Help me! Ze vliegt rond, maar komt niet terug

Gestart door RobjeH, 7 mei 2004, 18:02:09

« vorige - volgende »

RobjeH

Mijn valkje vliegt in de kamer, maar komt niet terug. Ze is nog niet tam, maar tijdens de kooi verschonen is ze weg gevlogen. Ze is pas 5 dagen hier! Alle deuren en ramen zitten dicht, dus ze kan niet weg. Ze zit helemaal boven op de lamp, maar komt voor niets naar beneden!

Inger m

Hoi,
ws is ze zelf ook even van slag door de plotse verandering. Persoonlijk zou ik haar nu even een tijdje met rust laten, hou haar goed in de gaten en voorkom dat ze tegen het raam vliegt (gordijnen, vitrages oid dicht). Mss gaat ze uiteindelijk vanzelf terug als ze honger krijgt. Zet de kooi op een duidelijk zichtbare plaats open neer en leg er wat lekkers in.

Als ze echt niet vanzelf teruggaat zul je haar moeten vangen. Probeer dit in een keer te doen en ga er niet achteraan jagen. Dit kun je met de hand of met een handdoek doen.

Zorg dat je haar dan in 1 keer goed vast hebt, je hebt nl zo een bos veren of een hele staart in je handen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

RobjeH

We hebben haar uiteindelijk te pakken. Na twee uur snapte ze er niks meer van en vloog ze tegen de muur. Ze viel naar beneden en zat op de grond. Toen pakten we haar. Ze beet een paar keer zachtjes, maar kwam uiteindelijk dood moe terug in de kooi. Nu wil ze lekker slapen...

Inger m

Hoi,
Dat was dus wel ff spannend voor haar! Fijn dat ze weer in de kooi zit!

Succes met dr verder!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Rob,

jeetje, hopelijk heeft ze niet te hard tegen de muur gevlogen, dat ze zachtjes beet was omdat ze uitgeput was, ik denk dat haar vleugels ook best wijd open waren en ze best hijgde? In ieder geval, je hebt haar nou terug kunnen in de kooi stoppen :-).

Groetjes, Tara

RobjeH

Dat nog niet eens! Ze waggelde een beetje rond als een eendje, haha! Zag er lief uit, maar zo lief was ze op dat moment niet. Ze zit nu weer lekker te eten, dus alles is goed. Hopelijk is ze nu niet bang voor me, want ze at zo lief van mijn handjes!

Tara

Hoi Rob,

het kan zijn dat ze nu een dagje niet naar je omziet, maar dit zal snel genoeg veranderen hoor, wees maar niet bang :-).
Gelukkig gaat het nu goed.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

fijn dat je haar toch hebt kunnen pakken. Ze zal nu mss wat afstandelijk doen, maar dat zal niet lang duren hoor. Ze heeft wat stress gehad, maar daar zal je morgen niets meer van merken :)

SDC:D

Starlet_Sabje

Vaak wil het nog wel eens helpen als ze weer eens losbreekt, de kooi gewoon over haar heen te zetten en dat ze er zelf weer in klimt, als het lukt tenminste..
Bij mij werkte het prima! (maar dat hoeft dus niet perse bij iedereen te zijn..??)