6 mei 2025, 02:18:17

Eerste jongen!

Gestart door Sander, 11 mei 2004, 22:04:47

« vorige - volgende »

Sander

Hello

Het gaat hier idd goed, hoor ;D
HOpelijk komt er bij jou nog een popje bij! Je weet maar nooit :D

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

als de man split is voor gepareld, dan heb je kans dat er geparelde popjes gaan bijzitten. Dus zit er een geparelde bij, mag je zeker zijn dat het een popje is.

SDC:D

Sander

Hello

Het zou wel leuk zijn mocht er idd een geparelde bijzitten en als het dan nog eens geparelde popjes zijn!!
Met de jongen gaat indertussen alles goed! Ze worden nog altijd uitsteken gevoerd door de ouders.

groetjes
sander

Mandy

Hartstikke mooi, dan zal het ook wel goed blijven gaan en het mooie valkjes worden, gefeliciteerd hoor, ik ben ook benieuwd of er verassingsjonkies bij gaan zitten. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sander

Hello

Zou inderdaad zeer leuk zijn mocht er een andere mutatie bijzitten dan wildkleur!
Ik zal ook nog even een foto van de ouders plaatsen in de bijlage.

groetjes
sander

Sander

Hello

Zonet heb ik de jongen voor het eerst horen piepen! Het verbaast me toch wel hoe de ouders alles van de eerste keer perfect doen! Altijd één van de twee op het nest en altijd volle kropjes... ;D

groetjes
sander

Tara

Hoi Sander,

aahhh wat gaat het lekker daar :-). Je wildkleur koppeltje ziet er best goed uit hoor :-). Veel plezier met je nestje!

Groetjes, Tara

Sander

Hello

Die wildkleuren zien er idd best goed uit! Ik had de kans om een koppel apart te steken en ik heb de meest actieve valken genomen die ik had, en dat waren deze 2 wildkleuren. Blijkbaar heeft dat toch wat opgeleverd!

groetjes
sander

Paul

Hoi Sander,

Als hier in de schemer een valkje opvliegt is ook alles in rep en roer dat is soms echt een ramp.
En helemaal in een volliere kan ik me voorstellen dat dat dan een hoop paniek geeft :-(
Gelukkig bleef het popje op het nest want dat is het belangrijkste je hebt soms wel eens dat ze daarna het nest in de steek laten door de schrik.

Groetjes, Paul

Sander

Hello Paul

Ik vreesde er idd voor dat de pop het nest zou verlaten, maar gelukkig heeft ze dat niet gedaan! De man, die niet in de nestkast zat, was helemaal in paniek maar gelukkig heeft dit voorval geen verdere gevolgen gehad!

groetjes
sander

Sander

Hello

Met de 3  oudste jongen gaat alles goed, maar ik ben toch wel bezorgd om het 4 de jong! Het heeft toch wel een groeiachterstand met de anderen... De krop was wel goed gevuld dus hopelijk komt alles goed met dit jong!
Morgen ga ik alvast de eerste 3 ringen, en dan nog eens kijken hoe de 4de het stelt!

groetjes
sander

Paul

Hoi Sander,

Fijn dat alles zo goed gaat dat is altijd weer een opluchting.
Zolang er eten in de krop zit lijkt het me wel goed gaan hoor.
Hij krijgt misschien iets minder omdat het de kleinste is en dan kan je wat groei achterstand krijgen maar dat haalt ie wel in hoor.

Groetjes, Paul

Sander

Hello

Gisteren heb ik de eerste 3 jongen zonder problemen geringd. Ik heb ook enkele foto's genomen, die ik hier binnenkort zal plaatsen!

groetjes
sander

Sander

Hello

Met de jongen gaat nog altijd alles goed en de ouders doen het nog altijd uitstekend! Ik heb wel een beetje gesukkeld met het ringen, omdat een van de jongen telkens erin slaagde om z'n ring eraf te krijgen. Ik heb hem uiteindelijk vier keer mogen ringen... :-/

Bij m'n koppel witmasker x gepareld ziet het er ook goed uit. De laatste dagen zit de pop bijzonder veel in de nestkast ,dus hopelijk volgt hier binnenkort het eerste eitje!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

dat ken ik ja, het altijd afvallen vvan die ring. TOch raar hoe ze er telkens in slagen om dat ringetje af te krijgen.

Veel succes met je andere koppel.

SDC:D