6 mei 2025, 09:26:34

derde nestje vandit jaar

Gestart door dododoke, 26 april 2004, 21:31:38

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Dorien,

Vaak gaan ze pas na een aantal eitjes echt broeden en dan helpt de man ook wel mee hoor.
Ik heb tot nu toe in alle nestjes wel gehad dat de man meehielp.
In sommige nestjes wat minder veel of de man ging alleen maar naast het popje zitten om die gezelschap te houden maar ze gingen wel het broedhok in.
Dus dat zal straks ook wel gebeuren hoor en anders kan een popje alleen ook een nest grootbrengen alleen is dat wel veel inspannender voor het popje.

Groetjes, Paul

dododoke

ah ok bedankt voor de informatie. maar altijd als ik zie naar het nestje zit de pop naast de eieren niet op. is dat mischien normaal als ik de blok neem of is het omdat ze nog niet vast kweekt?

groetjes

Tara

Hoi Dorien,

dit deed Piko echter ook, telkens als ik het deurtje open deed ging ze wat aan de kant, zodat het leek dat de vier eitjes in de kou lagen, maar als je er aan voelde waren ze lekker warm. Ze broedde er degelijk wel op, ze gaat gewoon effe snel aan de kant :-).

Groetjes, Tara

dododoke

ah ok en nog een vraagje. waar nu die 3jongskes inzitten gaat nu een ander koppel in. niet de ouders. is dit erg?

groetjes

Tara

Hoi Dorien,

dat probleem heb ik ook wel eens, meestal jaag ik die er dan uit, of zet ik ze apart als ik de gelegenheid heb, want dit kan echter niet altijd hoor, vaak zouden ze uit jaloezie de jonkies kunnen pijnigen :(.

Groetjes, Tara

dododoke

ze hebben gisteren de jongskes komen halen  :-[
ze gaan ze tam maken. eigenlijk mis ik ze  :'(

groetjes

Tara

Hoi Dorien,

hoe oud waren de jongen, het spijt me dat ik er gisteren niet was toen je iets zei :(. Ik vond dat je ze nog niet had mogen wegdoen tot ze zelfstandig waren ... Nou kan het weleens mis gaan lopen bij de andere eigenaars en dan zit jij met het nare gevoel :(.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Dorien,

Als ik het zo uitreken waren ze dus 4,5 week dus ze zullen verder met de hand grootgebracht worden :-(
Ik hoop dat de mensen die ze hebben gehaald er dus wel ervaring mee hadden anders halen ze het helaas vaak niet :-(
Het is altijd wel moeilijk om jongen weg te doen maar je krijgt er anders wel veels te veel dus je moet gewoon wel he.

Groetjes, Paul

dododoke

ja ik denk wel dat ze ervaring mee hadden want ze hebben al tamme vogels. hopelijk loopt het goed af hé!

groetjes

dododoke

ik heb een klein vraagje hoe lang duurt het na de paring voor het eitje komt? want de ene zeg 1week de andere 2weken dus ja ik weet niet wat ik moet geloven.

groetjes
dorien

caroliendewit

Uit ervaring kan ik je zeggen dat het bij die van mij nog weleens verschild. De ene keer binnen een week de andere keer wat langer. Volgens mij is het wel zo hoe langer het duurt hoe meer kans je hebt dat ze bevrucht zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.
Succes in ieder geval.
Groetjes Carolien

Cwazi

CitaatHoi Dorien,

Als ik het zo uitreken waren ze dus 4,5 week dus ze zullen verder met de hand grootgebracht worden :-(
Ik hoop dat de mensen die ze hebben gehaald er dus wel ervaring mee hadden anders halen ze het helaas vaak niet :-(
Het is altijd wel moeilijk om jongen weg te doen maar je krijgt er anders wel veels te veel dus je moet gewoon wel he.

Groetjes, Paul

Nou... bij mij gaan ze niet weg voordat ze zelf kunnen eten, ik knuffel ze gewoon dagelijks een paar keer plat vanaf dat ze "stevig" genoeg zijn om aan te pakken, en dan worden ze nog tam zat als er nog aandacht aan geschonken wordt.
Hopelijk gaat het goed...  :'(

dododoke

is tarwekiemolie goed om tegeven aan de vogels? en hoelang mag je dat geven?

groetjes

kok_roy

Het duurt inderdaad verschillend wanneer de eitjes komen na de eerste paring... bij mij hadden ze nu precies 3 weken geleden voor het eerst gepaard en daarna elke dag minstens 2 of 3 keer. Dus ik verwacht ook nog eitjes :) Ik had ook gelezen dat het bij iemand zelfs 2 maanden duurde (volgens mij bij Paul)

dododoke

joepie ik ging daarjuist kijken en er zijn 3jongskes uitgekomen. nu liggen er nog 2eitjes. hopelijk zijn dit ook goeie.

groetjes