6 mei 2025, 20:04:12

Stompie

Gestart door Tim, 5 mei 2004, 15:47:07

« vorige - volgende »

Britt

hey tim,

gefeliciteerd met jullie nieuwe valk....
het word vast een geweldig vriendje...
je kan ook een keer lezen bij smokie..
die staat ook onder verhalen..
smokie komt ook bij trudie vandaan het is een witkop en ik heb hem pas sinds april....

veel plezier met stompie

groetjes britt en smokie

Paul

Hoi Tim,

Leuke foto's van Stompie :-)
FIjn dat jullie hem nu al op hebben kunnen halen je zal merken dat een valkje echt een superlieve vogel is.
Hij zal bij jullie zeker heel tam worden als je hem wat aandacht geeft zeker omdat ie alleen is zal ie heel erg naar jullie toetrekken.
Nu is het nog even afwachten of het een mannetje of een popje is maar dat kan je vaak aan het gedrag wel zien als ie 3 maanden oud is.
Een mannetje krijgt een mooie gele kop en een popje houd de mooie gele staart en de mooie tekening op het achterijfje.
Dus beide hebben wel hun mooie kanten vind ik.
Ze kunnen allebij even lief zijn en dat is wel het belangrijkste vind ik.
Veel plezier met Stompie.

Groetjes, Paul

Tim

Hoi allemaal
Vandaag hebben we voor Stompie een dik touw gekocht in de dierenwinkel want hij knaagde steeds aan onze kleding en hij vond het erg spannend.
Toen we het gingen ophangen aan zijn kooi dacht ie wat doen jullie nou. Stompie was erg nieuwsgierig. We haalden Stompie er uit en lieten hem/haar op het touw stappen Stompie vond het erg leuk hij ging er ook aan knabbelen.
Hij weet ook al hoe hij/zij moet drinken en dat doet ie best wel vaak.
Nu zit Stompie weer in zijn kooi en is lekker aan het eten. Straks haal ik hem/haar er nog even lekker uit en ga met hem/haar spelen.
Ik heb ook nog twee foto's van vandaag.
Groetjes Tim

Tim

Marije

Wat een leuke foto's zeg!
Hij/zij ziet er echt superlief uit!
Nog veel plezier met 'm!
Groetjes,

Paul

13 mei 2004, 04:29:52 #20 Last Edit: 13 mei 2004, 04:33:23 by Paul
Hoi Tim,

Wat een schatje het gaat al aardig goed hoopr ik al :-)
Dat touw met die houten blokjes ken ik niet ik heb wel zoiets maar dan niet met hout op het eind dit ziet we wel natuurlijker uit in elk geval.
Hij kan er nu echt lekker op zitten en het is goed voor zijn nageltjes ook.
Praat heel erg veel tegen hem nu en herhaal steeds dezelfde woordjes.
Fluit ook steeds een kort melodietje tegen hem.
Als het een mannetje is zal ie dat na gaan praten en fluiten.
Heel soms kunnen popjes dat ook maar dat komt helaas minder vaak voor.
Alleen zie ik dat je in de Ferplast kooi de comfort stokjes hebt zitten.
Die zitten bij de kooi maar zijn niet zo fijn voor de valkjes.
Ik koop altijd losse stokken en zaag die op maat dat is ook beter voor de pootjes van je valkje.
Je kan van die geribbelde kunststof stokken kopen die gebruik ik altijd maar sommige zweren weer bij houten stokken.
Bij de gamma hebben ze hele mooie geribbelde houten stokken die zijn ook echt perfect.
Je zaagt ze iets breder dan de kooi en een paar gleufjes erin en je zet hem zo vast in de tralies.
Je moet 17-19 mm dik hebben dan dat is de meest ideale maar voor hun pootjes.

Groetjes, Paul

Tim

Hoi Paul
 bedankt dat je dat zegt over die stokjes ik denk dat we vandaag of morgen nieuwe stokjes gaan kopen.
Groetjes Tim

Tim

Hoi VP
Bedankt voor je reactie en hij ziet er niet alleen lief uit hij is ook heel lief.
Groetjes Tim

Casper V

Hoi Tim,

Wat zijn de foto's leuk. Ik vind het ook leuk van je dat je gaat bijhouden hoe het met Stompie gaat. Kunnen we het op afstand volgen. Heel veel plezier met je mooie valkje.

Casper

Marije

Hihi, ja dat zel wel ja! :D
Ik mag morgen ook mijn valkje ophalen! En over die stokjes, ik heb die ook in m'n kooi en zal ze gaan vervangen, bedankt voor de tip!
Groetjes,

Paul

13 mei 2004, 23:29:19 #25 Last Edit: 17 mei 2004, 19:43:13 by Paul
Hoi,

Die stokjes daar heb je in elk geval het probleem dat de nageltjes niet goed slijten ook omdat ze een open onderkant hebben.
Ze zijn leuk bedacht maar in de praktijk toch minder goed.
Het zal echt niet op een paar dagen komen om ze te vervangen maar bij mijn broer die dezelfde had vertikte ze het de eerste tijd zelfs om erop te gaan zitten.
Toen we er andere stokken in gemaakt hadden zaten ze er veel liever op :-)

Groetjes, Paul

Tim

Hallo allemaal,
Stompie probeert ons na te fluiten en we hebben nu adere zit takjes. met het na fluiten probeert hij fjiet fjieuw. Ook als hij weer in zijn kooi zit gaat hij in zijn kooi vliegen of tegen de deur aan lopen en probeert ons over te halen hem er weer uit te halen.
Groetjes Tim

Paul

Hoi Tim,

Leuk dat ie nu al gaat fluiten :-)
Als ze jong zijn leren ze het snelste dus als ie dit fluitje onder de knie heeft een ander melodietje leren :-)
Ook wat woordjes ken je elke keer tegen hem zeggen dan gat ie dat ook herhalen :-)
Het is zeer waarschijnlijk dat je dus een mannetje hebt want popjes doen dat maar heel weinig.
Succes met de fluit en spraaklessen.

Groetjes, Paul

Marije

Hihi...
Ik heb nu ook mijn vogeltje: Purrel.
Hij/zij is heeeeeel lief, maar af en toe als ie bang is pikt ie nog wel 's naar m'n hand. Doet Stompie dat ook wel 's?
Veel plezier nog met 'm!
Groetjes,

Tim

:D Ja dat doet Stompie ook wel is.
maar dat doet hij ook als hij niet van me schouder af wil en hem eraf haal.
groetjes Tim