13 augustus 2025, 20:36:19

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb het zusje van Nessa op mijn mailinglijst gezet en er was iemand met een volière die wel interesse in haar had. Ik heb de url van je website gegeven, dus ze zal binnenkort wel contact met je opnemen.  

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi Mandy
Is zondag alles naar wens verlopen bij Pieter, of heb je op de terugweg in net zo'n ellenlange file gestaan als wij: ik hoop het niet voor je.
Wij zijn om 19.15 uur vertrokken uit Bobejaanland en kwamen om 00.45 uur thuis!!

groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

7 september 2004, 03:37:08 #587 Last Edit: 7 september 2004, 04:51:49 by Mandy
Hoi Karin,

Die "kennis" van je vond het bontje te duur dus dat is niet doorgegaan, maar ze gaat nu naar Bianca (missmelig) en daar ben ik heel blij mee want ik denk dat ze toch gelukkiger zal zijn in een volière. ;)
Dat had die ander ook, maar ze was anders misschien naar mensen gegaan die ze misschien toch tam hadden willen maken, maar dit is beter. :)

Hoi Caroline,

Ja hoor, het is gisteren prima gegaan hoor, geen files.
Het was een uurtje rijden en ik ben 's ochtends gegaan ivm een BBQ 's middags :P , en voor de valken was dat ook beter ivm de warmte. 8)
Kuifje is nu dus echt weg hier helaas, maar ik heb er een mooie albino man voor terug (met DNA certificaat  ;) ) ;

Alleen is hij wel wat onrustig en door het wilde gefladder zijn er wat nieuwe pennen beschadigd die wat gingen bloeden, maar dat heb je toch snel bij een albino. Nu is hij wat rustiger en zit in een TT-kooi in de garage (rechts), de snotteraars zitten links;

Ik had 'm eerst naast die andere kooi staan, maar dacht dat dit toch beter was ivm meer afstand. ::)

Hij is van 20-2-2004 dus ik kan er volgend jaar al mee kweken. En zijn pop, een dochter van Kuifje, is van april, dus het zou gaan.
Alleen is hij ipv split voor fallow split voor cinnamon dus de bereking qua jongen wordt anders;

Man: Witmasker lutino (=albino), split cinnamon '04
Pop: Bonte cinnamon geparelde witmasker (jong K&B)'04  

Zonen:
50% Cinnamon witmasker,  split voor bont {X1: lutino} {X2: gepareld}
50% Witmasker,  split voor bont {X1: lutino} {X2: cinnamon gepareld}

Dochters:
50% Witmasker cinnamon lutino (=cinnamon albino), split voor bont (net zoals Mystic van Karin)
50% Witmasker lutino (=albino), split voor bont

Dus ik kan nog steeds de zonen van de dochters onderscheiden. :)

En er zou een zilveren man komen, maar daar wacht ik mee tot volgend jaar zodat ik er ook een split zilver pop bij kan kopen en die kan koppelen zodat ik er het jaar daarop zilveren jongen uit kan kweken.
Zo hoef ik nu ook alleen maar Theo&Thea weg te doen (wat ik al van plan was) en geen ander extra koppel, want anders zou het niet gegaan zijn.  :-/
Dan kan ik volgend jaar kijken welk koppel het het slechts doet en die vervang ik dan voor dit zilveren koppel.
Ik krijg binnenkort trouwens nog kijkers uit de buurt voor Theo&Thea en een geparelde pop van Fred&Wilma. :)
Theo&Thea zijn een prima koppel en doen het ook goed als pleegkoppel, maar ik heb er echt geen plek meer voor en hun wildkleur jongen telkens naar de winkel brengen is ook niet leuk, daar doe ik het niet voor. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

7 september 2004, 03:48:37 #588 Last Edit: 7 september 2004, 04:59:11 by Mandy
En ik heb vanavond Misty en Pearl naar binnen gehaald. :)

Iets later als gepland, maar ik wilde zeker weten dat ze buiten konden eten. Beter een dag later naar binnen dan ze een dagje terug zetten. ;)

Ze zijn nu natuurlijk wat van slag, maar ze hebben al lief bij me gezeten en ik heb ze al lekker kunnen kroelen. :P

Hier is Pearl;

En Misty;

met haar super kuif!;

Wat mij alleen verbaasde is dat Pearl echt zwaar woog, het blijkt dat zij al 94 gram weegt! :o  ;D
Waarschijnlijk heeft zij in het blok altijd als eerste het meeste gehad, zij doet het ook beter, is zelfstandiger en kan al vliegen, Misty nog niet. Pearl is het 5e (laatste) jong en 4 dagen jonger dan Misty (het 3e jong).
Ik schatte Misty zo'n 20 gram lichter, maar ze weegt 30 gram lichter, slechts 64 gram! :-/
Ze is nog maar 5 weken en zal best aan gaan komen tot een normaal gewicht, ze is ook kleiner en ziet er verder normaal/gezond uit. :)
De jongen van Jut&Jul waren in 1 week 4 gram aangekomen, dus het zal niet zo hard gaan, maar de krop van Pearl was ook veel voller dan die van Misty, dus ik zal ze van de week nog eens wegen.
Maar ik sta wel te kijken van het verschil hoor. ::)

Ik ben er nu trouwens ook achter dat Pico toch plukt. :(
Vreemd, hij is een jong van Jut&Jul en is zelf nooit geplukt en in zijn eerste nest zagen de eerste 4 van de 6 jongen er ook goed uit. Misschien dat hij jong 5 en 6 toch wel zelf heeft geplukt, dat zijn nu die 2 snotteraars in de garage.
Bello heb ik het nooit zien doen. Hopelijk doet hij het volgend jaar niet... ::)

Paul

Hoi Mandy,

Niet te veel dagboeken tegelijk openen hoor anders weet ik het niet meer  :D
Ik vind die albino er heel erg mooi bijzitten dat is wel een hele mooi aanwinst :-)
Ze staan best mooi zo in quarantaine in de garage daar kunnen ze lekker opknappen die snotteraars.
Ik ben benieuwd wat er volgend jaar allemaal voor jonkies uit zullen komen met je nieuwe koppels het klinkt in elk geval veelbelovend .

Groetjes, Paul

Anita1

wauww wat een pracht albino mandy.echt heel gaaf.en die jonkies zijn ook erg mooi zeg! ik heb hier zelf ook een geparelde.kan jij me helpen? ik zocht voor bondo bonte witkop man eigenlijk een bonte witkop pop.en nu had ik deze geparelde gekocht.omdat die als bonte witkop gepareld werd verkocht.maar later zeiden ze weer is een cinamon gepareld.nu zei tara dat het toch! een bonte cinamon geparelde was.wat zeg jij van deze mutatie?

want als ze nl wel een bonte is dan kan ze mooi bij mijn mooie bonte man witkop toch? gr anita ;)

Joyce28

7 september 2004, 11:50:20 #591 Last Edit: 7 september 2004, 12:09:27 by Joyce28
woww Mandy,Misty had beter Elvis kunnen heten met die enorme kuif :D :D
En ik vind het al knap dat ze al bij je op de vinger zitten,ze zijn net uit de voliere,goed hoor  :)
En Misty gaat lekker aankomen hoor,zelfs Lucky(die ook iets kleiner is dan de andere ) weegt 100 gr :P

Ik vind ze allebei super :-*

En de albino is ook echt een mooie aanwinst,ziet er goed uit

Ik hoop dat de  snotneusjes gauw weer over zijn :-/

boezempje

hai mandy

het zijn weer superfoto's hoor.
en een knappe albino heb je er bij zeg ben jaloers hihihih.
maat dat pearl 94 gram weegt zegt :odat is schrikke ja hahaha en misty wat minder naar dat komt ook wel goed met haar  ;)en ze zitten mooi op je vinger komt goed allemaal kan niet wachten tot zaterdag hahahah,

gr essie

Marije

Hoi Mandy,
Ik heb net even een stuk van je verhaal gelezen....
Wat een prachtige valkjes allemaal....
Cinnamon witmasker geparelden.........mmmmmmm....... :-*
Ben ik helemaal weg van... :)
Wat voor jongen heb je nu allemaal zitten?
Groetjes,
Marije en Purrel

carco

Hoi Mandy
Ja jammer dat Kuifje nu echt weg is, maar je weet in ieder geval waar hij is, en kan altijd informeren naar hem toch? En jou albino heeft die nu dezelfde ouders als mijn albino?
Het is ieder geval een mooie ( en ik had hem lekker al eerder gezien :D)
Enne ... een cinnamon albino is dat ook zo'n mutatie waarvan je nog niet weet wat het is?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

8 september 2004, 02:56:39 #595 Last Edit: 8 september 2004, 03:32:05 by Mandy
Hmmm het ging vandaag wel en niet goed. ::)
Misty en Pearl hadden overdag nog niets gegeten maar sinds vanavond heeft Pearl de bak zaad en water ontdekt en eet en drinkt naar hartelust  :P , maar Misty helaas niet, die zat in de voerbak te slapen... :-/
Ik heb geprobeerd ze wat pap te geven en wat suikerwater, maar ze moest het niet hebben. Ik heb ze nu dus terug in de volière gezet en Pico&Bello vingen ze gelukkig goed op en voerde ze vrij snel. :)
Hopelijk blijven Pico&Bello nu goed hun best doen en voeren Misty nu tevens voor Pearl zodat ze lekker aan kan komen. :P
Ik wil ze nu toch voorlopig in de volière houden tot ze genoeg aangesterkt is en echt goed zelf kan eten. Ze weegt natuurlijk al zo weinig en na zo'n dag als deze komen er natuurlijk niet veel grammen bij... :-/
Maar ik heb dus sterke twijfels of ze dit weekend wel weg kan. ::)
Pearl doet het goed dus die kan zaterdag vast weg. :)
Ondanks dat ik niets merk aan Misty hoop ik niet dat er iets mis is, want vandaag is ze al 6 weken en ze weegt zo weinig en haar jongere zus doet het zoveel beter, ik maak me zorgen...
O, laat nou alsjeblieft iets goeds gaan na al die ellende. Ik was al zo blij met deze 2 overlevenden van een nest van 5... :-/

Anita1

ooow pffff ik duim met je mee mandy.het mag niet fout gaan.ze is zooo mooi die misty.knuff ik bid voor je.anita

boezempje

hai mandy

we duimen gewoon dat het goed moet  gaan ,
het moet gewoon.

gr essie

Mandy

CitaatHoi Mandy,

Niet te veel dagboeken tegelijk openen hoor anders weet ik het niet meer  :D
Ik vind die albino er heel erg mooi bijzitten dat is wel een hele mooi aanwinst :-)
Ze staan best mooi zo in quarantaine in de garage daar kunnen ze lekker opknappen die snotteraars.
Ik ben benieuwd wat er volgend jaar allemaal voor jonkies uit zullen komen met je nieuwe koppels het klinkt in elk geval veelbelovend .

Groetjes, Paul

Hahha maar dit dagboek is er al een poosje hoor, die heeft nu al 40 blz! ;D
Ik ben ook blij met mijn albino man, maar hij eet maar weinig, hij is zo snel in de stress dat hij niet uit z'n bakje durft te eten lijkt wel, en het bakje hangt pal naast hem!
Pas als de deur van de garage dicht is slaat hij zijn slag want ik zie wel gepelde zaadjes. Ik zat er nog aan te denken zijn eventuele popje erbij te zetten, maar dat zou echt te krap zijn voor zoveel weken met z'n 2-en. Dus als hij zo slecht blijft eten gaat hij toch de volière in, want een verhongerde valk die dood neer valt is ook niet de bedoeling natuurlijk. En hij is al van zondag weg en sinds zaterdag had Pieter 'm apart zitten en ik weet niet of hij toen wat gegeten heeft... ::)

Mandy

CitaatHoi Mandy,
Ik heb net even een stuk van je verhaal gelezen....
Wat een prachtige valkjes allemaal....
Cinnamon witmasker geparelden.........mmmmmmm....... :-*
Ben ik helemaal weg van... :)
Wat voor jongen heb je nu allemaal zitten?
Groetjes,
Marije en Purrel

Hoi Marije,

Ik heb niet veel meer zitten hoor.
Ik heb 2 half kale lutino's die het redelijk doen, 2 jongen in het blok waarvan 1 het wel redt, maar de ander... ::)
En dan die 2 zielige snotteraars in de garage.
En ik heb nog oudere jongen, van een maand 2-3, en daar hoop ik nog baasjes voor te vinden. Maar dat zijn volierevalken hoor, niet om tam te maken. ;)