26 april 2024, 12:11:19

Vader valk gooit jongen opzij

Gestart door Suzanne, 30 april 2004, 13:56:35

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Suzannne,

Ik heb ook een tijd verschillende soorten eivoer geprobeerd en cede beviel me als een van de beste toen.
Ik heb nu dan een ander merk maar ik zou zo terug gaan naar Cede als ik dit niet kon krijgen hoor.
Er zijn verschillende jongen met Cede groot geworden hier :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Het klinkt misschien gek, maar ik vind het zelf heel smakelijk ruiken dat eivoer. Zou het bijna gebruiken als taartbodem  :D

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Cede ruikt inderdaad ook prima ik heb er ook wel eens aan gedacht om een hapje te nemen :-)
Sommige merken vond ik heel vies ruiken maar voor valkjes maakt het denk ik minder uit dan voor ons hoe het ruikt :-)
Maar ik ga er weleen beetje vanuit dat als ik het goed vind ruiken dat de valkjes het ook wel wat vinden :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hihihihi, ja die neiging krijg ik idd ook wel eens. Het doet me een beetje aan biscuit kruimels denken  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

nu je het zegt, ik vind cede altijd heel goedruiken. Mss stimuleerthet valkjes wel om er van op te nemen. Soms heb ik ook wel zin om van mijn eigengemaakt eivoer te eten :)

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ben net even wezen kijken bij het nest. Ik zie geen kropjes (gisteren zag ik er wel eentje bij de wildkleurige, maar daar zat alleen maar vocht in), maar daarentegen zijn ze wel behoorlijk bewegelijk. Vooral de wildkleur is al goed gegroeid, de 2 lutino's zijn klein (dat schijnt normaal te zijn heb ik in het verhaal van Paul gelezen  ;)). Maar ik heb nog steeds niet het idee dat Kiki van het nest afgeweest is.

Stel dat de jongen de hele nacht niet gevoerd zijn, zouden ze dan nog zo levendig zijn? Ik weet niet hoe snel dat gaat met die kleintjes als ze ondervoed zouden zijn?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

het lijkt me sterkt dat ze ondervoed zouden zijn, als ze niet gevoed zouden zijn. Meestal eten valkparkieten nog snel wat als het zo wat schemert, zo dat ze de nacht goed doorkomen, dus het kan zijn dat ze gisteravond van haar nest is geweest.

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ik hoop het maar  :). Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dan nog zo levendig zouden zijn, als ze de hele nacht niet gevoerd zouden zijn. Alleen de kropjes zie ik nog steeds niet, behalve gisteren dan eventjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

dat komt volgens mij, omdat ze mss net leeg zijn, of omdat kleine valkjes nog nioet z'on grote hoeveelheid voedsel nodig hebben, dat ze al kroppen ter grootte van een pingpongbal hebben.

SDC:D