6 mei 2025, 20:03:27

Mijn valkjes..

Gestart door Tara, 9 mei 2004, 02:24:27

« vorige - volgende »

Tara

Ooooo Essie prachtig! !!!!!

Ik ga 'm gebruiken als handtekening als je dat niet erg vindt ;)
De valkjes zijn inmiddels weer buiten omdat geen enkele lamp ging en ik er mee sukkelde maar ondertussen heeft mijn pa de normale lamp hersteld, dus nieuwsgierige valken kunnen naar binnen :)

Groetjes, Tara

boezempje

hai

oohhh fijn dat ze weer naar binnen kunnen,en hoe is het met trudy,
natuurlijk mag je hem gebruiken heb hem ook voor je gemaakt,

essie

Tara

Hoi Essie,

met Trudy gaat het goed :-).
Marilyn daarentegen echt niet.
Volgens mij zal die niet zo lang (meer) leven :'(

Groetjes, Tara

boezempje

hai

he wat zeg je nou Marilyn niet lang meer leven wat heeft die dan meis.
wel fijn dat het met trudy wat beter gaat,

gr essie

Tara

Citaathai

he wat zeg je nou Marilyn niet lang meer leven wat heeft die dan meis.
wel fijn dat het met trudy wat beter gaat,

gr essie

Hoi Essie,

Marilyn heeft een kleine handicap, al altijd gehad, wat nu in juni verergerd is, ze is aangevallen geweest door weet niet wie. Het bloed liep uit haar oogbal, slijmig bloed inclusief, mijn DA zei dat als het niet stopte met bloeden ik moest gaan, gelukkig heeft het na een lange tijd geholpen en ik kon het bloed dus stoppen. Marilyn was toen heel erg zwak, haar oog zat helemaal rood enzo, was echt supererg!!
Zo zag ze eruit een dag later na het ongeluk:

Dat ongeluk gebeurde op de trouwdag van mijn ma, dus veel thuis kon ik niet blijven. 's Morgensvroeg toen we thuiskwamen (ik had haar in de binnenvolière onder de lamp gedaan) ging ik meteen kijken, ze was natuurlijk weer in de buitenvolière geraakt..

Van mijn ma mocht zij dan echter wel binnen..
(die bestaat echt raar in mekaar mijn ma)

Nu goed Marilyn heeft een tweetal weken binnen gebleven en ze sterkte weer aan.

Maar nu heeft ze al altijd ook zwakker geweest, laat vleugels hangen, heeft altijd haar kopje scheef, van voor het ongeluk ook.. Maar nu ziet ze er echt niet goed meer uit. En als ik haar apart doe ben ik bang dat ze heel erg zal schrikken, tam is ze niet, maar wel heel lief, als ik gister bezig was proberen die lamp te herstellen floot ik steeds en zij floot steeds terug op haar maniertje.

Groetjes, Tara

boezempje

hai

ooohhhh jaa nu weet ik het weer ja die foto ken ik nog.
jeete wat ziet Marilyn er uit op die foto zeg,
maar nu heeft ze dus haar vleugels weer hangen ofzo jeetje meis wat ziellig voor jou en Marilyn ppffff ik hoop wel dat ze het haalt hoor,maar weet je of ze pijn heeft of niet,

gr essie

Tara

Hoi Essie,

dat weet ik echt helemaal niet, volgens mij lijdt ze niet qua pijn, alleen dat ze bijna niks meer ziet, ik weet dat ze volledig blind is aan dat ene oogje, en weet ook dat ze niet super ziet met het ander oogje..

Maar ze laat nooit zien dat ze pijn heeft ze is alleen erg zielig..
Maar bij mij hoort ze thuis en dat weet ze, ik doe alles voor mijn valkjes en zeker voor Marilyn, heb haar al vaker moeten helpen en dat apprecieert ze wel want toen ze binnen zat was ze best tam en ze moest me wel vertrouwen..

Groetjes, Tara

boezempje

hai

nou laten we dan tog maar hopen dat ze wel blijft leven he,
en dat ze je vertrouwd dat geloof ik ook wel ja.
je kunt niet meer doen als ze goed verzorgen he.
succes ermee meis

gr essie

Inger m

Hoi Tara,
Waarom ga je niet naar een DA met je zieke valkjes of laat je ontlastingonderzoek doen. Ik vind dat een zieke vogel HOE DAN OOK warm moet kunnen zitten en dat er dus altijd een warmtebron aanwezig moet zijn. Ik hoop dat je zsm iets kunt doen aan deze situatie!

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

hai tara

waar heb je Marilyn nu zitten binnen of buiten,
was ik vergeten te vragen

essie

Tara

Hoi allemaal,

het gaat niet goed met mijn valkparkieten, Djaru is overleden en Marilyn ligt op sterven.
Djaru's lichaampje heb ik al binnengedragen bij mijn DA voor autopsie, Marilyn ligt momenteel op mijn bed, helemaal zielig...

Ben er gewoon helemaal kapot van mensen :(

Tara

Hoi allemaal,

even laten weten hoe het er hier aan toe gaat.
Marilyn is helemaal genezen en verblijft nog steeds binnen hier, gelukkig maar, ben trots op haar :-). Ze doet het super goed.

Verder was mijn laatst nieuw valkje Essaya overleden, dat had ik gekregen van mijn vader, helaas lag zij ook plots dood...

Verder had ik ook de uitslag van Djaru gekregen, en er is helemaal niks gevonden... Vreemd wel.

Maar goed, nu gaat het weer helemaal goed, gister heb ik er een nieuw valkje bijgekregen, nouja, voor de helft gekregen en voor de helft zelf betaald.

Het valkje is Theo gedoopt, ik kan het niet helpen maar ik vind het super bij 'm passen. Hij lijkt sprekend op Malaia alleen is Malaai cinnamon gepareld witmasker terwijl deze cinnamon bont witmasker is, maar zijn koppie is gewoon sprekend Malaia.
Hij is van 2004.

Dit zijn enkele foto 's van Theo, de datum is verkeerd maar dat ligt aan mijn cam, sorry, maar ze zijn net gemaakt dus.

Binnenkort maak ik een foto van hoe Marilyn er bij zit, want jullie zijn vast nieuwsgierig want op de vorige foto's zag ze er allesbehalve goed uit.

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Tara

jeeeeeeeeeeeeee wat een mooi valkje is Theo :o
heel veel plezier ermee

groetjes

Rob  8)

boezempje

hai tara

ooohhh wat een scheetje tara mooi valkje hoor en een super leuke naam hoor,
nou meis geniet van je nieuw valkje je hebt het verdiend,

gr essie :-*

Ed

Hoi Tara,

Ik heb nu je andere dagboek gevonden ziet er heel leuk uit de valkjes valkjes hebben het goed naar hun zin echt top hoor.

Groetjes
Ed