27 april 2024, 17:47:24

Kweekseizoen 2004

Gestart door Inger m, 3 mei 2004, 22:47:58

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

leuk hoor, dat zelf opfokken, alleen jammer dat het soms mislukt. Al is dat risico toch kleiner als bij nestblijvers.

word ie later zo? Of een andere soort?


Inger m

Hoi Stijn,
Dat dat is hem! Zo gaat hij ws ook worden (mocht het een haan zijn, athans).

Mooie foto iig!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

inderdaad een mooie foto. Het is wel een mooi dier, alleen jamer dat ie de typische lange staart neit heeft van een pauw. Maar het is dan ook een andere soort :)

SDC:D

Inger m

Hoi,
Ik geloof dat ze circa 70 cm lang worden, maar ik ga binnenkort wel een keer kijken bij een volwassen koppel. Ik mocht hem wel hebben, maar vond ik een beetje groot voor mijn voliere... ;)

Ik vind het wel een aparte vogel, zijn ook niet echt schuw ofzo, jammer dat ie zo groot wordt. Het kuikentje blijft uiteindelijk wel vrij klein, maar ik denk dat dat een haantje gaat worden...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ohja, je mocht de pauwfazant wle hebben, maar je ging hem gewoon grootbrengen en dan teruggeven dacht ik?.

jammer, maar las je geen plaats hebt is het wel niet zo verstandig natuurlijk.

sDC:D

Inger m

Hoi Stijn,
Eens ff kijken of ik een mooie deal kan sluiten  ;D want ik steek er tenslotte ook veel tijd in, nouja probeer dit wel te ruilen voor voer oid, maar ik vind het vooral erg leuk om te doen...

Ik heb eigenlijk geen idee wat deze waard zijn als ze volwassen zijn, ook eens uitzoeken  ;)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ja, mss koop je ooit wel een partner als je hem houd. Ik heb totaal geen idee wat zon dier waard is.

SDc:D

Inger m

Hoi,
Inmiddels zijn bij de kakariki's 3 eieren uitgekipt, ziet er goed uit. Met de jongen van koppel 1 gaat het prima en groeien goed. Het jongste jong van koppel 2 is overleden.

Met het fazantje en het kuikentje gaat het ook prima!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

isd at nog een jong, of is dat het jong dat niet gevoerd werd.
jammer in ieder geval. Fijn dat er drie jongen zijn bij de kakariki's. Hoeveel nog te gaan?

SDC:D

Inger m

Hoi Stijn,
De riki's hadden 5 bevruchte eieren en er liggen er nog twee, waarvan eentje een beetje donkere vlekkerige eischaal heeft, dus daar heb ik niet zoveel vertrouwen in, de andere kan nog uitkomen.

'Van het nest van koppel 2 zijn er van de 4 jongen nog twee over, dus de jongste en eerste zijn overleden, helaas. Volgende keer beter... ;)
Een jong van dit koppel heb ik vandaag geringd.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

jammer dat ze gestorven zijn. Enig idee hoe het komt?
succes met de kakariki's.

SDC:D

Paul

Hoi Inger,

Dat gaat ook weer lekker met de valkjes en kakarikis bij jou :-)
Alleen jammer dat 1 jong is overleden maar soms kan je daar gewoon niks aan doen dat is de natuur he.
Als het af en toe bij een blijft is het niet zo erg.
Succes met de nestjes.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Ik ben bang dat ik weet waar het aan gelegen heeft, want vanmorgen zat er weer zo'n uitgedroogde tussen. Ik heb deze warm water met glucose gegeven en dat wou ie maar al te graag...

Maar het was me al opgevallen dat de lutino man regelmatig in het blok erbij zat, dat ging opzich wel goed, alleen heeft ie het voor elkaar gekregen de pop te versieren en zaten ze vandaag zelfs te wipwappen... (tja wat moet ik daar nou van zeggen :o), maar goed hierdoor liet de lutino de echte vader er nauwelijks meer bij (eerst ging dat wel) en had het popje wel wat anders aan haar hoofd. De jongen kregen hierdoor onvoldoende voedsel.

Nadat ik de lutino eruit gevangen had, ging de witmasker er gelijk bij en ze zijn nu prima gevoerd, maar ik blijf het goed in de gaten houden. Vrijgezelle vogels in de voliere zijn niet handig!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marije

Wat vervelend zeg! Ja, vrijgezellen zijn niet echt handig, maar goed, ik kan me wel voorstellen dat je (als valk dan hè!!!) zo'n lekker kippie ziet en denkt: die ga ik 's ff versieren..... :D
Veel plezier ermee!
Groetjes,

Inger m

Hoi,
Haha, dat vind ik ook niet vreemd hoor! Niets menselijks is vogels vreemd, wat dat betreft ;). Het popje houdt er vast wilde ideeen op na, maar alleen in dit geval erg vervelend ivm de jongen...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.