7 mei 2025, 13:42:12

Speedy

Gestart door margo23, 5 mei 2004, 12:59:48

« vorige - volgende »

margo23

Hai,

Nu mijn 2 valkjes een nestje hebben wordt ik nieuwschierig naar de kleur van Speedy. Ze is een popje, ruim  1 jaar oud, wildkleur maar nog met parels op de staartveren/onderlijfje (geel). Ze is geboren uit een wildkleur man en geparelde pop (dacht ik).

Punkie, het mannetje waar ze nu een nest mee heeft is wildkleur. Ik snap de ballen van de vererving (HAVO biologie gehad, maar ja, lang geleden!). Volgens mij komen er dan gewoon wildkleur valkjes uit (is wildkleur dominant? of heb je dit niet bij valkjes?)

groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl

Tara

Hoi Margo,

wildkleur is gewoon de standaardversie zeg maar, de wildkleur zit in elk valkje, elk valkje kan dit zowat doorgeven.

Ik heb ook een koppel wildkleur man met geparelde pop. Mijn wildkleur man is wel split voor gepareld, daardoor kan ik ook geparelde mannen en geparelde poppen krijgen. Maar zonder splits worden hun jongen wildkleur split gepareld van de moeder geërfd.

Ik denk dat jij een gewone wildkleur pop hebt in ieder geval, ze zal wel voor niks split zijn, aangezien popjes nie split kunnen zijn voor gepareld.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Een popje heeft van zichzelf al lichte gele spikkels op de buik, onder de staart blijft een geel visgraatpatroon zichtbaar. Dit zijn geen parels. Verder kun je van dit koppel wildkleuren verwachten of ze moeten beide split zijn voor een bepaalde mutatie, maar in dit geval is dat niet zo waarschijnlijk.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

margo23

ohh dus een wildkleur popje heeft dat altijd! Ik dacht dat het kwam omdat de moeder gepareld was.

groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl

Inger m

Hoi,
Het verschilt wel een beetje per vogel, maar heeft er ws niet mee te maken dat de moeder gepareld was.
Parels zijn vooral te zien op het vleugeldek en de rug en niet zozeer aan de buik.

Ik heb hier een foto van een oudere wildkleur pop, ik denk dat jij dat bedoeld?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

margo23

ja dat bedoel ik!

Dank je, ik heb dus 2 wildkleurtjes, dus het zal een nestje wildkleurtjes worden, als het goed gaat.

groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl