan en toen bleven ze wel zitten.
Maar je vraagt je inderdaad af hoe ze die ringen er weer afkrijgen zelf heb je echt moeite om ze erom te doen :-)
Succes met de jongen.

Groetjes, Paul

Mandy

Ja dat ken ik wel ja, ik ben laatst zelfs een ring verloren. Ik had geringd en 2 dagen later het blok verschoond maar niet gezien dat de ring eraf was en toen ik 2 dagen daarna het blok weer verschoonde zag ik het wel maar was mijn ring weg natuurlijk, dus die heeft nu een andere ring wat met 4 dagen later toch lukte.  :)
En meestal ring ik met 8 dagen, maar soms vallen ze toch weer af en herring ik met 9, 10, 11 of 12 dagen opnieuw. Laatst met een achterblijvertje zelfs pas op de 17e dag! ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sander

26 mei 2004, 18:00:08 #33 Last Edit: 26 mei 2004, 18:00:44 by sanderke
Hello

Ondertussen kan ik van de eerste 3 de mutaties al zien! De oudste 2 zijn allebei wildkleur, en de derde zal een gepareld popje worden. Nu nog afwacht wat de vierde zal worden...

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

fijn dat je de mutaties al kan zijn. We hebben precies hetzelfde nestje :) Mijn drie oudste wildkleur en de vierde en de vijfde geparelde popjes :)

SDC:D

Sander

Hello Stijn,

Maar jij hebt er wel eentje meer ;D

Ik heb zonet het vierde jong geringd na 15 dagen, dus nu maar hopen dat ook die ring blijft zitten.

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

twee meer :)

ja, hopelijk blifjt de ring goed zitten. :)

Paul

Hoi Sander,

Zijn je valkjes dan zo acher in de groei dat je ze na 15 dagen nog kan ringen?
Je gebruikt toch ook 5,5 mm ringen neem ik aan?
Hier lukt het normaal na 10 dagen al niet meer maar in mijn laatste nestje kon ik ook pas goed ringen met 12-13 dagen doordat het jong wat achter was.
In elk geval heel fijn dat het goed met ze gaat.

Groetjes, Paul

Sander

Hello Paul

Ik gebruik idd 5.5mm ringen, maar het vierde jong is een beetje een achterkomertje. De andere 3 werden op dezelfde dag geboren en de vierde 2 dagen later. Het is misschien daarom dat hij wat achterstand heeft!

groetjes
sander

Sander

Hello

Bij het vierde jong helemaal geen problemen met het ringen. De ring zit er nog netjes op. :) In het weekend zal ik de nestkast moeten verversen, want die ziet er echt wel smerig uit :o Zelfs de ringen kan ik niet meer lezen... :-/
M'n ander koppel heeft gisteren weer gepaard, dus ik begin goede moed te krijgen! Hopelijk hebben ze vlug hun eerste eitje!

groetjes
sander

Sander

Hello

Helaas heb ik slecht nieuws... De jongste van de 4 is gisteren overleden, maar het was toch wel te verwachten. Hij had nog nauwelijk z'n eerste veertjes terwijl de andere al bijna al hun veren hebben... Maarja, het kan gebeuren. De ouders hebben het jong gewoon niet meer gevoed :-/ Maar ik mag niet klagen over hun eerste nestje!
Met de 2 wildkleuren en de geparelde gaat het intussen zeer goed!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

jammer dat ie het niet gehaald heeft. nu val ik toch bijna van mijn stoel, bij mij is er ook een jong gestorven dat nog geen veertjes had, en toch al redelijk oud was.

Paul

Hoi Sander,

Jammer dat de jongste et niet gehaald heeft :-(
Maar zeker voor het eerste nestje is dat niet slecht zo.
Het zal wel te ver achter gebleven zijn en dan voeren de ouders het niet meer soms :-(
Gelukkig gaat het met de andere wel heel goed.

Groetjes, Paul

Sander

Hello

Ik heb al een tijdje niets geschreven , maar nu heb ik toch wel heeeeeeel goed nieuws. Ik heb dus 3 jongen bij m'n koppel wildkleur/gepareld x wildkleur.
Met de eerste 2 jongen gaat alles goed, en het worden beide wildkleuren. Maar de 3de :o  Daar ben ik toch wel heel blij mee! Je gelooft het of niet maar het is deze mutatie: een cinnamon geparelde GEELWANG. Eerst kon ik het niet geloven, dus heb ik een mailtje gestuurd naar de kweker van de vader en ik kreeg het antwoord dat de man kanssplit was voor geelwang. Het is dus wel degelijk een geelwang.
Ik zal wss dit jong houden en er opnieuw een splitvogel mee koppelen , zodat ik 2 koppels heb die geelwangen zullen voortbrengen!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

leuk dat je deze mutatie gekweekt hebt, das toch echht wel geluk zeg.