29 april 2024, 01:16:00

TV kijkende parkiet

Gestart door Niels, 30 december 2002, 22:45:08

« vorige - volgende »

Niels

Ik heb sinds 2 dagen twee valkparkieten Taco en Flipo.Ik weet niet of dit mogelijk is maar Flipo kijkt soms een lange tijd naar de TV, kan dit? :o

Tara

Hoi Niels, ja als het niet zou kunnen zou je valkje het niet doen hé ;D, maar sommige valkjes vinden dat erg boeiend, een kast met beeld en geluid :D, dus waarom zouden ze er niet kunnen naar kijken? Ze horen iets en zien iets, dan zijn sommige valkjes toch erg nieuwsgierig ;)
Groetjes, Tara&Co

Paul

Hoi Niels,
Je valkjes kijken misschien wel naar de tv maar het enige wat ze zien is knipperende stippen en niet het beeld wat mensen zien.
Valken zien veel beter dan mensen en die zien pas dat een tv beeld maar gammel in elkaar zit en het menselijk oog is eigenlijk zo slecht dat het er beelden van kan maken.
Honden en katten schijnen wel het beeld te kunnen zien.
Maar als je valkjes het leuk vinden  dan gewoon laten kijken.
Het geluid kunnen  ze wel goed horen en misschien vind ie dat juist interresant :-)

Groetjes,  Paul

Lique

31 december 2002, 14:45:54 #3 Last Edit: 6 januari 2003, 14:21:28 by admin

Hoi Niels,

Ja inderdaad, de valk ziet geen beelden op de tv. Net als een monitor, daar kunnen ze ook niet vanaf kijken. Dan zien ze alleen strepen rollen.

Groetjes @ngelique


Violet

Hahah, sorry ik heb een me-too verhaal, maar als ik achter de PC zit en ik heb Pero bij me dan moet ie op m'n hand zitten met z'n kopje tegen het scherm ... en hij reageert ook op de muis ... gaat er met z'n snaveltje achteraan!  :D

V_Valkie

tja de valk ziet op de tv allemaal kleine beelden,dus de valk zal het wel intresant vinden,het geluid dan,dan hoort ie andere mensen enzo.

Timmety

Bij mij zaten ze graag op de tv en dan met het hoofdje naar beneden zodat ze nog wel iets zagen  :D
Tim

linda arits

hoi,
toen het van de week voor de eerste keer begon te sneeuwen heb ik echt naar pico en caro zitten kijken .Muisstil zaten ze aan het raam naar de neerdwarelende sneeuw te kijken. Prachtig was het , zo heel stilletjes zaten ze elk op een stok naar buiten te kijken.Het zijn me een appart stel vogels hoor die valkparkietjes , en elk een eigen appart karakter ik geniet er elke dag van . groetjessssssss linda en co

melissie_spetter

mijn spetter kijkt ook wel eens voor de tv en dan lijkt het net of ie er wat van begrijpt terwijl ze (net zoals de rest al zegt) alleen maar bewegende stippen zien!  ;D


groetjes +  :-* :-* melissa en spetter

Kelly Stark

Hoi hoi,

Mijn valkje zit ook vaak naar tv te kijken. Maar oh wee als er een ambulance meedoet in een film of serie. Dan moet ik het geluid stiller zetten of hij wordt boos. En die reclame van proximus brengt mensen dichterbij... Daar gaat het over een jongen die op reis ging en een telefoonnummer kreeg van een kapitein. En als die jongen thuis is belt hij naar die kapitein en deze laat dan de zee horen. Maar ja, er komen natuurlijk veel meeuwen op de achtergrond. En dat heeft Treesje dan ook gehoord.  ;)

Groetjes Kelly
Kelly

dunija

mijn valkje is niet echt een tv fanaat maar als hij uit zijn kooitje is dan zit hij op de lamp(niet bij mij hij is te schuw) en dan kijkt hij ff en als hij een vogel op tv hoort dan staat hij voor de tv te tikken met zen snavel leuk om bezig te zien

Nathalie

Hoi allemaal

Ik denk dat jullie dit verhaal allemaal niet kunnen geloven, maar mijn ouders hebben een valkparkiet Sies die dol is op voetballen op tv.
Zit hij rustig onderin te pitten (ja, ja, hij zit altijd net als een broedende kip op de grond te slapen) maar zo gauw de tune van Studio Sport begint, klautert hij omhoog en zit gewoon 90 minuten naar het beeld te staren, als het dan rust is gaat'tie wat eten en na rust zit hij weer ingespannen voor de buis. Het lijkt zelfs of hij af en toe commentaar geeft als de bal niet het doel in wil.
Mijn moeder zegt altijd dat Sies in zijn vorige leven een profvoetballer ofzo moet zijn geweest.
Mijn eigen Fritske kijkt graag naar the Bold, zodra de tune begint zit hij te kijken, vindt vaak zijn touw of spiegeltje snel interessanter maar kan ook vol overgave naar het beeld zitten kijken. Teletubbies en TikTak is trouwens ook beestig interessant.

Dus als mensen zeggen, vogels kunnen dat niet zien, zet ik daar vraagtekens bij.
Groetjes Nathalie ;)

Chewy

Eigenlijk wel interessant... ik vraag me nou echt af wat valkparkieten inderdaad zien. Kan iemand daar een goede beschrijving van geven? Zo weet ik dat honden alleen zwart wit zien (toch?) en dat slangen alleen warmte kunnen zien (niet dan? :P).
Mijn Lulu zat vandaag de hele dag naar de zon te staren. Vraag me echt af wat ze dan ziet ::).

Jaimy_en_Viggo

hallo!

mijn valkje, Viggo, zit altijd op mijn schouder, als ik op de computer zit. Zit hij altijd interssant mee te kijken, maar of hij iets ziet..haha, denk het niet, anders zijn hij wel reageren als ik hier plaatjes van valkjes zit te kijken.  :P

groetjes jaimy en Viggo!

Paul

Hoi,
De plaatjes op het scherm kunnen ze niet zien maar de bewegingen wel.
Mijn jonge valkje zet ik wel eens voor het beeldscherm en dan pikt ie steeds naar de bewegende muiscursor :-)
Je ziet hem echt meekijken als je da muis van links naar rechts beweegt en zijn kopje gaat dan helemaal mee met de muis :-)

Groetjes,  paul