27 april 2024, 21:33:16

maiskolven

Gestart door Joyce28, 8 mei 2004, 19:57:24

« vorige - volgende »

Joyce28

Hallo iedereen,

Ik zie elke keer maiskolven liggen verpakt in de dierenwinkel,er staan knaagdieren op,maar ook vogels,zoals een papegaai
zouden valkjes dit ook mogen?want vergeet het elke keer te vragen,en meenemen doe ik maar niet voordat ik het zeker weet of dat mag

en schiet me nog 1 te binnen,je hebt dus trosgierst,maar nog meerdere soorten........eeuhh koren/tarwe?
Zou dat wat zijn?Ben de namen kwijt,maar ligt ook bij de trosgierst

Tara

Hoi,

ik geef vaak voer van verschillende merken, en vaak ligt daar mais tussen, maar mijn ervaring is dat dat niet wordt gegeten, in de mengeling van Jepetto (papegaai) zitten ook maisstukjes en dat wordt ook niet gegeten, zo gek zijn ze daar niet op.

Verder weet ik niet echt wat die andere dingen zijn hoor, ik hou het op trosgierst :-/

Stijn dc

hoi

je mag vast en zeker mais geven. Alleen sih et nogal hard. Mss heb je een maisveld in de buurt? Als daar mais aanstaat, en hij is nog wat zacht en lichtgeel van kleur, dan lusten ze het meestalwel omdat het zachter is.

SDC:D

Joyce28

ah oke,laat ik het gewoon liggen.Ik dacht misschien zijn ze er gek op.
thnx voor de antwoorden :)

Ja ik kom niet meer op de benaming van die andere dingen die bij de trosgierst liggen :-/

Inger m

Hoi,
Kun je beter de zachte maiskolven bij de groenteboer halen, daar zijn ze gek op.
Of gewoon een maisveld inglippen (Dat doe ik ook nog weleens om zo aan mais te komen). Op dit moment zal er nog weinig mais te krijgen zijn, maar ze mogen het wel.

Beter niet te veel, want het zet nogal aan...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

hhmm, maiskolven van het velden pikken, ik denk niet dat dat zo'n goed idee is hoor. Die zijn bespoten en dat zou ik zeker niet aan men valkje geven hoor.
En ik hou het ook bij trosgierst, ze krijgen al genoeg lekkers ;)

grtjs

Inger m

Hoi Giovanni,
Die maiskolven gaan toch ook gewoon naar de koeien? Ik weet niet of die vlak voor het oogsten nog bespoten worden. Bovendien als je mais van het veld haalt, zitten ze in een zeer dicht omhulsel van maisbladeren. Ik verwacht niet dat daar nog mogelijk gif doorheen komt...Maar ik zal het ff navragen aan mn vriend want die heeft een spuitlicentie.

En ja ik haal ze weleens uit het veld, maar mn vriend zit ook in het boerenwerk en mn beesten hebben er nog geen nadelige gevolgen van ondervonden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

euh, ik denk nu niet dat je een koe kan vergelijken met een valkje hoor:D

En die worden dus bespoten, en dringt ín de plant hè, dus de vrucht ook  ;)

grtjs

Stijn dc

hoi

ik haal ze ook gewoon van het veld hoor. Ik heb nog niets gemerkt van het feit datde mais bespoten is.

SDC:D

Inger m

Hoi Giovanni,
Wat denk je van groente en fruit bij de groenteman?

Een koe kun je mss niet direct vergelijken met een valkparkiet, maar een koe vreet ontzettend veel voor de melkproductie, ik neem aan dat ze de planten dan niet voor het oogsten gaan bespuiten. Ik heb het over snijmais.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi gio

je moet het zelf natuurlijk weten, als je het niet vertrouwt, dan doe je het gewoon niet :). Tis jouw keuze.

SDc:D

giovanni

jah, was gwn mijn mening hoor :P
wilde niet zeggen je mag dat absoluut niet doen, je doet
wat je wilt natuurlijk;)

grtjs

Stijn dc

hoi

dat weet ik, en het is jouw goed recht om dat te zeggen, en ook om het niet te doen.

SDC:D

giovanni


Joyce28

Alleen al het feit dat maiskolven aanzetten bij een vogel,doe ik het niet,mijn wildkleur is al een stevige vogel :D

En ik woon ook alleen bij bossen,zou niet weten waar er hier een maisveld is

bedankt voor jullie antwoorden allemaal,weer wat geleerd :)