16 augustus 2025, 04:12:36

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Karin

Wat een plaatjes Mandy  ;D Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien als ze helemaal in de veren zitten  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hihi ik ook! :P

Hier weer ff een foto van vandaag  :) ;

Het lijkt erop dat jong 4 een cinnamon geparelde gaat worden, dus dan zou Cora haar 2 meisjes krijgen! ;)
Bij jong 5 kan ik het nog niet zien.  ::)
Jong 4 en 5 groeien minder snel, want  jong 4 heb ik nu voor de 3e keer opnieuw moeten ringen, maar verder doen ze het prima. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

14 juni 2004, 03:27:14 #107 Last Edit: 14 juni 2004, 03:27:31 by kazoo
Wat een lieve foto weer  ;D wie is nou nummer 3, de middelste ? Want de 2 met de witte kuifjes zijn neem ik aan de bont geparelde witmaskers ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

CitaatWat een lieve foto weer  ;D wie is nou nummer 3, de middelste ? Want de 2 met de witte kuifjes zijn neem ik aan de bont geparelde witmaskers ?

Groetjes, Karin.

Inderdaad, goed gezien! :P
Zodra ze allemaal meer in de veren zitten zal ik ze apart op de foto zetten. ;)

Joyce28

jaja,volgens mij heb ik die frummeltjes in het echt gezien  ;)   :-*

Mandy

15 juni 2004, 02:24:21 #110 Last Edit: 15 juni 2004, 02:24:48 by Mandy
CitaatZodra ze allemaal meer in de veren zitten zal ik ze apart op de foto zetten. ;)

Alleen ben ik bang dat dat niet zo mooie foto's gaan worden... Ze worden geplukt! :(
In de 1e ronde heeft Kuifje alleen geplukt toen ze uitgevlogen waren, maar ik denk dat hij nu al is begonnen... :-/
Het 3e jonkie is het meest geplukt, die heeft veel bloedpuntjes op z'n kopje. :(
Ik heb ze nu overgelegd in een 6-hoekig blok, was toch al de bedoeling, maar misschien dat de extra ruimte en frisse lucht nu het wat doet minderen, tja, je moet wat hé... ::)
Maar ze worden goed gevoerd en dat is het belangrijkste, die veertjes groeien wel weer terug. ;)

Karin

Wat vervelend zeg. Heb je al eens geprobeerd de jongen in te smeren met vaseline ? Ik las laatst ( weet niet of het waar is ) dat sommige vogels gaan plukken omdat er teveel in het broedblok gekeken werd. Maar ja, wij willen natuurlijk altijd even kijken hoe het er mee gaat  ;D Ik hoop dat het plukken meevalt. En wat doe je als het te erg wordt ? Weer apart zetten zoals dazzle en kokkie ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

15 juni 2004, 07:03:23 #112 Last Edit: 15 juni 2004, 07:06:33 by Mandy
O ja hoor, ik heb al van alles geprobeerd van vaseline t/m bitterspray enz. enz., maar nu niet, kan het wel weer doen maar denk niet dat het veel zal helpen.  ::)
En ik kan ze niet naar binnen halen, daar heb ik geen tijd voor. Toen met Kokkie en Dazzle kon het toevallig omdat ik toen 2 weken vrij was. En toevallig heb ik net 2 weken vrij gehad. :)
Tja ik moet wel regelmatig kijken, ik moet zowieso de jongen om de dag ringen en daarnaast observeer je ook of alles goed gaat. Stel dat je een week niet kijkt en er ligt een jong dood, lekker! :-/
Maar dat zijn allemaal maar gissingen, tot nu toe heeft nog steeds niemand DE oorzaak aangewezen en blijven we dus maar gewoon van alles proberen... ::)

Paul

Hoi Mandy,

Wat rot weer dat je weer een paar plukkers erbij hebt.
Ik hoop dat we toch eens achter de oorzaak komen want het is niet leuk.
Gelukkig komen de veertjes wel wee terug dat is in elk geval een troost.
Op de bitterspray die ik heb staat dat je het niet bij jonge vogels mag gebruiken staat dat er bij jou niet op?
Dus die optie valt hier in elk geval af.

Groetjes, Paul

Mandy

Nou er staat op dat je het mag gebruiken als er nog geen wondjes zijn, preventief dus. :)
Maar ik heb dat alleen het 1e jaar gebruikt, nu niet meer. ;)

Nog ff een update;

Met de 5 van Kuifje&Bobbie gaat het verder goed, het plukken valt nog mee. ::)
En ik kan nog niet zien wat jonkie 5 gaat worden.

Inmiddels is het 1e jonkie bij Pino&Pipo geboren! ;D

Ot&Sien hebben 3 eieren 1 bevrucht. :)

Bij Theo&Thea zijn alle 5 de eitjes uit gekomen en de jongen worden goed gevoerd. :P
Alleen ziet het eitje van Pico&Bello wat er bij ligt niet goed uit, waterig, dus ik denk niet dat die nog uit gaat komen. :-/

En Rembo&Rembo zijn aan de 3e ronde begonnen.
Daar maak ik trouwens geen apart dagboek voor hoor. Dat gaat toch maar om een paar koppels.
Maar die hebben nu ook 3 eitjes 1 bevrucht. :)

Marianne

CitaatMaar dat zijn allemaal maar gissingen, tot nu toe heeft nog steeds niemand DE oorzaak aangewezen en blijven we dus maar gewoon van alles proberen...

Ik heb toevallig pas nog ergens geschreven dat diegene die hier de oorzaak of een middeltje voor heeft er een aardig centje aan kan verdienen.
Het is een vervelend gezicht als ze geplukt zijn.

Succes met de jonge valkjes en ik hoop dat het plukken niet erger wordt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Ik hoorde vandaag dat er toch een middel tegen is wat in veel gevallen helpt. Nu nog uitzoeken of het in nederland te krijgen is  ::) Als ik meer weet laat ik het weten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin en Mandy,

Is dat niet dat middel van brandnetelthee met knoflook erdoor?
Als je daar thee van trekt en ze dat geeft in plaats van het gewone drinkwater schijnt de knoflook in de veerschachten te trekken en dat smaakt smerig en ze zullen stoppen met plukken.
Misschien helpt het ik heb er een soort recept van hoe je dat kan maken.
Het is altijd te proberen natuurlijk.

Groetjes, Paul

Mandy

18 juni 2004, 04:43:27 #118 Last Edit: 18 juni 2004, 05:07:26 by Mandy
Bij Pino is inmiddels het 3e jonkie er  ;) ;

Er moeten nog 3 eieren uit komen en 1 van Suske&Wiske. :)

En dit zijn de 5 van Theo&Thea  :) ;

Daar ligt ook een ei van Pico&Bello bij, maar daar zie ik geen leven in en het ziet er erg vloeibaar uit dus ik denk niet dat dat iets wordt... ::)

Morgen ga ik helaas de 4 wildkleurtjes van Theo&Thea uit de 1e ronde naar de dierenwinkel brengen. Die zijn nu 8-9 weken en niemand die er om komt.  :(
Maar ondanks dat ze zelf eten bedelen ze nog steeds bij pa en ma en zo hebben die het dus extra zwaar met ook een nest van 5 jongen.
Daarom is het beter dat ze gaan.  :-/
Hun laatste 6e jonkie, het achterblijvertje, hou ik voorlopig. Zo te horen is dat een man en dan wil ik die aan de TT mee laten doen als die er verder goed uit komt te zien. ;)
Die zit trouwens in de grote volière omdat Jut&Jul die verder groot gebracht hebben. :P

En hier zijn de 5 van Kuifje&Bobbie  :P ;

Het plukken valt gelukkig mee... :-/

Het lijkt erop dat de jongste ook een bont geparelde witmasker gaat worden;

Het lijkt of er een wit kuifje door gaat komen en dan is die voor Daphne. :)
Maar zoals jullie wel zien loopt hij een beetje achter. Ik wilde 'm vandaag met 12 dagen ringen, maar het lukt nog niet... ::)

Dit zijn jong 2 en 4, dat worden cinnamon geparelde witmasker poppen, deze gaan naar Cora  ;) ;

Jong 4 loopt ook een beetje achter, die kon ik pas met 12 dagen ringen. ::)

Dit zijn de bont geparelde witmasker mannen voor Karin en Ramona;

Jong 1 is voorlopig voor Karin tenzij ze liever een ander wilt;

En dit is jong 3, ip voor Ramona  ;) ;

daan

Hey Mandy,

ohhoooh wat schattig joh en bonte witmaskertjes das helemaal mooi. Ja ze groeien niet zo snel maar ja dat kan soms zo verschillen hé.
Leuk hoor en hele mooie foto's weer.

Groetjes daan