6 mei 2025, 23:21:56

paardenbloem

Gestart door boezempje, 28 april 2004, 00:45:08

« vorige - volgende »

boezempje

hallo

klopt het dat een valkje paarden bloem mag hebben uit de tuin :-/meschien een stomme vraag maar ik heb het gelezen.
ik wil het zeker weten.

gr.boezempje

Tara

Hoi Boezempje,

ja dat klopt, het schijnt dat ze er verzot op zijn, ikzelf heb het nog niet uitgeprobeerd, want ik durf niet echt paardenbloemen geven ... Maar het mag wel zeker hoor, ze vinden het heel lekker :-).

Groetjes, Tara

boezempje

hoi hoi

en zijn dat de paardebloemen uit de tuin ja?

Tara

Hoi Boezempje,

ja, ik geloof dat men die daar plukt, maar als je er geeft, was ze aub voor je ze geeft aan je valkjes, je weet nooit of er microben, sproeistof e.d. opzit, je moet ze eerst goed wassen hoor!

Groetjes, Tara

Raikiri

Hm. De mijne is er niet zo verzot op... nou ja. ik zou ze in ieder geval wel zeker eerst gaan wassen Boezempje!

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Stijn dc

hey

ik geef soms ook paardenbloemen, maar het zijn dan wel de bladeren. Sommig eten ervan, en sommige niet. Het is maar of ze het lusten of niet.

SDC:D

parkietenmeid

Mijn valkparkieten en grasparkieten zijn verzot op de bladeren van de paardenbloem. Inderdaad eerst goed wassen,  afdeppen, en ophangen...  en roetsjjjjjjjjjjjj  weg is het   :D ;D :D ;D  als een woody woodpecker die door n boom heen gaat HAHAHAHA

Paul

28 april 2004, 03:50:55 #7 Last Edit: 28 april 2004, 03:51:35 by Paul
Hoi Boezempje,

De bladeren worden ook wel paardesla genoemd van de paardebloemen en sommige zijn erg gek op.
Zorg dat ze onbespoten zijn en niet langs een drukke weg staan.
De uitgebloeide bloemen als het die pluisjes zijn die moet je ze volgens mij geven ik dacht dat verse bloemen niet gegeven werden.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik geef ook geen bloemen en stengels. Volgens mij is het witte sap dat erin zit niet zo goed. Het stinkt vind ik, en het kleeft ook altidj aan je handen.

Raikiri

Ik heb het mijn valkje voor de 3e keer gegeven en uiteindelijk eet hij het... hij vind het behoorlijk smakelijk!

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Speedy

:D :D :D :D jeetje, ik heb zat van die paardebloemen in de tuin, ik heb meteen ff een paar verse stukken afgehaald en gewassen en net aanze gegeven, ja hoor ze vallen allemaal aan.
Dus wie geen paardebloemen heeft...kom hier maar plukken hahahahahhaa heb er genoeg.
Altijd vers van een onbespoten tuin en geen uitlaatgassen.

Groetjes,
     Trudie

Raikiri

Hahahahaa... ik heb wel een paardebloem in de tuin.. is zat voor Chrissy... Weet eigenlijk niet eens hoe ze er komen maarja... ik maak wel eff een speciale bak vrij en plant daar eff paardebloempie's..

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Marije

Hoihoi,
Mag je dus de bladeren en de uitgebloeide bloem geven? Of mag je ook gewoon nog een gele bloem geven?
Ik ben benieuwd, want ik pluk ze altijd voor m'n konijntjes, maar dan ga ik ze ook voor mijn toekomstige (morgen ophalen! ;D) valkparkietje!
Groetjes,

Paul

Hoi VP,

De bladeren mag je in elk geval altijd geven en de bloemen zijn ook niet giftig maar ik begreep dat je ze moet geven als ze uitgebloeid zijn.
Bladeren kan je in elk geval zeker van de bloeiende of niet bloeiende planten altijd geven.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

zolang de bloem niet giftig is lijkt het me geen probleem. Maar ik weet dat er in de bloem z'on soort wit sap zit, dat niet echt lekker smaakt, dus ik weet niet of ze het lekker gaan vinden;