10 augustus 2025, 15:51:05

Kweekseizoen 2004

Gestart door Inger m, 3 mei 2004, 22:47:58

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Stijn,
In Belgie dus een ander beoordelingssysteem? In Nederland gaat het tot 10, dus daar zat ik aardig in de buurt....
In Duitsland tellen ze geloof ik weer andersom..

cq betekent 'ofwel' , maar het is zo lekker kort...

gr Inger

nb. dat jong is vgl mij best sterk, want het leeft nog steeds...eigenlijk moet ik er maar wat aan gaan doen :-/

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

inderdaad, in belgie tellen ze tot 20. Op de universiteit toch (waarik overigens nog neit zit) :)

in Duitsland is volgens mij 1 heel goed, en gaat het zo weer naar minder. Een 5 is het minste dat je kan halen denk ik.

SDC:d

Wat kan je aan het jong doen? Ga je ingrijpen en zelf voeren, of ga je het jong euthanaseren?  :-/

SDC:D

moonwitch (diana)

10 mei 2004, 23:48:03 #77 Last Edit: 10 mei 2004, 23:49:07 by moonwitch
hoi inger

Eerstens gefeliciteerd met je 9, dat is een heel mooi cijfer.
Dan het jong, als het nu nog leeft en slecht gevoerd wordt, zou ik het zelf gaan bijvoeden, en proberen het onder de valkjes  te houden. miischien dat het van een paar bijvoedingen zoveel aan sterkt dat de ouder valken het overnemen.
Wat ook je beslist  in ieder geval succes ermee.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

luukluuk

Hoi
ik heb de albino gezien hoor ,ze is echt super mooi !
en ik heb meteen je hele verhaal gelezen
ga je wat aan dat valkje doen ? ik hoop het hij heeft nu zo lang moeten wachten ,en hij zal best sterk zijn als hij het zo lang heeft volgehouden
gr Margot

Paul

Hoi Inger,

Nog gefeliciteerd met je 9 dat is echt niet verkeerd :-)
Ik heb wel vaker hier dat je pas na 2 dagen een kropje ziet verschijnen terwijl ze toch meteen gevoerd worden.
Een jogn wat helemaal niet gevoerd word had volgens mij al dood moeten zijn dus misschien voeren ze wel.
Ik had in een vorig nest ook een heel groot leeftijdsverschil maar de vader voerde soms de kleine zelfs als eerste en zorgde ervoor dat alle jongen goed te eten kregen het was net of ie ze op volgorde deed :-)
Dus het kan nog altijd goed gaan met het jong als ie eenmaal sterker is  gaat het steeds beter.
Ik hoop in elk geval dat ie het red ik wil ook wel weten wat het gaat worden ik gok ook op lutino :-)

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi allemaal,
Bedankt voor het medeleven met het valkje, maar vanochtend was het dood  :-[

Het is 8 mei geboren en 10/ 11 mei overleden, dus zegmaar 2.5 dag geworden, maar is de hele periode niet gevoerd door de ouders, dat was heel duidelijk, want de andere jongen zijn gelijk van het begin levendig en hebben wel een krop. Dit jong was ook al duidelijk aan het vermageren en had uitdrogingsverschijnselen (rode, droge huid en holle ogen). Het is door mij drie keer bijgevoerd en heeft het daardoor zolang kunnen uithouden. Het had overigens ook reserve vanuit de dooier.

Ja, dit hoort er helaas ook bij als je vogels kweekt. Hoe ik verder over bijvoeren en handopfok denk kunnen jullie teruglezen. Maar geen van de koppels was bereid dit (te verzwakte) jong te voeren. Het mankeerde ws niet perse iets, want knapte wel op door warmte en voeding en heeft het lang volgehouden. De slechte start heeft hem genekt...

Het gaat nu verder goed met de jongen en twee jongen van koppel 1 zijn vanmorgen geringd. Dit zijn ws allemaal wildkleuren.

gr Inger
problem.

Tara

Hoi Inger,

jammer dat het is overleden ... Sterkte.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

jammer dat het gestorven is, maarhet hoort erbij, bij deze harde realiteit. Het was ook een beetje te verwachten he :(

moonwitch (diana)

hoi inger

Wel jammer dat het het toch niet heeft gehaald.
Nou in ieder geval succes met je andere valkjes.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Inger,

Je hebt in elk geval meer dan je best gedaan om het jong te helpen maar als de ouders niet willen houd het gewoon op.
Ik had wel gehoopt dat het jong het zou halen maar dus helaa toch niet :-(
Maar als de andere jongen goed gaan maakt dat gelukkig weer een hoop goed :-)

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Ik heb net weer even nestcontrole gedaan en het gaat prima met de jongen! De vier jongen van koppel 1 groeien prima!
Koppel 2 heeft nu drie jongen en zien er nu gelukkig prima uit. Het is jammer dat het ene jong het niet gehaald heeft, maar ik ben vooral blij dat het met de rest van het nest prima gaat!

Ook het mannetje springt nu niet meer gelijk van het nest af bij controle. Hij begint er vast wat aan te wennen (ik tik sowieso van te voren tegen het luikje) en blijft zitten. Het popje verdedigd het nest nog veel feller, zij komt zowat door het luikje naar buiten zetten. Jullioe begrijpen wel dat ik bij voorkeur nestcontrole doe als de man erop zit  ;)

Verder hoop ik dat binnenkort ook de eieren van de kakariki uitkomen, ze broedt goed en de vorige keer waren sowieso drie eieren bevrucht, maar de rest lag nog niet zolang.

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi

dat begrijp ik inderdaad dat je dan alleen wil kijken :)
Stel je voor: je trekt het luik open en het eerste wat je voelt is dat er een valkje in je neus bijt :)

Tara

Hoi Inger,

ik heb ook bij al mijn valkjes een voorkeur hoor :D.

Bij nestje een is dat Samoerai en/of Elmo, maar Tysia, die 's veel te wild

Bij nestje 2 is dat Moko, die 's tam, maar Laiko ook, maar Laiko is mijn serpentje hahah! Die verdedigt als een van de beste zeg maar!

Bij nestje 3 is mijn voorkeur Piko, want al heb ik Tako langer, zij is tamst en een goed moedertje :-).

En bij het 4de nestje is mijn voorkeur Malaia hahah, die valt me niet aan zoals Tequila dat doet!

Maar ik begrijp dus heel goed wat je bedoelt! Het gaat superlekker bij jou! Echt supergaaf!!!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Inger,

Gelukkig is het dus maar bij 1 jong gebleven wat niet goed ging.
Wat fijn dat de rest zo goed gaat nu :-)
Bijna al mijn koppels zijn tam op 1 koppel na die zijn best wild maar die zijn eigenlijk nog banger als ik voor hun als ik met hand in het broedhok steek is het wel blazen maar ze nemen snel het hazenpad.
Beter moet ik oppassen met de tamme juist  :D
Binkie sprong een keer bijna uit het broedhok op me af toen ik mijn hoofd erboven hield om te kijken  :D
En het is echt een schatje hoor ze heeft nog nooit hard gebeten nu ook niet maar je schrikt toch.
In elk geval heb je al 7 mooie jongen dat is toch al niet gek voor de eerste ronde.

Groetjes, Paul

Mandy

Gefeliciteerd me je 7 jonkies! ;D
Jammer dat die ene het niet gehaald heeft, maar helaas, zo is de natuur... ::)
Met deze zal het vast goed blijven gaan en het zullen vast mooie valkjes worden, wel foto's laten zien hé. ;)

En gefeliciteerd ook met je 9, mag je zeker trots op zijn! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl