28 april 2024, 23:07:31

evenwicht en gele poep

Gestart door ania & francis, 3 mei 2004, 14:28:50

« vorige - volgende »

ania & francis

Dag allen,

Soesje ligt op sterven. Is ongeveer 12 jaar oud en een pop. Ze bleef gisterenavond beneden in de kooi zitten en had evenwichtsstoornissen. Ze ging nog even een uurtje of twee naar boven op de stok. Maar om zo'n twaalf uur duikdelde ze vanb haar stokje. We hebben haar toen apart gehouden en gewaakt. Behalve de evenwichtsstoornissen bleek ze vanochtend (nooit eerder) gele en zelfs bijna oranje, natte ontlasting te hebben.
Ik denk niet dat ze het haalt (kan niet meer staan).
Wat kan dit eventueel zijn en kan het gevaarlijk zijn voor de andere (5) pietjes?

Dank voor alle raad,

Ania en Francis

Marianne

Hoi Ania en Francis,

Ik heb nog nooit gele tot oranje ontlasting gezien dus ik kan je daar de oorzaak helaas niet van geven.
Wat zegt de dierenarts hiervan?

Ik wil jullie in iedergeval heel veel sterkte wensen met het valkje en hopelijk heeft het niet veel pijn.


Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

VaLKPaRKieTJe

Ohw wat is dit nu weer?? :'(

Arm diertje, hopelijk komt het goed en hoeft ze niet veel te lijden. :(
Zijn jullie al naar een dierenarts geweest?
Jullie kunnen ook Dr. Feld bellen, hij is een goeie vogelarts en ik denk dat hij wel een indicatie kan geven van wat het zou kunnen zijn. :-/

Arm vogeltje, ik vind het zo zielig als een vogeltje ziek is :'(

Veel sterkte met Soesje en hopelijk gaat het goed en is ze nog te redden,

Groetjes, Mariette

Jacqie

Hoi Ania en Francis

Onze valk heeft ook last van evenwichtstoornis gehad. Hij viel dan vanaf zijn bovenste stok naar beneden en gooide zijn hoofdje achterover en met zijn vleugels wijd gespreid begon hij dan te krijsen. Als je hem dan uit zijn kooi haalde was hij weer snel rustig. Dit heeft een tijdje geduurd en op een gegeven moment ging het wel weer.
Vorige week zijn we met hem naar de dierenarts geweest (voor iets anders) maar toen we vertelde wat hij allemaal deed schrok de dierenarts wel. Waarschijnlijk heeft het aan zijn hartje gelegen en zijn bloedsomloop (te weinig zuurstof in zijn hersentjes).
Het wil niet zeggen dat jullie vogels daar ook last van heeft, maar ik zou zeker even de dierenarts bellen of dr. Feld.

Heel veel sterkte ermee

gr
Jacqie

suus

hallo Anla en Francis,
Om duidelijkheid te krijgen voor de andere vogels, zou ik in iedergeval toch even met dr Feld bellen. (033 286772) Hij kan je wellicht meer vertellen. Heeft ze iets gegeten waar de ontlasting van kan kleuren?
Verder zou je haar apart kunnen zetten, eventueel met een warmtelamp erbij. Eet en drinkt ze nogwel als je het bij haar neerzet? Je kunt rosvicee door het drinken doen, dat vindt ze vast lekker en dat is erg goed voor haar.
Heel veel sterkte, laat je even weten hoe het gaat met haar?
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Lique

Hoi,

Het ziet er niet goed voor je soesje uit.
De oranjegele ontlasting kan duiden op de organen, die niet goed zijn. Oranje zal een beetje bloed zijn.
Als je een warmtelamp hebt, kan je die gericht op haar houden.
Ook kan je haar wat dextrosepoeder (in water oplossen) geven, en in haar bekkie druppelen.
Je moet alleen wel even naar Feld bellen, want misschien kán ze nog geholpen worden.

Zelf lijkt het mij aflopend, ook omdat ze 12 jaar is, wat overigens al een mooie leeftijd is.

Heel veel sterkte en succes.
Ik hoop echt dat je feld belt, en dat hij je goed kan helpen.

groetjes Lique

Ania & Francis

Ik probeer Dr.Feld al een hele tijd te bellen, maar is in gesprek. Is 033-2864772 het juiste nummer?

suus

hoi hoi
Ja dat is het juiste nummer, Het kan zijn dat het druk is, zo na een lang weekend...... blijven proberen zou ik zeggen
doeii
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Lique

3 mei 2004, 16:06:48 #8 Last Edit: 3 mei 2004, 16:07:43 by Angelique
Dr. Feld
van Bemmelstraat 1 - hoek Kapelweg
Amersfoort-Zuid
Tel 033-2864772

Ja, het nummer doet het wel :-/ als je kpn hebt, kan je de 5 intoetsen, voor je ophangt, en als de tegenpartij klaar is met bellen, wordt jij gebeld, en tegelijk feld.

Ania & Francis

We hebben gebeld. Het is misschien een hersenbloeding?

We hebben wat uitwerpselen bewaard voor het lab.

Tís wel erg triest.

Hopelijk is ze snel uit haar lijden verlost.....


Lique

CitaatWe hebben gebeld. Het is misschien een hersenbloeding?

We hebben wat uitwerpselen bewaard voor het lab.

Tís wel erg triest.

Hopelijk is ze snel uit haar lijden verlost.....
Jeetje mina zeg, een hersenbloeding :o
Maar volgens mij heeft dat niets met de geel/oranje ontlasting te maken.

Ik hoop ook voor je, dat hij geen pijn lijdt.

Soesje  :-* dikke kus voor jou

suus

Hallo,
Jemigde pemig zeg, dat is schrikken.
ook een geluk bij een ongeluk want het is een beetje cru om te zeggen misschien, maar gelukkig is het waarschijnlijk niets besmettelijks voor je andere valkjes.
Sterkte!
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Stijn dc

hoi

hoe is het ondertussen met je valkje? nog nieuws?

SDC:D

ania & francis

Vanmiddag om 17:48 uur is ze overleden. Zo lang heeft ze nog gevochten. D'r vrindje (Tijgertje) begrijpt het nog niet helemaal en de rest is wat stilletjes.
We hebben haar bij de kooi verpleegd en Tijgertje kwam dan ook naar beneden op hoogte van de tafel om uit volle borst te zingen en fluiten om haar wat op te wekken....
Erg droevig allemaal. Gelukkig is ze niet in eenzaamheid doodgegaan (Soesje is al de derde sinds 15 jaar die in mijn handen doodgaat).

We gaan waarschijnlijk morgen toch sectie laten doen in Utrecht, hoewel het ons erg tegen de borst stuit, dat ze haar dan open maken. Maar het is waarschijnlijk het beste (veiligste) voor de Tijgertje, Klitje, Toefje, Rateltje en Buffy.

Jullie allemaal veel geluk met jullie valken en tot hoors,

Ania & Francis

Tara

4 mei 2004, 00:58:26 #14 Last Edit: 4 mei 2004, 01:13:07 by tara_dewulf
Hoi,

wat erg zeg, heel veel sterkte met het verlies ... Ben benieuwd wat de dierenarts er van zal zeggen ...

Nogmaals heel veel sterkte, het is niet fijn een valkje te verliezen :-(.

Groetjes, Tara