14 augustus 2025, 07:58:51

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Karin

Wat een lieve foto's weer Mandy  ;D En met bonte witmaskers bedoel je denk ik geparelde bonte witmaskers ?  Wat raar van dat bloedvat bij dat jonge valkje. Ik zal eens kijken of ik daar info over kan krijgen. Ik heb natuurlijk nog niet veel jongen gehad, dus daar niet zo veel ervaring mee, maar zover ik weet hadden die van mij dat niet.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Ik heb vanavond nog eens goed naar mijn jongen gekeken, en alle jongen van Billy, Ywlloe en Shafali hadden het.

Mandy

Jeetje, wat zou dat nou toch zijn dan? ::)

En inderdaad Karin, ik denk zomaar dat dit weer jongen gaan worden zoals in het eerste nest...
Ik zie bij die eerste in de witte kuif ook licht grijze veertjes zitten, dus die gaat ws net zo'n leuke grijze streep krijgen als Nemo van Greetje, dat is ook een bonte cinnamon geparelde witmasker.
Gek is dat toch hé, dat er dan ook niet van die andere jongen komen die de tabel aan geeft.

Zo vond ik het ook raar dat geen van de 6 van Theo&Thea cinnamon was. En Theo moet split voor cinnamon zijn, want vorig jaar zat er in elk nest cinnamons, maar de kans was toen ook groter met cinnamon pop Japie-jo. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Bianca

Hoi Mandy ik ben blij dat het weer allemaal de goede kant opgaat!
He we zijn al bezig met de voliere!
Ik hoop dat ie snel af is dan kunnen we  een afspraak maken wanneer ik de fladdertjes kan ophalen.
Er staat al een stukkie op staat in m'n dagboek.
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

En hier is de beloofde fotosessie van Binkie;

Helemaal in beeld;

Lekker kroelen;

En een close-upje;

Het is een lieverd die wel van kroelen houdt, maar hij/zij is wel snel afgeleid, voorals als tie pa en ma buiten hoort fluiten, zo zielig... :-/

Karin

Twee druppels water Dimple !!  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hihi inderdaad, en net Hansje en Pareltje! ;D
Ik ben benieuwd wat dit voor geslacht zal zijn. :P

Andrea

Hoi Mandy,

Lieve foto's zeg van mijn Binkie.
Heeft ie al gezelschap van Punkie? Misschien mist ie dan pa en ma niet zo :'(
Ach hij krijgt in iedergeval genoeg aandacht; nu van jou en straks als ie bij mij is.
Ik ben ook wel benieuwt wat Binkies geslacht zou zijn. Ik kom er snel achter als ie flink gaat fluiten en zich macho gaat gedragen is het een man. Net als met Grietje die dus een Hansje is ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Theo&Thea hebben inmiddels al 3 jonkies en 2 zijn er nog onderweg;

Op de foto is nog een 3e ei te zien, maar die is overgelegd van Pico&Bello. Hopelijk komt het qua tijd een beetje overeen met de rest... ::)

En hier zijn de 5 van kuifje&Bobbie  :) ;

Bianca

Ahhhhhh wat lief weer!
Ik ben blij te horen dat het zo goed gaat met alle valkjes.
Ik las in je andere dagboek "eerste ronde"dat het goed gaat met het bontje en hoe is het met de geparelde witmasker?
Ik kan bijna niet meer wachten tot de voliere klaar is en mooi ingericht dan kan ik ze een leuk plekkie geven hier.
Groetjes Bianca

Mandy

10 juni 2004, 17:28:24 #100 Last Edit: 10 juni 2004, 17:29:00 by Mandy
Hoi Bianca,

Ja, het gaat goed met ze hoor. ;)

Hier hebben we Babi;

En hier zit hij/zij vooraan de vleugels uit te strekken;

Ik heb deze maar Babi genoemd, want ze zijn allebei van 2 mei, maar deze heeft ring 31 en Pangang ring 32;

En hij/zij lijkt erg op vader Rembo, ik moet iedere keer goed kijken wie wie is! ::)
Pangang zit in het hoekje. :P

Ze zijn allebei 13 juni 6 weken dus vanaf dan mogen ze weg, maar kom inderdaad maar over een poosje als alles klaar is. ;)

Bianca

wat leuk!!!!!
Dennis is helemaal verliefd op Babi!
En inderdaad pangetje lijkt wel heeeel veel op papsie!
Hartstikke bedankt voor de leuke plaatjes dat verzacht het wachten weer een beetje.
Groetjes Bianca

Stijn dc

hoi

leuke foto's hoor. Dat bonte valkje lijkt inderdaad veel op zijn vader, je ziet het verschil alleen maar aan de staart.

SDc:D

Mandy

11 juni 2004, 17:54:52 #103 Last Edit: 11 juni 2004, 18:00:07 by Mandy
Het lijkt erop dat ik eindelijk wat lang wachtende mensen blij kan maken! ;D

Ik weet nu zeker dat het 1e jonkie van Kuifje&Bobbie een gewone bonte geparelde witmasker gaat worden. En dat betekent weer dat dit een mannetje zal zijn en ik Karin als eerste blij kan maken! :P
Er is alleen 1 klein minpuntje, althans voor Karin dan, want zij is er via Amerikaanse kwekers achter gekomen dat parels die bij een bonte man zitten NIET verdwijnen. En Karin, en meerdere, dachten die parels verdwijnen toch, maar dat is dus niet zo en dat verklaart ineens waarom vader Kuifje ze nog steeds heeft. ;)

Ondanks dat de 1e ronde niet helemaal klopte met wat de tabel aangeeft lijkt het tot nu toe wel te kloppen  ::) ;

Kuifje = Bont geparelde witmasker man, split voor {X1: cinnamon} '03
& Bobbie = Witmasker lutino (=albino) geparelde pop, split voor bont

Nest 1;

Zonen:
25% Bont geparelde witmasker, split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% Bont geparelde witmasker, split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}

Dochters:
25% Cinnamon geparelde witmasker, split voor bont
25% Geparelde witmasker, split voor bont

Nest 2;

Zonen:
25% Geparelde witmasker, split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% Geparelde witmasker, split voor bont {X1:  gepareld} {X2: lutino}

Dochters:
25% Bonte cinnamon geparelde witmasker
25% Bont geparelde witmasker

Dus we zouden nu met nest 1 te maken moeten hebben. :)
En dat lijkt er wel op, want jong 2 gaat een cinnamon geparelde witmasker pop worden en die zal dan naar Cora gaan. :)
Jong 3 wordt ook een bont geparelde witmasker man en de volgende wachtende na Karin is Ramona (Breezer). Maar misschien dat Karin dit jong liever wilt, want hier gaat meer wit in zitten en zij heeft de eerste keus. ;)
Jong 4 lijkt ook een witte kuif te krijgen dus misschien dat ik ook Daphne blij kan maken die daarna weer wacht.  :)
Alleen zou dat voor Cora betekenen dat ik haar valkje niet naar binnen kan halen en tam kan maken, want hun zijn haar voor en ik haal maar maximaal 3 valken naar binnen. :-/
En bij jong 5 kan ik nog niets zien, maar als die ook bont zou gaan worden dan wacht daar ook al iemand op en met die persoon ga ik dan ruilen voor een albino man! ;D

Hier zijn de foto´s van vandaag.
Je kan hier goed zien dat het grijs van jong 1 donkerder is dan van jong 2;

Jong 1, je kan al een stukje grijs door zien komen;

Jong 2;

Jong 3;

Van jong 4 en 5 maak ik wel een foto als ik kan zien wat voor mutaties het gaan worden.
En bij jong 4 is al bijna niets meer van dat bloedvat te zien gelukkig! :P

breezer

Hoi Mandy

Gaaf zeg een mannetje voor mij ben helemaal gelukkig Ga hem Benno noemen, lijkt me wel een leuke naam, en daaraan koppel ik straks dan een bont geparelde als ze geboren wordt bij je en die gaat dan Belle heten.

Leuke foto trouwens ze zien er echt super lief uit, en nu nog groeien natuurlijk enne ik hoor het wel van je als karin heeft gekozen welke er voor mij overblijft ;D.

Succes met deze prachtige valkjes dat ze maar snel groot mogen worden  ;) :D

Groetjes Ramona