13 mei 2025, 21:31:50

twee dagen

Gestart door lilian, 7 mei 2004, 19:57:46

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Lilian,

ja, per eitje vanaf het broeden kan het zo ongeveer 19 dagen duren, het zou nu nog een dag of 2 kunnen zijn vooraleer hij piept, en dan de dag erachter wss je jonkie :-).

Groetjes, Tara

lilian

bedant tara ik ga wachten
gr.lilian

Tara

Hoi Lilian,

ik ben wel erg benieuwd hoor, maar het was wel bevrucht zeker dat 2de? In ieder geval ziet het eerste er super uit :-).

Groetjes, Tara

giovanni

yo

Wat raar dat er 4dagen tss zaten ::) Maar jah, daarme dat het nog niet was uitgekomen hè ;) Het zal nu denkek wrs morgen of overmorgenmoeten uitkomen:)

grtjs

lilian

hallo allemaal
ik ben nog wezen luisteren maar hoorde niets, dus ik denk haast dat het niet bevrucht is wel zitten er deukjes in het ei ik zal kijken of ik morgen geen foto van kan maken
groetjes lilian

Tara

Hoi Lilian,

zitten er deukjes in het ei, of barstjes? Want deukjes zijn meestal niet goed, ik heb hier ook een eitje met een deukje en zie er niet echt beweging in, maar ik denk dat het niet dood is in ieder geval, ben benieuwd.

Groetjes, Tara

lilian

hai tara
volgens mij zijn het deukjes ik ga er morgen een foto van maken en stuur het in nog een vraagje steeds als ik de kleine pak is de krop vol nou heb ik ergens anders weer gelezen dat die ook wel eens leeg moet zijn tegen verzuring of zo kun je me daar meer over vertellen?
groetjes lilian

Tara

Hoi Lilian,

nee, je moet zeker niet bang zijn, die kropverzuring ontstaat als je zelf met handopfokvoer voert, dan mag je niet voeren vooraleer de krop leeg is. Maar als de ouders voeren, dan maakt  dat veel minder uit, en is de kans tot kropverzuring erg klein hoor, dus daar hoef je totaal niet bang voor te zijn, het is juist goed dat z'm zo goed voeren :-). Wees maar niet bang, hij zal het heus niet krijgen, want jij voert 'm toch niet ;-).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Lilian,

De ouders weten precies wanneer ze moeten voeren en daar beginnen ze vaak een paar uur na de geboorte al mee.
Ze geven bepaalde stoffen mee die wij ze niet kunnen geven als we met de hand voeren en daarom krijgen ze niet snel kropverzuring zoals Tara al vertelde.
Hier zie ik de jongen altijd met een volle krop als ik kijk en die is eigenlijk nooit leeg.
Succes met de kleine en hopen dat het gedeukte eitje ook nog uitkomt.
Als ie 4 dagen later gelegd is zou ie als de ouder meteen zijn gaan broeden ook zeker 4 dagen later uit kunnen komen.

Groetjes, Paul