11 mei 2025, 14:34:26

Ben ik nu al besmet :)

Gestart door Farena, 10 mei 2004, 02:14:23

« vorige - volgende »

Farena

Hoi,

Ik had me hier een tijde terug aan gemeld en mijn nieuwe valk Ozzy voor gesteld.
Ik kan nu melden dat er een vriendje bij is gekomen Harry  :)
Helaas weer bij de dierenzaak gekocht omdat niemand reageerden op mijn oproepje bij Tekoop.
Nadeel is nu dat deze valk zeer schuw is  ???
Maar Ozzy is ondertussen wel al aardig tam dus dan komt het met Harry ook wel goed.
Ze zijn nu een weekje samen maar nog geen vrienden ze ontlopen elkaar een beetje, maar vechten doen de niet echt dus neem ik aan dat ik ze bij elkaar kan laten.
Ook ga ik een nieuwe kooi bestelen van 80x60x200 is dat genoeg plek voor hun?

Ik voeg gelijk een fototje bij.

links is Ozzy rechts Harry :)

Groetjes

Tara

Hoi hoi,

die kooi zal me zeker groot genoeg lijken in ieder geval :-).

Maar je nieuwe ziet er erg goed uit hoor, het is echt een schatje, maar ze zijn allebei echte schatjes zo te zien, heb er maar veel plezier aan!

Groetjes, Tara

Farena

Ja dank je Ozzy is maar erg lelijk tegenover Harry  ;D

Maar wel lief en hij bijt tenminste niet zo hard als Harry ;)
tjeeee nooit geweten dat die beestjes zo goed kunnen bijten  :-[

Tara

Hoi Farena,

mij moet je het niet zeggen, ben vandaag zowat overal door m'n lutino gebeten, en dan wil je ze helpen he :(. In ieder geval, Ozzy is niet lelijk hoor, maar ik denk dat hij nou gwn in de rui zit? Hier knappen ze vaak ferm op na een redding ;-). Hij kan nog veranderen hoor :-). Maar ik vind 'm ook mooi hoor :-).

Groetjes Tara

Joyce28

10 mei 2004, 04:44:29 #4 Last Edit: 10 mei 2004, 04:46:35 by Joyce28
hij is mooi hoor,maar jammer dat hij schuw is.Ik heb mijn 1e ook uit een dierenwinkel,maar puur omdat hij zijn koppie al naar me uit stak om lekker gekroelt te worden.
Mijn 2e wilde ik ook weer super tam,dus heb me bij een kweker op de wachtlijst gezet,de lutino heb ik nu een week,en ook een kroelkont,moet nu met beide handen kroelen,ze gaan in de opening zitten met zijn tweetjes :D

Ik zie michael steeger uit Limburg ook altijd adverteren,en heeft op dit moment ook tamme valkjes

Paul

Hoi Farena,

Je bent vast al besmet hoor  :D
De kooi die je gaat halen is lekker groot daar kan er nog wel eentje bij dus wie weet :-)
Het probleem is dus dat je ook een jong mannetje vraagt die net uit het nest is.
Dan kan je in de meeste gevallen nooit zeker weten wat een man of een pop is of je moet de veren laten onderzoeken en dat kost 22,50 voor geslachtsbepaling.
Soms weet een kweker dat aan de hand van de erfelijke eigenschappen van de ouders.
Hoe wist de dierenwinkel dat de lutino die je hebt gekocht een mannetje was?
Vaak merk je het snel genoeg aan het gedrag in elk geval.
Ik vind Ozzy er wel wat minder uitzien dan Haary maar dat kan zeker nog beter worden na de rui hoor die word ook wel een stukje mooier nog.
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Met heel veel aandacht zal Harrt echt nog wel tam te maken zijn hoor.
Ze kunnen inderdaad erg hard bijten hahaha
ik ben ook wel eens gegrepen tot bloedens aan toe maar ze blijven toch lief hoor :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ze kunnen inderdaad hard bijten, ik draag altijd dikke handschoenen, of je ze nu wil helpen of niet, dat weten ze toch niet.

Harry is een mooi valkje hoor, als ze afgaan op de wangvlekken en zeggen dat het een mannetje is, kan ik ze geen gelijk geven, watn vrouwtjes hebben dat soms ook, heb thuis het levende bewijsT.

SDc:D

Inger m

Stijn! Je draagt toch geen handschoenen?! :o
Dat valt me tegen... ;) Ikzelf gebruik eigenlijk geen handschoenen bij het hanteren, met de hand heb je beter contact met de vogel en na enige oefening wordt je ook niet meer gebeten...Ik ken nu iemand die heel hard gaat lachen als die dit leest, want ik heb met hem destijds twee volieres valkparkieten moeten uitvangen en seksen. En als ik gebeten werd hield ik ze gewoon vast, daar was hij heel verbaasd over en dat moet ik nu nog steeds horen...'je laat je toch niet bijten?!'

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

voorlopig draag ik nog handschoenen. ik ben van plan om af te bouwen, nu zijn het nog dikke handschoenen, binnenkort dunne handschoenen, en dan geen meer. Maar in het begin is het cht nog zoeken hoe je een valkje vasthoud. Ik houd ze altijd stevig vast rond de nek.

SDC:D

Inger m

Hoi Stijn,

Ik heb het altijd zonder handschoenen gedaan en daardoor snel genoeg geleerd om de vogel goed vast te pakken, want bijten doet best zeer (en het gaat nu ook nog weleens fout, hoor ::))

Idd moet je een valkparkiet zsm om de nek heen pakken met duim en wijsvinger. Een nadeel bij deze vogel is dat de kop zo beweeglijk is en dat ze je vrij snel te pakken hebben.
Ik beperk het vastpakken van de vogels zo veel mogelijk.

Anders gewoon oefenen met jonge vogels, die bijten nog niet zo hard  ;)

gr Inger

nb. was maar een geintje hoor, er zijn veel mensen die liever handschoenen gebruiken (en ws ook niet geheel onterecht...)
problem.

Stijn dc

hoi

ik heb het vandaag gemerkt dat de kop heel draaibaar is, je voelt z'on valkje ook redelijk hard zen bekje sluiten op z'on handschoen. Vaak zie ik nog heel ervarne mensen die handschoene dragen. Vaak raak ik de vogels niet eens aan als ik ze moet vangen, om ze stress neit met men handen te latne associeren.

SDC:D

Paul

Hoi Stijn,

De meeste valkjes worden helemaal panisch als je handschoenen gebruikt ik zal dat zelf hier nooit doen ook al bijten ze.
Ik pak al mijn valkjes zo met de blote hand en als je ze goed vastpakt kunnen ze niet eens bijten.
Het is hier ook wel eens fout gegaan en toen zat ie zo vast in mijn vinger dat ie niet meer vanzelf losliet maar dat is een fout die je dan zelf maakt.
Een goeie dierenarts kan een valkje hoe wild ook zo vastpakken zonder handschoenen.
Een dierenarst die wel handschoenen gebruikt omdat ie anders gebeten word heeft echt geen verstand van vogels.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik merk hier neit veel van dat panische hoor. Zolang ik het niet volledig onder de knie heb ga ik een handschoen blijven gebruiken.

SDc:D

Inger m

Hoi Stijn,
Ik weet zeker dat je het nog veel sneller leert als je geen handschoenen gebruikt  ;)

gr Inger
problem.

suus

Hoi Farena,
Jep je bent besmet.
Wij gingen er bij een kweker 1 ophalen, kwamen er thuis met twee. Maar dan ook echt maar twee, we gaan er niet meer kopen, zeiden we nog tegen elkaar. Maar nu een jaar verder heb ik er inmiddels 4 en is de voliere in aanbouw ;) :D
Het lijkt op de foto of Harry een lodderig oog heeft, is dit zo of ligt het aan de foto??????
Je hebt een mooi span zitten veel plezier ermee hoor, en succes met het tammaken van Harry
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico