10 mei 2024, 16:31:35

Kweekseizoen 2004

Gestart door Inger m, 3 mei 2004, 22:47:58

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi,
Weer even een update, maar weinig nieuws te melden eigenlijk. Het gaat prima met alle 7 de jonge valkparkieten. Ze groeien goed en inmiddels zijn er 3 geringd.
De kakariki heeft nog geen jongen, maar zal snel uikomen ws.

Ik zal deze week even wat foto's van de jongen maken, dan kunnen jullie ze ook even bekijken!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

19 mei 2004, 17:58:16 #91 Last Edit: 19 mei 2004, 18:02:08 by Cinnamon_valk
Hoi,
Ik heb wat foto's gemaakt van de jonge vogels, dan kunnen jullie ze ook bekijken: :)

Ik zet ze even per stuk neer, want we hebben een nieuwe internet aanbieder en raken de oude website kwijt, dus kan ik ze beter even niet online zetten. Ik zie dat er even op de paperclip gedrukt moet worden om de foto zichtbaar te maken.

Dit zijn twee jongen van koppel 1(bont x wildkleur), de 2e en het 4e jong, beide wildkleur, hoewel de 2e wat gele veren op zn kop krijgt (split).
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Dit is het jong van koppel 2 (witmasker x cinnamon). In dit nest zitten momenteel drie jongen, waarvan ik sterk vermoed dat het wildkleuren worden.
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Zijn ze op de eerste foto in polonaise door de tuin aan het wandelen  :D
Een leuke foto zo achter elkaar.
Voor je het weet zijn ze al volwassen en ze vliegen het broedhok uit.
Dus geniet nog maar even nu ze nog zo klein en onschuldig zijn :-)

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Ik had ze even op een boomstam in de zon gezet, zodat ik daar wat foto's kon maken. Zitten wel mooi achterelkaar zo, dan is het verschil goed te zien.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

21 mei 2004, 15:07:44 #95 Last Edit: 21 mei 2004, 15:07:56 by stijn_05
hoi

leuke foto's. Het gaat goedm et ze zo te zien.
fijn om te horen, hier zijn de foto's van je jongen :)




Inger m

Hoi Stijn,
Thx voor de foto's, nu zijn ze wel zichtbaar! Het gaat prima met ze, ze groeien allemaal goed en er zijn er nu 4 geringd.

Hoe was het in Amsterdam?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

amsterdam was SUUUUUUPER! Echt geweldig, ik heb me goed geamuseerd. Het is wel een fel contrast met ons dorp :)
ik wist niet dat er zoveel miserie was.  :-/

Ma goed, ik vond het fijn dus... :)

SDC:D

Inger m

Hoi Stijn,
Misere? Op welke plaatsen zijn jullie geweest dan?  :(
Nee, ik kan me voorstellen dat je in grote plaatsen juist ook veel ellende ziet. Wat vond je van Nederland(ers)? ;D

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

we hebben zo overal wel wat gezeten, op de walletjes ook denk ik. Toch veel miserie daar.  :-/

ik vondd e nederlanders best wel aangenaam, had ook niet veel anders verwahct. Natuurlijk zijn er ook onvriendelijke mesnen, maar die heb ik neit zo vee lgezien.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Naast valkparkietenjongen heb ik er nu ook nog wat kuikentjes bij. Een jonge grijze pauwfazant en een Chabo kuiken (krielkip), deze laatste fungeert eigenlijk als gezelschap voor de fazant. Ik heb het fazantje (net uit het ei) gekregen van een kennis, omdat ze daar steeds doodgingen, ze hadden er helaas onvoldoende tijd voor. En deze fazantjes hebben net wat extra verzorging nodig.

Inmiddels heeft het kuiken zn eerste dagen goed doorstaan en is gek op buffalowormpjes. Verder krijgen ze SIVO start, speciaal voor jonge siervogels.

Op de foto gaat het om het bruine kuikentje. De chabo betreft een blauwe mutatie.

Hoi Stijn,
Je hebt het iig wel naar je zin gehad zo te lezen en veel gezien!  ;)

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

leuke foto. Fijn dat het goed met hem gaat. Wat is er dan zo speciaal aan de opvoeding van dit dier?
hier is de foto:

SDc:D

Inger m

Hoi Stijn,
Thx voor de foto!

Ze zitten daar samen met allerlei kippenkuikens en dat geeft wat concurrentie. Bovendien gedragen deze soorten zich best verschillend, een tweede fazantje had ook beter geweest.

Maar een probleem is dat ze minder snel uitzichzelf gaan eten, in het begin heb ik hem goed in de gaten gehouden en met de pincet wat voer aangeboden, waar hij naar ging pikken. Maar ook door het kuiken wat erbij zit gaat hij het nadoen. degene waar hij vandaan komt raadde dat van die knikkers ook aan, wat jij zei (bij Tara's kwartel).

Ik heb ook een van de vorige fazantjes gezien tussen de kuikens (die overleden is) en die zag er slecht uit, hangvleugels en zware ademhaling. Ik heb het sterke vermoeden dat die gewoon verhongerd zijn daar. Dit kuiken had vgl mij ook niet veel/ niks gegeten voor het bij mij kwam, de gehele krop was leeg itt het kuiken.

Verder doen kippenkuikens het prima op kuikenmeel, maar hebben deze eigenlijk SIVO start nodig, dit is beter voor ze, echter SIVO start is veel duurder...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

leuk dat je er zoveel over weet en mee bezig bent. DAt van die knikkers is een goede truc om te leren eten, alleen nadoen van ouders of soortgenoten of andere vogels is natuurlijk beter.

SDC:D

Inger m

Hoi Stijn,
Ik heb voorheen veel Virginische boomkwartels (uit broedmachine) opgefokt, dat vond ik ook erg leuk. Ik geef zelf echter wel de voorkeur aan natuurbroed, maar dat neemt niet weg dat het erg leuk is om ze groot te brengen.

Deze fazant is ook uitgebroed in een broedmachine.
Ik heb hem net weer buffalowormpjes gegheven met een pincet, maar hij 'vliegt' dan zowat tegen het dak aan.

Maar ik leer hier ook weer veel van, want ik heb toen ik hem kreeg gelijk wat extra info erover opgezocht in de Aviornis (vereniging van Siervogels, waar ik lid van ben). Degene waar hij vandaan komt werkt al zn hele leven met vogels en daar kan ik ook veel aan vragen...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.