6 mei 2025, 06:24:49

Vader valk gooit jongen opzij

Gestart door Suzanne, 30 april 2004, 13:56:35

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

hoe gaat het nu met de jonkies? Alles is nu wel oke zeker. Het was een goede beslissing om de man weg te halen. Het wordn u wel een zware taakv oor de pop, maar ze kan het wel aan.

SDC:D

Paul

Hoi Trudie,

Met 5 weken eten ze meestal nog niet zelf hoor.
Het snelste is 5,5 week dat ze hier zelf zijn gaan eten maar dat was met een beetje dwingen omdat ze zo verschikkelijk geplukt werden.
Je kan ze wel met 5 weken bij de ouders weghalen maar je moet dan de ouders een paar keer per dag erbij terugzetten om de jongen te laten voeren of ze verder met de hand voeren.
De meeste valkjes eten met een week of 6 bijna altijd zelf al alleen worden ze soms nog wel 2 maanden bijgevoerd door paps en mams dat is lekker makkelijk vinden ze denk ik :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Paul,

Ja ok, maar ik wil ook weten of ik dan die pap weg kan laten, want om nu een heel pak te moeten kopen voor die ene keer dat ik het nodig heb, vind ik ook zo zonde.
Dus als ze 5,5 zijn dan kunnen ze toch al alleen voldoende hebben aan het standaard voer met trosgierst en eivoer?
Ik zit er hard over te denken hoor om ze er eerdaags weg te halen.
En het gekke is, ze doet het alleen bij die witte.
De beste die er nog uitziet is de wildkleur.

Groetjes,
   Trudie

Paul

30 april 2004, 22:40:13 #33 Last Edit: 30 april 2004, 22:40:49 by Paul
Hoi Trudie,

Als ze 5,5 week zijn is bijvoeren met Cede niet echt noodzakelijk denk ik.
Ze eten dan al zelf trosgierst en je kan ze eivoer voor zetten en kleine zaadjes kunnen ze ook al aan dan.
Het is altijd balen als ze zo gaan plukken :-(
Ik heb trouwens gemerkt dat in een van de nestjes van jongen die bijna zelf aten ze liever alleen eivoer aten en niet het zaad.
Toen heb ik niet continu meer eivoer aangeboden en ze gingen toen snel over op het zaad.
Eivoer eten ze wel al heel snel hoor en in combinatie met die trosgierst zullen ze het heus wel redden.
Je kan desnoods een beetje brinta door het eivoer doen dat komt al aardig in de buurt van cede :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Ok bedankt Paul voor je antwoord, ik zal zeker even kijken hoe ik het ga aanpakken dan.

Groetjes,
   Trudie

Paul

Hoi Trudie,

Het moet zeker goedkomen hoor.
Gelukkig groeien alle veertjes weer terug als ze bij de ouders weg zijn.
Met een paar weken zitten ze helemaal in de veren.
Kan je de plukker niet tijdelijk weghalen of worden de jongen dan niet meer gevoerd?

Groetjes, Paul

Suzanne

Citaathoi

hoe gaat het nu met de jonkies? Alles is nu wel oke zeker. Het was een goede beslissing om de man weg te halen. Het wordn u wel een zware taakv oor de pop, maar ze kan het wel aan.

Hoi Stijn,

De moeder zit er nog steeds op. Ik hoop dat ze de nacht goed door komen. Ik zag net Loki uit het blok steken. Dus volgens mij is die er in geweest. Misschien wordt hij wel de pleegvader. Ik weet dat hij een oogje heeft op Kiki, die probeert ie altijd te versieren :D.

En Trudie, het geeft niks hoor als je er met iets tussendoor komt. Daarvoor is dit forum  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Ik denk wel dat de moeder de jongen goed warm houd en je had al horen voeren dat is allemaal een goed teken.
Morgen zullen ze wel veel levendiger wezen dan vandaag want ze hebben toch wel wat kou te verduren gehad zo zonder ouders.
gelukkig is het warm buiten dat scheelt ook nog maar het is niet warm genoeg voor een pasgeboren jong nog.
Succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik zal meeduimen dat ze de nacht doorkomen hoor!
gaer maar van uit van wel, als de moeder erop zit zker. Mss helpt de toekomstige stiefvader wel zo goed als de ech vader. Dat zou mooi meegenomen zijn in elk geval.

daan

Hoi Suzanne,

ik lees net je berichie toen ik thuis kwam.
Ik wil je heel veel succes wensen en hopen dat ze de nacht goed door komen.

Groetjes daan

Suzanne

Hoi Daantje,

Ik ben om 20:00u nog wezen kijken, en de moeder zat boven op de jongen. Dus het lijkt er op dat het goed gaat.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Fijn dat het zo goed gaat :-)
Ik had ook niet verwacht dat het popje er nu ineens mee zou stoppen hoor want ze deed het vanaf vanmiddag al zo goed  gelukkig :-)
Heel veel succes met de kleintjes en we horen morgen zeker goed nieuws daar zijn we van overtuigd :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ik duim echt voor je Suzanne dat alles goed verloopt.  Je hebt zo te horen de laatste tijd al meer dan genoeg tegenslag gehad.  Ik denk wel dat het goed zal komen hoor.

Groetjes
Annouschka

Stijn dc

hoi

het is nu 7.15 u. AL gaan kijken :). Nee wss nog niet. Maar ik hoop dat ze allebei nog leven, waar ik toch wel van overtuigd ben.

Suzanne

Hoi,

Goedemorgen Stijn. Ik ben net wezen kijken. Ze leven alle twee nog  ;D. Bij de lutino zag ik een leeg kropje, de ander kon ik niet zien, aangezien de pop niet te veel wilde storen. Maar aangezien ze de eerste 24 uur niet hoeft te voeren.... Ik begin alleen wel een beetje te twijfelen of ik die 2 jongen gisteren hoorde die gevoerd werd. De nestkasten hangen nl. naast elkaar, die van het nieuwe en oude nest. Alleen toen ik van die ritmische piepjes hoorde heb ik om me heen gekeken, en zag dat de ouders van het "oude" nest er niet op zaten. Maar ik weet niet of er een andere vogel op het oude nest zat om te voeren. En volgens mij hoorde ik het geluid uit de richting van het nieuwe nest komen. Maar aan de andere kant waren het al aardig harde piepjes. Ik kon het horen terwijl de nestkast dicht was. Dus ik zit het me nu echt af te vragen  ::). Ik moet maar gewoon weer afwachten. Hopelijk gaat de pop straks wat eten, en daarna de jongen voeren.

Groetjes

Suzanne