14 mei 2025, 21:29:59

nieuw

Gestart door caroline, 1 mei 2004, 02:44:54

« vorige - volgende »

caroline

:(Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw, vandaag is onze valkparkiet Kuifje dood gegaan.
Helaas kon Dr Feld niets meer voor hem doen. Het was onze eerste valkparkiet. Hij of zij is vorig jaar komen aanvliegen en niemand wist van waar.
We hebben het ontzettend leuk gehad met ons vriendje. Een paar dagen geleden was hij wat hijgerig na het vliegen, verder niet echt ziek. Gisteren bij Dr Feld geweest op aan raden van jullie forum, prima geholpen. Voor Kuifje was er helaas weinig aan te doen.
Nu willen we waarschijnlijk toch wel weer een nieuwe valkparkiet maar we zijn niet bekend met de beste plek om hieraan te komen. Wie kan wat tips geven?
Alvast bedankt groetjes Caroline

Inger m

Hoi Caroline,
Welkom op het forum en sterkte met het verlies van Kuifje!

Je hebt de goede plek al gevonden om aan een nieuw valkje te komen, nl hier op het forum...
Onder verhalen en dagboeken staan veel verhalen van forumleden over nestjes, zij verkopen ook jongen. Bij te koop/ gevraagd staan ook diverse jongen aangeboden.

Neem een valkje dat zelf is uitgevlogen en zelfstandig eet. Er worden vaak ook handopfok vogels aangeboden die je zelf nog moet voeden, helaas lees ik regelmatig op dit forum hier trieste verhalen over...

Veel forumleden maken de jonge valkjes ook vast voor je tam, door ze regelmatig uit het nest te halen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Speedy

Hoi Caroline,

Welkom hier op het leuke, maar vooral verslaafde forum. ;D
Je zou zeker hier een oproepje kunnen plaatsen voor een valkje, er zijn er momenteel heel veel geboren en er zijn er zelfs die al weg mogen.
Ikzelf heb ook jonkies, maar mogen nog niet weg.
Het is maar net wat je graag zoekt en waar je heen wilt om te reizen.
Er is er vast wel 1 die een beetje in jouw buurt komt.
In ieder geval, koop hem liever via hier iemand die vaak wat laat horen over het wel en wee, dan zomaar een onbekende die je een veel te jong valkje verkoopt, dat het mis gaat.

Veel succes,
   Groetjes,
       Trudie

Stijn dc

hoi

eerst en vooral welkom op het forum. Het werkt inderdaad zeer verslaven :).

ten tweede, veel sterkte met het verlies van kuifje.

Ik heb nog geen jongen, maar als ze uitkomen woon ik wss te ver van jouw. Ik woon namelijk in blegie. Maar ik ben er zeker van dat je hier en valkje naar je hartje gaart vinden.

SDC:D

caroline

::)Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. het forum is inderdaad om lang naar te kijken. Graag willen we een nieuw valkje die handtam is. Het liefst op niet al te lange termijn in verband met wennen en de zomervakantie. Voor mij is het nog zoeken naar wie wat waar. Mocht iemand een tip hebben dan graag.
De kinderen missen Kuifje maar hopen wel op een nieuw vriendje of vriendinnetje.
groetjes Caroline

Speedy

Hoi Caroline,

In welke omgeving woon je? dan is de keus misschien makkelijker om te zoeken hier, ik woon in Almere.

Groetjes,
   Trudie

caroline

:)Hoi Trudie,

Ik woon in Almere-buiten.
Grappig dat jij daar ook vandaan komt. Ik hoor wel van je.
groetjes Caroline

Paul

Hoi Caroline,

Welkom op het forum en echt heel erg dat Kuifje het niet gehaald heeft.
Maar als dr Feld hem niet heeft kunnen helpen had je echt weinig beters kunnen doen je hebt dus zeker het beste gedaan voor Kuifje.
Als je een valkje neemt is echt het beste een hobbykweker dan krijg je meteen een tam valkje en kan je er meteen al alles mee want die zijn vaak binnen een dag gewend.
Een valkje van Trudie zou een goeie keus zijn die worden al heel tam gemaakt door Trudie en ze zijn zeker gezond.
En beter een weekje langer wachten dan een valkje wat veel minder tam is halen.
Bij Trudie zitten alle valkjes binnen dan zijn de jongen vaak nog veel tammer omdat ze nog meer aan mensen gewend zijn :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Caroline,

Jeetje de wereld is echt klein, ik ook dus.. Almere buiten in de regenboogbuurt.
Wie weet, als jij weet wat je zoekt, en hier de kleintjes weg mogen, ben je bij mij misschien al geslaagd voor een valkje.

Groetjes,
   Trudie

caroline

:) Bedankt voor de reacties.
Trudie wat een fijn idee dat we zo dicht bij jou wonen en misschien bij jou een valkje kunnen vinden. Paul is positief over je, het lijkt allemaal mooi te passen.
Hier een foto van Kuifje een dag voordat hij naar Dr Feld ging.
groetjes Caroline, hoe gaan we nu verder?

Speedy

Hoi Caroline,

Je zou nu al kunnen nadenken waar je keuze op zou vallen, weer een wildkleurtje als Kuifje? dan zal je misschien gaan vergelijken, hoeft niet altijd, maar kan...dat is waar je zelf voor kiest.
Ik heb op dit moment een wildkleur zitten, van bijna 5 weken, het zou dus ook goed kunnen zijn dat het een pop is, want ik weet er nu geen geslacht van.
Deze wildkleur heeft 1 korter teentje, die heeft waarschijnlijk 1 van de ouders afgebeten bij de geboorte.
Hier heeft ie geen last van, het ziet er verder normaal uit.
Klimmen doet ie er in ieder geval mee.
En dan heb ik nog een witkop die is iets jonger, deze is wat kaal in de nek, omdat moeder ze plukt.
De verhalen en foto's over ze kun je lezen bij mijn verhalen onder "Villa Fladderhof" .
Dan weet je tenminste over welke ik het heb.
Denk er maar over na.

Lieve foto van Kuifje hoor,jammer dat je niet weet wat hij mankeerde misschien was ie al oud.
Toch wel fijn dat ie het bij jullie nog goed heeft gehad.

Groetjes,
   Trudie

caroline

:) Hoi Trudie,
wil je misschien een foto van allebei de valkjes sturen?
zou ik heel leuk vinden.

Tim 11 jaar zoon van caroline

Speedy

Hier zie je Pearl en Stompie zitten.

De witte is Pearl, die gaat niet weg.
Het gaat dan om Stompie die erachter zit, de wildkleur.

of om Mazzel, een witkop.

Zoals je op de foto misschien wel kunt zien, is Mazzel de jongste deze is ook geplukt, dit komt goed hoor, zo blijft ie er echt niet uitzien.

caroline

2 mei 2004, 11:34:26 #13 Last Edit: 2 mei 2004, 13:34:55 by caroline
 :)Hoi Trudie,
Wil je misschien de verschillen van stompie en mazzel vertellen? Mijn broertje vind stompie het leukst. Is er een tammer dan de ander of niet?

Groetjes Tim

Stijn dc

hoi

volgens mij is het enigste verschil de mutatie :)

en ik denk dat ze allebei even tam zijn, als je ziet met hoeveel liefde trudie ze behandeld. alledrie.

SDC:D