parkiet met genetische afwijkingen

Gestart door giovanni, 2 mei 2004, 21:35:32

« vorige - volgende »

giovanni

yo

Toen ik vrijdag in de krant kee, zag ik dit artikel staan.
Eerst moest ik wel best eens lachen, maar op het 2de zicht is het voor deze vogel wrs best wel niet zo tof:D En eigenlijk twijfel ik wel aan de echtheid van deze vogel, maar kom, hier volgt dan het artikel:




best wel raar hè:P
grtjs

Tara

Het is net een kuifgrasparkiet waar de kuif volledig door is gegroeid :D

Inger m

2 mei 2004, 21:42:55 #2 Last Edit: 2 mei 2004, 21:43:31 by Cinnamon_valk
Hoi,
Dat is een feather duster, dit is idd een bestaande genetische afwijking bij een grasparkiet. Deze vogels sterven ook vaak jong, want ws zijn er behalve de doorgroeiende veren ook andere dingen mis. De foto die je laat zien is idd erg extreem, maar zo zien ze er wel uit...

gr Inger

nb. kun je de tekst wat groter krijgen, ik ben wel benieuwd wat erbij staat
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

die parkietjes zijn inderdaad geen lang leven beschoren. Dan vraag ik me af wat het nut is van zulke mutatie te kweken. Maar goed. De tekst kan volgens mij niet groter. Ik heb hem wat proberen in te zoomen, maar dit gaf enkel kwaliteitsverlies.

SDC:D

Tara

Hoi Inger,

de tekst die erop staat is:

WINTON - Deze nogal ruig ogende pluimenverzameling is geen zeldzame, exotische vogel, maar een simpele parkiet met een genetische afwijking. "Whipper werd dan ook verstoten door zijn parkietenouders Charles en Camilla", zegt baasje Julie Hayward uit het Nieuw-Zeelandse stadje Winton. "Ik moest hem zelf opkweken. Nog nooit zag iemand zo'n fenomeen als Whipper. Onze parkiet ziet er overigens niet alleen bijzonder vreemd uit, hij maakt ook een geluid dat niet op dat van een parkiet lijkt. Eigenlijk is het een lawaai dat geheel uniek is".

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

hoe kom je aan die tekst? Vreemd dat ze hem hebben verstoten, volgens mij omdat ie zon vreemd geluid maakt.

SDC:D

Inger m

2 mei 2004, 21:50:49 #6 Last Edit: 2 mei 2004, 21:52:49 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Bedankt! Het is idd een apart geval, ook als de vogel al andere geluiden maakt dan een normale parkiet.

Stijn, ik denk dat dit niet bewust is gekweekt, maar gewoon een foutje. Deze vogels leven iha niet lang.
Van dat geluid zal best kunnen, dat ze dat geluid niet als normaal bedelen herkennen

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Stijn,

ik kreeg van Gio dat grote bestandje en dat was meer dan 2000 Kb en ik moest die dus verkleinen. Gio was vast te lui alles over te typen dus deed ik het maar :D

Groetjes, Tara

Tara

CitaatHoi Tara,
Bedankt! Het is idd een apart geval, ook als de vogel al andere geluiden maakt dan een normale parkiet.

gr Inger


Hoi Inger,

graag gedaan :-).

Groetjes, tara

Paul

Hoi,

Eigenlijk is dat gewoon zielig zeg dat arme beestje kan zo toch amper zien :-(
Geen wonder dat ze zo snel doodgaan ze kunnen amper hun voer vinden zo :-(

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

volgens mij kan ie zen voer wel makkelijk vinden, ze gaan zo snel dood omdat het volgens mij een zwake mutatie is. Of omdat ie net genetisch afwijkingen heef;T

SDc:D

Inger m

Hoi,
Ik heb het even opgezocht, maar feather dusters worden het 'Down syndroom' in de parkietenwereld genoemd. Door de veren besteden ze een groot deel van de tijd aan voedsel zoeken, maar ze gedragen zich daarbij heel onzeker en verward. (ze komen dus vreemd over). Ze worden zelden volwassen.

De veren kun je bijknippen zou ik zeggen, maar ik denk idd dat vnl de afwijking zelf de dood veroorzaakt en niet de veren.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

nee, dat dahct ik ook al. Die veren doen normaal niets. Het is binnenin de vogel dat het izt.

SDc:D

Tara

Hoi,

ik denk wel dat Paul het ook niet zo heeft bedoeld hoor :-).

Verder wist ik echt niet dat die echt bestonden, jee echt zielig ...

Groetjes, Tara

Inger m

De veren groeien zover door, omdat de veerfollikel is vergroot, daardoor kunnen ze ook gaan omkrullen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.