28 april 2024, 05:19:39

DE VOLIERE IS KLAAR!

Gestart door adnaloj, 2 mei 2004, 02:29:56

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Jolanda,

Ik heb jouw foto's verkleind met irfanvieuw dat kan je gratis downloaden en werkt beter dan paint omdat je precies de goeie maten op kan geven.
Kijk maar eens hier daar heb ik beschreven hoe dat werkt.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1088072035;start=0

Groetjes, Paul

adnaloj

hallo allemaal.

de binnenvoliere (nachthok) is bijna klaar!! geweldig hij is ook best groot zeg! had ik niet verwacht maar wel gelukt.... eindelijk zijn we weer een klein stapje verder.... t gaat zoals jullie weten erguh langzaam.... bleh
maar alle goede dingen komen langzaam he??
( stiekem hoop ik dat ik aan het einde van deze mnd kan zeggen KLAAR!!)

groetjes jolanda

oja zodra ik foto's heb zal ik ze laten zien

adnaloj

hallo allemaal.,

het frame is klaar van het binnenhok.. maar er moeten dus nog een aantal dingen gebeuren....
euh ten eerste willen we graag wilgentak matten maken aan de muur... maar waar kunnen we die halen?? ik heb me rot gezocht. weten jullie een plekje?
en nu zit ik met het volgende.
ons hout voor buiten is onbehandeld en dat kunnen we niet zo laten natuurlijk,nu is mijn vraag... wat kan ik gebruiken om het hout zo goed mogelijk te beschermen maar wat niet giftig is voor de valkjes..

weet iemand hier antw. op? vast wel  8) ;) ;D

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Je hebt bijts en verf die speciaal voor in een kinderkamer gebruikt word dat is gifvrij en meestal op waterbasis.
Als takken kan je ook berkentakken gebruiken die hebben Peter en Lique ook gebruikt in de volliere en dat gaat prima.
Meestal zie je wilgenbomen staan langs weilanden en langs kleine slootjes dus je kan er even voor een polder in rijden met een flinke zaag aan boord   :D
Zaag ze niet langs een weg waar de hele dag auto's rijden maar neem een rustig binnenweggetje dan zit er veel minder troep op de takken want die uitlaatgassen zijn nooit goed.

Groetjes, Paul

adnaloj

heeeeeeeeeeey bedankt voor de tips...

we hebben sammie nu in het binnenhok. we hebben provosorice bezemstelen neer gehangen...

groetjes jolanda

Ps sammie zat in een te klein hokje

adnaloj

hallo allemaal

ik heb zo lang geen update gedaan dat het nu wel een s even weer tijd wordt he?!

t gaat tergent langzaam hiero......
mijn vriend heeft net vankantie gehad en heeft de buitenvoliere geplaatst.. het enige wat we nog moeten maken is een tunnel van de uitgang binnenhok naar het buitenhok... ( de deur zit ons in de weg.... hahaha zie de begin tekening..
en er moet nog een deur geplaatst worden.
dit is eigenlijk nog het einige wat gebeuren moet.,
( hellaas zijn de centjes op om nog een stukkie hout te kopen )
zodra we verder kunnen gaan we verder.

oja in de buitenvoliere gaan we in plaats van stokken touw hangen.... de touwen die ze normaal gebruiken voor trapleuningen?!... vondt het een grappig idee. ze zijn gewoon van henneptouw gemaakt en niet van plastic. ivm de eventuele giftigheid. ze gaan er toch aan knagen.

en en en
ik heb er weer 2 vogels bij gekocht ( binnenvoliere in de schuur ) euh een bonte en een pastel!
leuk hoor en ze kunnen zingen! wauw. ze heten l.u.lu en pastell mijn buurmeisje vondt dat leuke namen ach ja. waarom ook niet

ik zal jullie vaker op de hoogte houden
 ( ik heb net een beetje zware periode achter de rug......waardoor ik hier zo weinig was  )

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Ook al gaat het langzaam het belangrijkste is dan de volliere er komt.
Alleen kan je e nu niet meer naar buiten zetten daar kan je beter mee wachten tot de zomer omdat het anderes een te snelle verandering in temperatuur is vooor ze.
Dus je hebt nog even om de volliere af te maken voor er wat in kan :-)

Groetjes, Paul

adnaloj

hai paul,

ja ik het gelukkig alle tijd nu gheghe
ik heb een kamervoliere geleent van iemand zodat ik al de valkje kwijt kan ( die al binnen stonden )
we hebben er nu ook 4 jongen bij. dus die kamervoliere komt als geroepen anders had ik ze echt wel naar buiten moeten doen... maar jah ts niet zo gelukkig... we kunnen nog even genieten van de gekke kapriolen die de wereldontdekers maken hahaha echt heel leuk om te zien hoor. ach dat ken jij ook wel

groetjes jolanda

suus

Hallo Jolanda!
Waar blijven de foto's :D :D :D (maar wel van voliere en valkjes!)

Verder denk ik dat als je alleen maar touw neemt, de nageltjes niet geschuurd worden door het hout. Deze kunnen dan te lang worden, en blijven ze haken in het touw. Misschien half half?

Succes!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

adnaloj

hallo allemaal,

het is nu 01-02-05 en de voliere en de tuin is nog niet klaar,  ::)  :'(    :-/

wij wouden van die speciale schuurstokjes halen die zijn er in het rose en blauw. ik heb het hier een gelezen, maar waar je die kan kopen is mij ook nog even een raadsel,... moet die topic maar even zoeken

maar goed hier is de weg naar een tuin ook verschrikkelijke zoek

groetjes jolanda

margreet

hallo jolanda,

Je kunt die zitstokken ook bij het tuincentrum "Ranzijn" kopen.
Ik weet niet of die bij jouw in de buurt zit. Ze zijn er in 4 maten ook in de kleuren wit en groen.

groetjes Margreet

adnaloj

hai magreet,

oei ik ken geen enkele zaak in de buurt die zo heet  ::)
hoe heten die stokken weet je dat ook? dan kan ik ze misschien bestellen.

groetjes jolanda

Ria

Hoi Jolanda,

Probeer het eens bij Tilman. Die heb ik er over gehoord dat hij die binnenkort zou krijgen. Ik zit er namelijk ook op te wachten.

Groetjes,
Ria

margreet

hallo jolanda,

Kijk maar even op www.ranzijn.nl, ze zitten voornamelijk in Nrd en Zuidholland en 1 richting zeeland. Als je in het Zuiden woont is dat natuurlijk te ver. De verpakking heb ik jammer genoeg wegegooid. Als je ranzijn belt kom je daar waarschijnlijk wel achter. Succes met je zoektocht.

groejes Margreet

adnaloj





hallo allemaal even een aantal foto's.
 :)